🎀10

10 3 0
                                    

At library
Jinna pov

Setibanya di library, aku dan Bora mencari tempat untuk mengulang kaji. Selepas mencari tempat kami pun memulakan mengulang kaji.

45 Minute later

Hampir sejam kami mengulang kaji. Tiba-tiba seseorang menghampiri kami

"Annyeong Jinna, Bora"

"Nae, eh gyu oppa buat apa kat sini? Nak baca buku juga ke? " Soal Bora.

"Tak lah oppa kan ketua pengawas PSS so oppa kena lah jalankan tugas dengan sebaiknya. Yelah tahun ni last school tahun depan dah takde dah" Kata Mingyu. Be Sad lah konon padahal dalam hati tu bukan main lagi Happy.

"Oppa ni tak leh caya betul lah. Tak payah nak sedih sangat nanti oppa akan jumpa pengalaman yang lebih susah iaitu pengalaman sebagai pelajar universiti" Kata ku sedikit mengejek.

"Oppa tahu lah. K lah oppa cau dulu good luck your exam" Kata Mingyu lalu beredar dengan perasaan marah. Sape peduli dia nak marah ke nak apa ke.

"Gomawo oppa" Ucap aku dan Bora.

Waktu pulang

Macam biasa omma dan appa Still busy. So yang ambil aku dari school adalah Jinhyuk oppa. Maklum lah dia aja yang aku ada. Kalau lah Seokmin oppa masih hidup mesti aku dan Seokmin oppa akan pulang bersama. Kalau nak bawa motor sendiri omma pula tak bagi. Susah lah kalau ada family yang terlalu caring ni.

Setibanya di rumah, aku cepat-cepat masuk ke dalam bilik. Seperti biasa selesai sahaja membersihkan diri aku terus menuju ke dapur untuk makan tengah hari. Makanan tengah hari Jinhyuk oppa yang masak. Aku? Memang tak lah. Jinhyuk oppa tak bagi aku masak. Dia kata baik pergi belajar. Yelah dia nak aku dapat markah yang tinggi dalam ujian tu.

Bersambung...

Nightmare ✅Where stories live. Discover now