İlk görev, yer şekillendirme istasyonumuza saldırmışlardı.Ben de askerlerle bölgeye gidiyordum.Beni On Üç'te en öne koydular.Ve On Üç en önden gidiyordu.Fazla konuşmaya gerek yoktu.Öncül uçağın vurulma ihtimali her zaman daha fazla olmuştur.Bunu çok düşünmemeye çalıştım.Moralimi bozamazdım.
-45-40 Merkez
-Merkez dinlemede
-İniş için izin istiyoruz merkez.Mekana geldik.Burası ıssız.
-Onaylandı. Alıcılara dikkat edin.Sakin olun.Endişelenecek hiçbir şey yok.Biz buradayız.
-İçimizi rahatlattın.Askerler çok gergin..
-İniş bölgesi temiz görünüyor
-Yapalım şu işi.Hayalet uçaklar doğru değildir umarım.Fena patlarız.
-Piyadeler pozisyon alın
-Hayalet uçaklar arka tarafınızdan geliyorlar.Dikkatli olun.Kafanızı çıkartmayın.
-Siper alın millet.Çok kan dökülecek
Atış başlamıştı.Dediğim gibi kanlı bir mücadeleydi.Bomba sesleri,silah sesleri,ilk görevimden çatışmanın tam ortasında kalmıştım.Atışları şiddetlendirdiler.Uçaklarımıza kaçmaya fırsat bile bırakmadılar.Önce Sekiz numaralı uçak, ardından Üç numaralı uçak patlamıştı.Sadece On Üç ayaktaydı.Ayakta ve sağlamdı.
-ACİL TAHLİYE İÇİN GERİ ÇEKİLİN.
-KALAN BİRİMLER ON ÜÇ'E BİNSİN ÇABUK
Birlikler On Üç'e eksiksiz bindiklerini sandım.Son anda uçağa iki kişi daha bindi.Onları beklemem gerekti.Geride adam bırakamazdım.
-Burada işler fena kötü.Arkamızda 2 savaş uçağı var.Teğmen,artık hayatlarımız sana bağlı.
İşte burdan sonrası çok gergindi.Önce manevralarla kurtulmaya çalıştım füzelerden.Beceremedim,sonra füzelerine Çavuş füzelerle cevap verdi.Yanımdaki Çavuş iyi bir nişancı olmasına rağmen onların uçakları çok iyiydi.Uzun sütunların arasından geçmeye başladık .Uçak biraz hantal kalıyordu ama beni şaşırtmış.Önümüzdeki sütunu vurup hızı arttırdım,ve düşmeden altından geçmeyi başardım.Uçak başaramadı.Bir uçağı indirmeyi başarmıştım. Lakin ben onunla uğraşırken uçaklardan biri önüme geçmeyi başarmıştı.Uçağın altındaki tüfek ile ateş etmeye başladım.Cephanem bittiğinde yükselmeye başladım ve bir anda dalışa geçtim.Çok hızlıydık.Yere inecekken uçağı yükselttim.Diğer uçaksa yere yapışmıştı.Şans ile olsa bile ilk operasyonumdan mürettebatımın burnu bile kanamamıştı. Kabus gibiydi. Geri döndüğümüzde şaşkındım.On Üç beni şaşırtmıştı.Şanslı On Üç ile 19 çatışmaya daha girdim.O kadar zaman tek bir zayiatımız bile olmadı.
-Kabul etmeliyim ki,Teğmen,çok iyi iş çıkardınız.Bu hurda şeyle bile.
-Sağ olun , efendim.
Operasyonlar sonucunda Şanlı On Üç uçuşa devam edebilecek tek uçak oldu.Bizi eve her zaman güvenle getirdi.Öyle ki insanlar artık On Üç'e binmek istiyorladı.Kendi güvenlikleri için.Eskiden bu uçağa adım atmak istemezlerdi.Lakin şimdi her şey değişti.Ve bu olay benim ellerimde oldu.Nasıl gurur veriyor anlatamam.
-Değiştirmek istersen yeni uçaklar gelicek.Bu hurda yığınına elveda dersin artık.
-Teşekkürler efendim.Ama o benim hurda yığınım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şanslı 13
RandomDaha önceki iki mürettebatı ölen ve uğursuz sayılarak kimsenin kullanmak istemediği gemi, hava kuvvetlerine yeni giren çaylak Yılmaz'ın üzerine kalır.