🎀8

9 3 2
                                    

Jinna pov

Setibanya di 7E aku menyuruh Jinwoo cepat-cepat memilih aiskrim yang dia suka. Selepas membuat pembayaran aku dan Jinwoo cepat-cepat pulang ke rumah. Takut oppa yang duduk kat rumah tu tengah risau.

Dalam perjalanan pulang ke rumah kami terserempak dengan Wooseok oppa.

"Eh Jinna buat apa kat sini malam-malam macam ni? Eh Jinwoo bila sampai?

" Erm Jinna teman Jinwoo beli aiskrim. Jinwoo baru sampai petang tadi. Ermm oppa boleh Jinna tanya sesuatu? " Soalan samar-samar.

"Boleh, apa dia? " Soalan dibalas soalan.

"Oppa rapat dengan Seokmin oppa kan? Jadi Seokmin oppa mesti ada ceritakan Problem dia dekat oppa. So boleh boleh tak oppa cerita kan? ". Aku berharap sangat  yang Wooseok oppa tahu sesuatu tentang Seokmin oppa.

" Lee Jinna, I'm so Sorry. Memang betul oppa rapat dengan Seokmin oppa tapi Seokmin oppa tak  pernah sekali pun story dia punya Problem dekat sesiapa lagi-lagi orang family kamu. So tiada siapa pun yag tahu punca dia meninggal dan si pembunuh tu" Terang Wooseok. Dia sedaya upaya cuba bantu Jinna tapi nak buat macam mana dah itu kebenarannya.

Apa lah nasib aku. Setiap kali tanya pasal Seokmin oppa mesti sorang pun tak tahu. Kemudian aku meminta izin pulang. Aku baru teringat akan mimpi petang tadi. Memang  scary lah woi.

"Mungkin mimpi tu boleh bantu aku ketahui perkara yang sebenar dan boleh lah aku cari kebenarannya" Kataku pada diri sendiri. Nasib baik Jinwoo tak dengar kalau tak nanti mesti dia bagi tahu dekat appa dia.

Setibanya di rumah aku terus masuk ke dalam bilik. Nasib baik oppa tak tanya macam-macam. Kalau tak terpaksalah cari idea untuk menipu. Tipu sunat kawan-kawan. 😂

Bersambung...
Double update

Nightmare ✅Where stories live. Discover now