Jag vaknade en fredagsmorgon i Oktober klockan 06.00 på morgonen då jag skulle fixa mig till skolan. Mornarna på hösten var inte alls trevliga utan de var ruggiga att vakna upp till. Jag stängde av min jobbiga väckarklocka. Jag kollade mig i spegeln och satte upp mitt hår i en hög tofs. Jag satte på hängandes örhängen så de syntes tydligt. Jag satte på mig en höst klänning med en hals kan man säga, i färgen vit, sedan satte jag på mig höga knä klackskor med liten klack och en gul teddybjörns jacka på. Jag sminkade mig med fransar osv. Sedan åt jag en rejäl frukost som jag var nöjd över. De va smoothie och mannagrynsgröt som jag ÄLSKADE.Jag kom fram till skolan vid 07.20 då jag började 07.30. Lilly stod vid ingången till klassrummet, där hon väntade på mig. Lilly var min ända vän och min bästavän. Vi har känt varandra sedan vi var små. Jag hade inte så många vänner eftersom jag tyckte att de flesta på min skola var falska och hade dåliga egenskaper som jag inte kan ha i en vänskapsförhållanden tex de ljuger för mig jämnt. Då slutar jag med vänskapen, jag har ju Lilly så de gör ju inget. Eller hur?
" Tjoo gärii" Sa hon på skoj. Jag skrattade och jag kramade henne.
" Dina hälsningar börjar gå mig på nerverna" Sa jag på skoj och de vet hon väl om.
Sen gick vi in på lektion.När klockan var prick 07.30 kom våran mentor in med gott humör som han alltid har. Han har oss i So och svenska. Jag älskar verkligen honom över hela mitt hjärta. Han har bra kontakt med alla i min klass. När han kom in blev alla knäpptysta och var helt intresserad av han och hans lektion.
" Godmorgon mina vänner! Idag är de en härlig Fredag" Sa han. Alla svarade godmorgon tillbaka. Vår första lektion var So." Vi ska göra klart uppgifterna som vi höll på med igår" Sa han. "Sen kan vi kolla på en film när ni är klara". Alla sa ja av glädje.Lektionen var rolig som vanligt och jag lärde mig mycket. Vi hann kolla på hälften av en film som var både sorlig och rolig.
YOU ARE READING
Mardrömmen
Teen Fiction"Är de här på riktigt eller är det här en hemsk mardröm?" Chelsea vaknar upp i ett mörkt rum helt förvirrad. Hon vet inte vart hon är. -Är det här en mardröm eller är det här på riktigt-