Dus kort ter samenvatting, ik had een goed werk met goede uren en collega's. En ik verdiende natuurlijk veel. Ik kocht een huis in een dure wijk, een tweede hands range rover, een gsm voor mijn vriendin en voor mij. de maand voor ik ontslagen werd had ik al zo een voorgevoel.
Toen ik op een dag op mijn werk kwam hing er een vage sfeer. Iedereen deed raar en droog. Ik dacht dat er misschien iets mislukt was, of dat sommige mensen gewoon een bad day hadden. Maar dat was het niet. De volgende dagen hing de sfeer daar nog rond, en ik kreeg opeens alle saaie makkelijke en niet-uitdagende werkjes te doen! Ik snapte het niet. Maar die zaterdag was er een nieuwe werknemer, ik kende hem niet.
Wie het was wist ik niet, echt niet.. De man was 24 jaar oud, had een chique hemd aan met dure schoenen, hij zag er verzorgd uit, hij had bruin haar, helemaal mooi gelegd en hij zag er professioneel uit. Hij stelde zich zelf even voor: "hallo! Ik been James, 24 jaar oud. Ik hou van rustig georganiseerd en professioneel werken, een goede sfeer is het begin van alles. Ik kom werken in de bovenafdeling. Van maandag-zaterdag en om de 3 weken op zondag, en ik neem 1 vrije dag per maand! als je vragen hebt mogen jullie deze komen stellen. Ik heb reeds 4 opleidingen achter de rug. En kijk er ontzettend hard naar uit om hier te beginnen!"
Ik had een krop in mijn keel toen ik te horen kreeg dat hij mijn afdeling overnam en mijn saldo zal zakken met €500! Ik bekeek het uiteindelijk positief, als uitdaging ga ik extra hard werken voor mijn plaatje terug te krijgen! Dan zal meneertje professioneel een ander gezicht trekken :) .
Maar het mocht niet baten, ik werd weer een rang lager geplaatst de week erna , ik verdiende nog €100 minder...
En inderdaad, nu zitten we nog maar twee weken voor mijn ontslag en mijn problemen!
Een week vloog weer voorbij. Toen ik de week erna kwam zei mijn baas dat ik voorlopig geen werk had en een weekje rust mocht nemen. Ik kwam de week erna terug, en mijn baas zei, zaterdag avond wil ik een vergadering met jou, mij en James (meneertje professioneel). Ik dacht, misschien krijg ik weer zo veel geld als ervoor en mag ik samenwerken met James!
Toen was het zaterdag...
JE LEEST
Money Or Love
DiversosMoney Or Love gaat over een jongen genaamd Joris die het goed heeft thuis. En ook op school had hij altijd goede punten. Maar dan kwam hij opeens in de geld problemen te zitten. Hij had een goede baan en verdiende veel geld, hij kocht een huis een a...