Bölüm 1 - Yeni Heyecanlar

19 1 0
                                    

Üniversite hazırlık sınavından(LYS) çıkmıştım. Güzel geçen bi sınavın ardından eve doğru ilerlerken "Nasıl geçti?" sorusunun cevabını
sabırsızlıkla bekleyen aileme ve özellikle anneme güzel geçtiğini söylesem mi? yoksa sınav sonuçları açıkladığında sürpriz mi yapsam diye kararsızlıkla yol alırken, bir taraftan da hep bir sefer halinde olan kalbimi yoklayadurdum. Kimseyi barındırmamıştım ya da kimse böylesine ağır kurallara sahip bir kalpte barınmak istememişti. Olsun bee! Üniversiteliyim artık, hayallerime bir adım daha yaklaşmış olmanın heyecanıyla kalbimin amansız saplantıları pek te umrumda değildi doğrusu. Ilkokul sıralarında öğretmenimizin tanıdık büyüklerimizin 'büyüyünce ne olacaksın' sorusuna;
"Mühendis olcam ben, inşaat Mühendisi!"
+ Mühendis olma Doktor ol..
- Hayır! Ben Mühendis olucam.

Çocukluktan kalma tutunduğum, yıllar yılı; gecelerce sabahladığım hayalime son 1 adım kalma düşüncesiyle evin önüne varmıştım bile. Annem, babam kapıdaydı. Heyecanları gözlerinin ışıldamasından belli oluyordu. Hoşgeldin'in önünden gelen ilk cümle düşündüğüm gibi olmuştu.
"Çok zordu, elimden geldiğince yaptım lakin sonuç ne olur bilemiyorum" diyebildim ciddiyetle. Çaktırmamaya çalışıyordum ve sürpriz yapmayı seçmiştim. Az da olsa hayâl kırıklığı yaşadıklarını sezmiştim. Olsun, mutluluklarına şahitlik ettiğimde annemin ne kadar mutlu olacağını bildiğimden üzüntüsüne aldırış etmedim. Ahh canım annem..


Sonuçların açıklandığı sabah gelmiş çatmıştı, babam "bir sene daha hazırlanırsın" diyerek moral vermeye çalışırken bir türlü giriş yapamadığım Ösym sayfasının açılmasıyla babamın gözlerini dikmiş baktığını hissettim ve başımı kaldırıp onu öyle seyredesim geldi "Ahh benim koca çınarım, gölgesinde huzur bulduğum" diye iç geçirirken romantizmi bozup telefonu elimden çekmesiyle kendimi toparladım.😒
"Miraç!...bbu..bu.bbu ; oğlum bu ne!" Annem şaşkın, heyecanlı "ne oldu bey, kaç almış kaç? Gerçi kötü geçti dediydi, sağlık olsun" demesiyle annemin düşük bi puan almış olmama, kendini inandırmış olmasına ben de kuşkuya düşmedim değil.
+ Söylesene baba, göster kaç almışım..!??
- Saçmalama hanım ne kötüsü! Affffeerin benim oğluma gel öpeyim seni 447,.. puan almış.
Annemin sevinçten ağlaması babamın kocaman sarılıp boynuma başını gömüp öpmesi.. Evin tek çocuğuydum, üzerimde inşaâ edilmiş sayısız hayâller vardı ve çocukluğumdan beri babamın hep dışarıda çalışıyor olması sebebiyle "evin erkeği" sorumluluğunu taşıyor olmamla onların bu mutluluğu gözlerimin nemlenmesine sebep olmuştu.
Allahım, sen beni bunca zorluğa rağmen ellerinden geleni ardına koymayan anneme babama hayal kırıklığı olmama müsade etme(amin)
diyebildim sadece, abdestimi aldım, namazımı kıldım.

Yolculuk hazırlığı yapmaya başladım. Duasıyla hayat bulduğum Abdulbaki dedemi ziyarete niyet etmiştim. Aile dostumuz olan Ihsan abimi arayıp beraber gitmeyi teklif ettim, kabul etti ve 5 saat süren yolculuk sonunda dedeme vardım. Gidip elini öpüp duasını aldım, "Okul için uzaklara gitme" dedi.. Bâş üstüne Ağam, Padişahım; İnşaâllah🌹 Dedemin evinde çok mutluydum. Tarifsiz bi huzurdu. Torunlarından biri "dizinin dibi gülistan" derdi onun için. Gerçekten de öyleydi. Güzel huzurla geçen 3 günün ardından evime döndüm. Günler aynı klasikliğini koruyarak devam ediyordu. Evin 1 adım ötesi dışarıda pek sosyal bir insan olmasam da, sosyal medyada oldukça aktif biriydim. Her ne kadar Ege'de doğup büyüsem de yaşadığım topraklar pek te sosyal olmama müsaade etmiyordu. Çünkü katı kurallara sahipti. "Illa Edeb, illa edeb" sözü herkesin dilindeydi. Her ne kadar katı kuralları olsa da yüreklerin zengin olduğu bir memleketti, Muş! Bir düğünde "Muşluyuz Mutluyuz, Yarınlardan Umutluyuz" pankartını görünce burada yaşıyor olmaktan gurur duymuştum. Sosyal medya serüveni böyle ilerlerken ^zemzem^ adlı kullanıcı tarafından paylaşılmış çok sevdiğim müzik türü t-rap melodisi kulağımı okşamaya baslamıştı. Nedensizce bi mutluluk. Bu mutluluğun karşılığı olarak bende Zemzem'e bir t-rap hediye etmek istemiştim ve farkında değildim o gün.. O gün; o t-rap imtihanımın başlangıcı olacaktı.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 02, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

CAN KIRIKLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin