🎀11

11 3 1
                                    

1 bulan kemudian
Jinna pov

Exam dah pun tamat. Macam yang Jinhyuk oppa bagi tahu dia akan bawa Chan tinggal bersama bila kami dah tamat exam. So hari ini aku  excited nak jumpa si Chan. Bukan apa, kan dah lama tak jumpa dengan Chan so aku rindu nak main game dengan Chan. Last main time tu form 1. Lepas tu dah tak main.

"Noona, Jom main masak-masak" Jinwoo mengajak aku main masak-masak. Nasib baik Jinhyuk oppa takde kat rumah kalau tak seksa aku Weh. Tak pasal-pasal kena ejek.

"K Jom. Jinwoo nak makan apa? "

"Eh bukan ke appa tak kasi noona main masak-masak? " Soal Jinwoo. Ish budak ni time ni lah peluang untuk aku main. Tadi bukan main lagi ajak orang sekarang ni macam-macam alasan lah pulak.

"Jinwoo jangan lah bagi tahu appa. Nanti noona tak nak main dengan Jinwoo"

"Arasso Jinwoo takkan bagi tahu appa"

1 jam kemudian

Jinhyuk oppa dan Chan baru sahaja tiba di rumah. Aku dan Jinwoo menyambut kepulangan mereka.

"Appa miane. Tadi Jinwoo dan noona main masak-masak lupa nak kemas" Kata Jinwoo apabila mendapati Jinhyuk melihat sekeliling ruang tamu.

"Main masak-masak? Ni masak-masak tipu orang masak-masak real? Oppa bukan apa yelah oppa terbau sesuatu yang sedap sebab tu lah oppa tanya" Soal Jinhyuk. Alamak aku lupa nak letak makanan bawah saji. Kang dah kena soal. Ini semua sebab aku cuai.

"Alah appa, apa salahnya kalau noona masak real. Lagipun noona masak sedap. Appa nak rasa? " Soal Jinwoo sambil menghulurkan sepinggang spaghetti.

"Apa lah Appa ni. Biar lah lagipun dia dah besar so biar lah dia nak buat apa pun" Kata Chan degan dingin. Sejak Chan mula jejak kaki ke rumah ni Chan tak pernah nak senyum dia asyik menayangkan muka ketat.

"Yelah. Lee Chan, kamu pergi mandi dan bersiap untuk makan malam. Jinwoo dan Jinna pun sama" Arah Jinhyuk.

"Arasso" Kata aku dan Jinwoo serentak. Liain dengan Chan. Kepada je dapat arahan dia terus masuk bilik. Dia dah tak hijau pasal orang lain. Lee Chan dah berubah.

Bersambung...
Hope Enjoy. Sorry membosankan. K bye😘

Nightmare ✅Where stories live. Discover now