🎀2

19 5 2
                                    

Lovelyz high School
At Class

Jinna baru sahaja tiba di kelasnya terus ditegur oleh rakan baiknya, Bora.

"Lee Jinna Annyeong" Ucap Bora lalu dengan sengaja nya dia melanggar bahu Jinna kemudian menuju ke tempat duduknya. Apa punya kawan lah macam ni.

"Sakit lah sial" Marah Jinna. Bora terkejut dengar ayat yang terkeluar dari mulut rakan baiknya itu.

"Wow Lee Jinna sudah pun kembali" Kata seseorang yang baru masuk ke dalam kelas.

"Tu lah aku pun tak sangka bahawa dia akan kembali ke pangkal jalan. Eh awal pula kau datang hari ini Kwan"

"Alah biasa lah orang famous kat sekolah kan" Kata seungkwan dengan penuh bangga nya.

"Eh² perasan je banyak laut ni"

Waktu rehat

"Bora lepas makan nanti kau teman aku pergi kelas 6A-1 aku nak jumpa dengan Mingyu oppa. Boleh kan? "

"Boleh je. Tapi kenapa kau nak jumpa dengan Gyu oppa? "

"Kau ni banyak tanya lah. Kau pergi je lh teman dia sebelum dia mengamuk kat sini. Siapa yang susah? Aku jugak tau" Marah Seungkwan. Hansol hanya menggangguk sahaja. Bukan dia faham pun apa yang seungkwan kata kan tadi.

At Class 6A-1

"WEH KIM MINGYU ADA ORANG NAK JUMPA DENGAN KAU NI!!! " Jerit Minghao

"Kota yang pun tak payah lah nak jerit kuat-kuat" Marah Mingyu sambil berjalan ke arah Minghao.

"K bye" Kata Minghao lalu beredar.

"Eh Jinna rupanya. Jinna macam mana dah okey?" Soal Mingyu. Dia betul-betul risau akan Jinna. Sejak seokmin meninggal dia sudah lama tidak nampak Jinna datang ke kelas nya.

"Miane oppa. Kalau Jinna ada buat salah Jinna harap sangat yang oppa dapat maafkan Jinna" Kata Jinna dengan penuh rasa bersalah.

"Takpe lh oppa dah lama maafkan Jinna. Nih kenapa tiba-tiba jumpa dengan oppa? "

"Jinna nak tanya sikit ini tentang seokmin oppa. Seokmin oppa a--"belum sempat Jinna menghabiskan ayatnya Mingyu terlebih dahulu memotong ayatnya

" Miane Jinna. Oppa kamu tak pernah cerita masalah dia kat oppa and oppa pun tak tahu sebab dia kena bunuh. Lee Jinna oppa betul-betul minta maaf "kata Mingyu

Dia betul-betul rasa bersalah kerana tidak dapat bantu Jinna menyelesaikan kes kematian seokmin.

" It's ok oppa Jinna faham. Sorry ganggu oppa "kata Jinna lalu dia mengajak Bora pulang ke kelas. Dia betul-betul sedih kerana tiada siapa pun yang tahu sebab oppa nya dibunuh.

Bersambung...
Sorry kalau membosankan. Hope korang Enjoy. K bye 😘

Nightmare ✅Where stories live. Discover now