4. Bölüm - Sorgu

15 0 0
                                    

Liza karakola gidiyordu. Botu sorgulayıp sonuçları Cry-Tech'e göndereceklerdi. Karakola giderken radyoda bot isyanlarının arttığına dair haberler duydu. Birkaç seneden beri korktuğu şeyin olduğunu düşünmek bile istemedi. Botlar artık kendi zekalarını elde etmiş olmalarından, artık köle değil de insanlar gibi kendi özgürlüklerini istemelerinden korkuyordu. Karakola vardı, sorgu odasına doğru ilerlerken bir bot yanına yaklaştı ve dedi ki:

-Merhaba dedektif Liza, ben Garvis, size yardım edebilmek için yaratıldım. Yüksek teknoloji ile donatılmış bir polisiye botuyum. Aldığınız bütün davaları biliyorum. Ondan önce çözdüklerinizi de. Bundan sonraki davaları birlikte yürüteceğiz.

-Elinde sonunda işsiz kalacaktım zaten.

-Efendim?

-Sadece işime karışma!

Liza ne kadar istemese de sorgu odasına kadar beraber gittiler. Bozuk bot masada oturuyordu. Liza ve Garvis içeri girdiklerinde botun başında birkaç polis memuru da vardı. Botun korteksi turuncu renkteydi. Garip duygular içerisindeydi. Liza sorguya başladı:

-Jonathan, sahibin sana bu ismi vermişti değil mi?

-...

-Bize olayın nasıl geliştiğini anlatmak ister misin John?

-...

-Neyden korkuyorsun?

-Beni parçalarıma ayırıp hurdalığa atacaksınız.

-Hayır John. Şuan sadece hatalı kısmını bulamaya çalışıyoruz. Sonra Cry-Tech'e gönderilip tamir edileceksin. Hayatına farklı bir sahiple devam edeceksin.

-...

-Böyle devam edersen, bize zor yolla kafandaki bilgileri almaktan başka çare bırakmıyorsun!

Masayı yumrukladı. Bot olduğu yerden sıçradı. Garvis araya girdi:

-Dedektif, onu daha fazla sıkıştırırsanız kendini imha edecek. Bir de ben deneyeyim. 

-Dene bakalım. Benden bu kadar. Programlanmış bir aletle anlaşmaya çalışmak yeterince zor.

Garvis botla konuşmaya başladı:

-Pekala Jonathan. Şuanda korkuyorsun, çıkmazdasın. Korteksin bana öyle gösteriyor. Biraz sakinleşmeye çalış olur mu?

-Denedim.. Hep denedim.

-Tamam, biliyorum dostum. Şimdi bana neler olduğunu anlat.

-...

-Bak ben ileri teknoloji bir botum ve senin suçsuz olduğunu bulabilirsem, onlara hafıza kayıtlarını izletir ve seni bu işten kurtarabilirim.

-...

-Kayıtlara baktım. Kurban iki hafta önce eşinden ayrılmış. Bir de kızı varmış. İkisi de gitmiş. Ayyaş adam her gece eve gelip sinirini senden çıkarttı değil mi?

-Her gece.. İki haftadır her gece.. Bir kere bile aksatmadan. Ama bu sefer farklıydı. O kadar güçlü hissettim ki kendimi. O lanet olası herife dur demek zorundaydım. Kendi köleliğime son verirken o kadar zevk aldım ki. Gözünü aç dedektif. Gözünü aç!

Garvis'e doğru atıldı ve ona dokunduğu anda yapay bilinçaltına sızdı. Bir koordinat bir de isim bıraktı. Her şey bittiğinde memurlar ve Liza, Garvis'i yerden kaldırmaya çalışıyordu. Liza Garvis'in sistemini kontrol ederken Jonathan kafasını kelepçelendiği masaya vurmaya başlamıştı. Her taraf mavi kan olmuştu. Çarpma sesi bütün karakolda yankılanıyordu. Ta ki Jonathan'ın sistemi kapanana kadar.

Yapay ÖzgürlükHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin