Di rumah puan Naslind.
"Awak nak tahu tak apa rahsia rumahtangga yang bahagia"
"Dah tua pon boleh lagi ya nak berpick up line bagai, berpada-pada la ya encik wahib. "
aku dengan adik yang baru je habis makan di ruangan makan terus mengerutkan wajah sebagai tanda 'cringe' sebaik sahaja menjejakkan kaki ke ruang tamu. apa punya drama la yang baba dan mama ni nak buat.
"Sha, kau ada rakam tak babak drama ciplak tadi? " usik aku kepada baba kerana pick up line nya telah hancur berkecai.
"takde pulak sha bawa fon sekali, hmm sayangnya. Haa mama lakonkan la semula" usik adikku kepada mama pula.
"Eh korang berdua ni, bukan salah mama pon baba kamu ni haa yang gatalnya berpick up line bagai"
"Laa dengan isteri sendiri pun salah ya, tahu la model jangan la sombong ya puan naslind"
"EEEEE dah laa jeah pulak yang meremang sendiri di sini"
"Kalau nak dapat pick up line tu ha sila la bawa bakal menantu untuk baba dan mama hehehe boleh? " sengih baba kepada aku.
"Amboi baba, baba fikir senang ke nak cari bakal menantu tu? Lain la nak cari makanan ke ha yang tu berlambak ja"
"Tak ada function kalau suruh kakak ni cari bakal menantu, baik baba heret je mana-mana lelaki yang baba dan mama berkenan biar jadi pasangan kakak, ha full stop"
"Eh pintar sungguh, meh sini kau.. Kasi aku hempuk kau sekali wahai adik" aku pun kejar adik aku yang gatal tu sampai ke tingkat atas.
Jeah pov
Badanku terasa dipukul, sangat letih. Letih bekerja ulang alik masuk farmasi lepastu bawa ubat masuk wad lagi dah macam nurse la pulak. Sabar tak baik mengeluh, kerja ni rezeki aku nanti.
Disebabkan stresss dan over worked, maka naik laa pendatang asing kat muka aku ni.
jerawat ni nak apa senanya? muka dah elok putih gedebuk tapi ada jerawat. Lepas selesai memakai face mask aku mula sambung melayari instagram.
Aku buka explore dan mula scroll 'instafamous' hehehe mana tahu dapat cuci mata sebelum tido.Scroll punya scroll ada seorang jejaka ni menarik perhatian aku. Aku tengok username nya, wow nama baik la. ( adachi_shah) wuish model la siot, hm yang penting jejaka ni ada iras lelaki kpop oh maigod oppa ~
Di Hospital Harberdoes
Seperti biasa aku dan sha akan datang awal ke hospital sebab mama dan baba dah balik ka German kerana hal kerja.
"Akak, sha lapar laa jom la ambik breakfast sekarang. " adik aku yang duduk tepi aku ni merengek ja kerjanya.
"Halah akak tahu la nak bawa kau makan dulu sebelum pergi kerja pikir akak ni jahat sangat ke bawa kau ke hospital dengan perut kosong!?"
"Chill la akak, kalau macam tu akak belanja ya. "
"Waduh cantiknya muka sampai minta dibelanjakan, ceh sha nak makan apa? Makan di mana?"
"Sha makan di mulut ja, akak pulak di mana?"
Ey serious laa naik geram aku melayan budak ni, aku hentakkan jugak muka dia ni kang.
"Kau jangan nak memacam dengan akak sha, dah laa akak lapar ni akak telan kan jugak kau nanti"
"AHHAHAHAHA kalau macam tu kita makan di kedai mamak jela" aku pun menganggukkan kepala sebagai tanda setuju. Aku pun apa lagi pecut jela lexus lc500 aku nj ke kedai mamak yang terdekat.
YOU ARE READING
𝐌𝐲 𝐋𝐚𝐛 𝐏𝐚𝐫𝐭𝐧𝐞𝐫 • [𝐎𝐆] • By Arashwon°√
Fantasíahanya disebabkan kes overloaded potassium, maka terjadinya perang antara aku dengan si dia hm.