"Aurora buka pintu ni " sudah 9 kali Jungkook Cuba memujuk Aurora untuk membuka pintu Hari ini , malangnya gadis itu tetap mendiamkan diri di dalam biliknya .
Amarah Tuan Jung pada Jungkook mulai reda apabila Jungkook menunjukkan effort untuk memujuk Aurora .
Hampir seminggu gadis itu berkurung didalam bilik tanpa makan . Bila Jungkook atau Tuan Jung Cuba untuk memujuk nya , dia hanya kekal berdiam diri .
" Jungkook , apa kata kamu pulang dulu ? Hari dah lewat , apa pula kata Daddy dan Mummy kamu nanti" Nasihat Tuan Jung .
"Ala uncle , Jungkook bukan budak kecil lagi hm . Daddy dengan Aunty dah tau semuanya . " Jungkook tetap berkeras untuk tinggal di rumah agam Tuan Jung dan kekal memujuk gadisnya .
"Sukahati kamulah Jungkook , asalkan kau bahagia " ewah Tuan Jung macam tajuk drama pulak !
"Uncle takde simpan spare keys untuk bilik Aurora ke ? " Tanya Jungkook . Manalah tau Tuan Jung ada menyimpan kunci bilik anak bongsu nya itu .
"Eh macam mana Uncle boleh terlupa " Tuan Jung menepuk dahi nya beberapa kali . Masakan dia boleh terlupa Ada menyimpan kunci spare .
"Aigoo uncle kenapa Tak kasi awal awal , kalau tidak dah lama kita boleh masuk bilik Aurora"
Tuan Jung bergegas turun ke bawah untuk mencari kunci pendua bilik puterinya .
"Hm rara , kookie rindu rara . " Jungkook bersandar pada dedaun pintu , sebelah telapak tangannya diletakkan di dedaun pintu .
Klerkkk
Kedengaran pintu dibuka dari arah dalam . Keluarlah seketul Aurora dengan wajah yang sembam .
"Jungkook , saya rindu awak " kata gadis itu sambil Cuba menahan tangisan .
Jungkook bingkas bangun daripada kedudukannya .
"Gwechena" tubuh Aurora didakap hangat oleh lelaki itu .
Manakala Tuan Jung hanya memerhati dari jauh tingkah puterinya .
Syukurlah Aurora sudah mahu berhubung dengan dunia luar kembali selepas hampir seminggu anaknya berkurung didalam bilik .
"Aurora , saya ada buatkan coklat panas , jom minum eo ? "
Aurora hanya menganguk Dan terus mengikuti teman lelakinya ke dapur .
Langkah Aurora atur perlahan sambil memegang lengan sasa Jungkook .
"Awak nak saya piggyback keee " Tanya Jungkook sambil tersengih menampakkan giginya .
"Aniyo"
🖤🖤🖤🖤
Jungkook menyerahkan secawan coklat panas yang baru dibuatnya tadi
"Nah minum ni , bolehlah tambahkan sedikit tenaga awak " kata jejaka itu sambil menyerahkan secawan coklat panas .
Aurora hanya menyambut tanpa berkata apa apa . Coklat panas itu lalu disisip perlahan .
"Kalau awak dah bersedia awak boleh ceritakan pada saya apa yang berlaku haritu " kata Jungkook sambil tersenyum kelat .
Mug yang terisi separuh air coklat diletakkan di atas meja perlahan .
Aurora menghembus nafas berat . Mata dipejamkan rapat .
"Gwechena , kalau awak belum bersedia Tak apa " tangan Aurora Jungkook capai lalu diusap perlahan
Pantas dia menarik tangannya dari diusap oleh Jungkook .
"Jjangan sentuh aku" Aurora mengigil menahan tangisan . Badan diundurkan kebelakang sehingga bontotnya tercium pintu kabinet di dapur .
Jungkook masih kebingungan .
"Aurora, ini Jungkook lah"
Jungkook Cuba menghampiri gadis itu .
Air mata yang ditahan gadis itu segera menitis laju . Dia takut lelaki dihadapannya akan melakukan perkara yang sama seperti tempoh hari .
"Arghhhhhhh pergi kau" Aurora Mula berang .
Tuan Jung yang berada di ruang tamu segera mengatur langkah ke dapur .
"Aurora!" Tuan Jung terus mendapatkan tubuh anaknya itu . Dipeluk dan diusap rambutnya .
"Shuuu Aurora itu Jungkook , Jungkook takkan apa apakan kamu ok "
To be continue❤️
Hope you're fine hm <3