CHAPTER 11

1.5K 136 24
                                    

Dalam masa satu malam saja nama Jessica Mason terus melonjak naik.Ramai yang tertanya-tanya siapa kah Jessica Mason yang menjadi duta terbaru fashion designer terkenal Josh Ethen.

Carian internet rata-rata memfokuskan latar belakang Jessica dan perjalanan kariernya sebelum ni.Tapi malangnya identiti Jessica Mason masi belum diketahui.

Panjang saya mengeluh sambil bersandar di atas sofa.Gosip tabloid yang tida masuk akal bikin sasak jiwa saya.Gara-gara ciuman pipi si Ethen semalam terus kami kena cakap dating bah.
Entah lah lepas ni media mau tulis apa lagi.

Saya ampai lappy saya di atas sofa lepastu saya masuk pigi bilik.
Tu handphone saya di dalam bag saya ambil lepastu saya dial number Ethen.

📞Good Morning Eth.Busy?

📞Morning sweetheart.Hmm..quite busy but I always have time for you.

📞Thanks Eth.By the way do you remember Mr.Smith?the FASHION&STYLE magazine CEO?
Last night,he asked me for a collaboration
for their Denims week.Can you please tell him that I will accept his offer with one condition.
I want Diana Jim'Sls contract and her spot in F&S Magazine.

📞Wauu..Are you really going to steal her spot Jess??Hahahaa..well,she deserve that!
Jangan lupa datang awal sikit tengahari nanti.
We have an interview with a few people from the Tv Station.

📞Alright.Thanks Eth.

Saya end call lepastu saya berdiri pigi ambil towel.Just wait and see Didi.Saya akan pastikan kau rasa macam mana rasa kehilangan benda yang kau sayang satu demi satu sampailah kau sedar yang kau tiada apa-apa lagi.

--------------------------------------------------------

**On the way to Ethen's office**

Time driving sempat lagi fikiran saya melayang pasal conversation saya sama Uncle Awing di hospital hari tu.Mungkin ada yang menganggap saya terlalu lemah mau kasi biar saja tu kes berlalu macam tu saja tapi sebenarnya saya tida pernah berhenti pun fikir pasal tu.

Tida mungkin saya akan kasi biar saja semua yang bertanggungjawap kasi hancur hidup saya terlepas macam tu saja and that include you Eddie!

👉Flashback-Hospital

"Don't worry Ika.Lepas dad balik dad akan bagitau diurang pasal ni video"
Uncle Awing cakap dengan keluhan berat.

Mata dia mulai mengalirkan airmata.
Entah kenapa hati saya rasa kosong.
Macam saya tida kisah suda mau kasi bersih diri saya dari semua tu tuduhan diurang sama saya.
Apa juga guna saya mau bela diri saya sekarang kalau semua benda yang penting dalam hidup saya suda hilang dan hancur?

"No dad.Hanya kita dua saja yang patut tau pasal ni video"
Saya cakap dengan nada serius.

"Ika?at least dengan adanya ni video Ika boleh buktikan yang Ika tida salah"
Bilang Uncle Awing.

Lama Uncle Awing tingu saya.Mungkin dia tida faham kenapa saya pilih untuk tida kasi dedah tu video sedangkan itu bukti yang cukup kuat untuk kasi bersih nama saya.

"Kalau benda teruk begini diurang buli buat,
bukti macam ni saja tida akan cukup untuk buat diurang mengaku apa yang diurang buat sama Ika.Ika perlu fikir cara lain"
Saya cakap sama Uncle Awing.

"but how about Eddie?takkan Ika mau diam saja dengan damage yang dia suda buat sama hidup Ika?"
Uncle Awing tanya saya.

Terus saya tunduk tingu lantai.Sakit betul hati saya bila teringat apa yang Eddie suda buat sama saya.Tapi saya mau buat apa?Sumbat dia dalam penjara?bagi polis tingu tu video masa dia ragut mahkota saya?No..!!tiada urang yang patut tau saya kena rogol oleh Eddie malam tu!

Look at meWhere stories live. Discover now