4-Explanation

3.5K 442 142
                                    

Aku kebelakangkan badan aku.

Tiba-tiba jari Haechan mengelap sesuatu dari pipi aku.

"Ada jem kat pipi kau" Dia tunjukkan jarinya ke aku.

Aku terus alihkan pandangan aku.

"Kalau ye pun cakaplah!Jangan dekatkan muka" Aku mengunyah roti aku dengan kasar.

Haechan ketawa kecil.

"Aku tak akan apa-apa kan kau sebab NCTZEN ada" Haechan sambung makan.

Aku memandang Haechan dengan pelik.

Belum sempat aku tanya dia dah bersuara.

"Nctzen ni dikawal ketat oleh Taeyong.Segala yang kita lakukan dia akan tahu dan dia seorang je yang dapat akses untuk tukar setting Nctzen"

Aku menggangguk perlahan tanda faham.

"Yah!Haechan!"

Aku dan Haechan terus pandang kearah pintu.

Taeyong memandang kami berdua dengan nafas naik turun.

Haechan ketawa

"See?Apa yang aku cakap betul so kau boleh percaya aku"

"Tak ada apa-apa pun jadi.Haechan cuma tolong lapkan jem yang ada dekat pipi aku." Aku bersuara.

Taeyong menghembus nafas lega.

Aku dan Haechan ketawa.

"A-aku tahu.Aku cuma datang sini nak bagitahu pukul 12 nanti ada meeting"

Aku mengangkat kening aku.

"Kenapa tak bagi tahu lalu Nctzen je?"

Taeyong tersentak.

"Dah alang-alang aku lalu sini" Taeyong keluar dan terus tutup pintu.

Sekali lagi aku dan Haechan ketawa.

---------------------------

Aku masuk ke bilik meeting.Kelihatan Taeyong duduk badannya membelakangi aku.

Aku duduk.Mata aku menenung luar.

Bilik ni dekat luar nampak macam cermin biasa tapi dari dalam segala yang ada di luar boleh nampak.

Taeyong tiba-tiba memusingkan kerusinya menghadap aku.Dia mencampak 3 fail tebal ke arah aku.

Eh dia ni..tak boleh bagi elok-elok ke?

"Kau jangan buka fail tu sekarang.Sekarang ni kau dengar apa yang aku nak cakap" Taeyong bercakap tanpa pandang muka aku.

"Neo Culture Technology.Itu nama kumpulan kami.Nama singkatan NCT.Kami ada unit masing-masing.Aku tahu Haechan ada cakap dekat kau tadi tapi aku akan jelaskan supaya kau lebih faham." Taeyong menghadap aku dengan muka serius.

"Pertama sekali,Aku nak cakap...Kau akan faham tugas kami bila kau sendiri yang lalui"

Aku mengangkat kening.

"Maksud kau?"

Taeyong menghembus nafas.

"Aku boleh bagi kau faham.Kau nak hari ni atau esok?"

Comic | NCT √Where stories live. Discover now