65😍😍

357 19 7
                                    

4tahun...

"Sayangggggg.....!!!! "Jerit Saif yang baru tersedar yang dia sudah lambat ke kerja.

"Iyerr..!!!! "Balas Rufina yang jalan terkedek-kedek dengan perut mengandung dia.

Ini kali kedua dia mengandung..

"Sayangg. Abang dh lambat..!!! "Jerit Saif yang terlari lari mengambil baju yang baru di gosok oleh isterinya.

"Daddy!!! "Panggil Syarif yang berlari menuju ke Saif sebelum dia memeluk kaki Saif..

Saif yang susah untuk melangkah kerana Syarif yang berada ni kaki kirinya.

"Anak daddy.. Bolah tak jgn peluk macam tu.. Susah daddy nak jalan.."Pujuk Saif yang memakai jam ditangannya.

"Daddy jangan lah pergi kerja.. Hari ni Syarif dengan mummy nak pergi mall beli baju adik.. "Kata Syarif yang matikan pergerakkan Saif..

Terasa bersalah pula.. Semenjak Rufina sudah berbadan dua kali ke dua.. Dirinya selalu sebuk dengan kerja di pejabat.

"Abang.. Kenape tak siap lagi..?.. Kan dah lambat nii"kata Rufina yang baru sampai ke tingkat biliknya.

Terhenti lamunan Saif.. Kali ini dia memandang waja Rufina sebelum ke bawah ke perut isterinya. Hanya menunggu tiba masa sahaja ingin bersalin..

"Abang.. Abang tak jadilah nak pergi kerja.. Abang teman sayang ok? "

Terkelip kelip mata Rufina.

"Abang ni biar betul.. Abang kan ada kerja.. "Balas Rufina menggosok perutnya dan menuju ke Saif.

Sampai sahaja ..Saif pula menggosok perutnya.

"Tak apa.. Kerja tak penting.. Yang penting sayang abang nii"balas Saif mencubit hujung hidung Isterinya.

"Ermm.. Syarif adalah"celah anak mereka yang duduk diantara Rufina dan Saif.

"Hahaahha.. "Tergelak mereka berdua sebelum mereka mencium anaknya.

"Allaa.. Pergi main jauh jauh.. Papa nak bermanja dengan mummy.. "Kata Saif yang tersengih-sengih.

"Aloo.. "

Terdiam mereka sebelum telefon Rufina berbunyi.. Lekas dia mencapai telefon nya dimeja solek dan mengangkat panggilan itu.

"Hah?!!!.. Dah nak bersalin.. Kejap kejap...nanti aku sampai. "Terkejut Rufina.

Saif sudah terdiam.

"Kenape sayang? "Diri tegak Saif.

"Ryna nak bersalin dah.. Jom jom.. Cepat.. "Kelang kabut keluarga itu bersiap.

-***************
"Assalamualikum... Beb!!! "Terjah Rufina masuk ke dalam bilik wad bersalin Ryna.

Terhenti langkahnya tatkala perasan yang Ryna dan Ungku Quyyim berpelukan dan Ungku Quyyim mencuim pipi Ryna.

"Oiiii...!!! "Terjerit Ryna yang baru perasan kehadiran Rufina Saif dan anak kecil itu.

"Sayang kita salah bilik ke?! "Soal Saif yang turut terkejut dan berdiri tegak yang baru masuk kebilik itu.

"Kut. Jom..! "Rufina sudah menoleh ke pintu.

"Oi.. Oi.. Otak kau salah bilik!!!, ini bilik aku lah..."balas Ryna tersenyum-senyum..

"Hampeh punya kawan.. Kalau nak masuk kasi ketuk itu pintu dan salam lah oii.. "Kali ini Ungku Quyy pula yang tersengeh.. Kantoii sudah!!.

"Eh.. ryna kau kena ingat okey.. Masa aku habus bersalin aku tngh sweet sweet with my husband.. Kau terjah je kan.. Pastu muka slumber terus datang kat aku.. "Cerita Rufina sempat dia menjegilkan mata.

"Tak baik cerita dekat budak budak.."Ryna sudah menutup telinga Syarif anak Rufina.

"Perangai babun dia tu tak hilang hilang lagi.. Haish!!!  Apa nak jadi, lah.. Nak aku bawakan hadiah..! "Kata Rufina menghulurkan hadiah ke arah Ungku Quyyim.

"Teringat aku time kau boleh kahwin.."Kata Ryna tersengih.

Sekejap sahaja masa dah berlalu.Dan sekejap je cerita ni nnt nak habiss.. 😂😂😅..

"Hahah. Tak payah nak cerita balik.. Aku pergi dinner kau komplot ngn Quyyim.."tergelak Ryna.

Mana boleh dia lupakan kisah itu.

Masa itu Rufina dan Fathia beria-ria menyuruh dia siap.. Konon ada ketua mafia yang harus dia goda.. Tapi bila sampai di hotel itu sunyi mana ada majlis. Sekali tu dia melangkah masuk lagi semua lampu dibuka.. Dia berada di balkoni hotel yang mempunyai kolam. Dan baru dia perasan ada satu meja disebelah kolam.. Dan Ungku Quyyim yang berpakaian seperti mafia keseluruhan hitam..

Mula mula dia memang tidak dapat cam siapa lelaki itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mula mula dia memang tidak dapat cam siapa lelaki itu.. Tapi sekali Ungku Quyyim memandang tepat pada matanya dia dah tahu itu adalah Ungku Quyyim.

Tatkala Ungku Quyyim datang kearah Ryna.. Ryna turus melangkah.. Tanpa sedar dia semakin menuju ke kolam.. Sewaktu dia melangkah tanpa sedar dirinya sudah tenggelam ke dalam kolam.

Ungku Quyyim yang terkejut turut meloncat ke dalam kolam.

Dia mencapai Ryna dan terus mendukung Ryna. Ryna yang terkejut terus memeluk heler Ungku Quyyim..

Sama ketika dia jatuh basikal dan Ungku Quyyim mendukung dia ke kereta.

"Ryna awak okey? "Soal Ungku Quyyim.

"Awak nampak handsome bila awak basah kuyup macam nii.. "Sempat lagi Ryna menjadi sengal dia dalam kolam dan didalm dukungan Ungku Quyyim.

"Hahahaah.. Awak nii masa macam ni pun boleh jadi..! "Gelak Ungku Quyyim.. Dia berjalan menuju ke tepi kolam.. Dan meletakkan Ryna sebelum Ryna bangun dan menarik Quyyim keluar dari kolam.

Berkerut dahi nya tatkala melihat Quyyim menarik tangannya sebelum menggengam kuat.

"Sudikah awak menjadi isteri saya.. Isteri saya hingga akhir hayat saya."kata Ungku Quyyim merenung mata coklat Ryna.

Terkejut Ryna.. Terasa kakinya longgar.. Dia cuba berdiri elok kembali.

Anggukkan yang dia berikan pada Quyyim.. Sungguh menggembirakan lelaki itu.

Kini jarinya akan bertakhta ngn cincin.

**********

CINTA MISS MAFIA [TAMAT]Where stories live. Discover now