Aku berjalan-jalan di sekitar namsan untuk melepaskan rasa bosan.
Selepas ini aku akan pergi ke butik hara.
Semalam dia menelefon aku untuk bantu dia di butik sebagai model untuk baju barunya.
Selalunya Minjae yang jadi model tanpa gaji Hara.
Tetapi disebabkan lelaki itu sibuk dengan urusan kerjanya di Daegu selama tiga hari maka Hara minta aku tolong dia di butik.
Asalkan demi Hara aku sanggup.
Mengingati Hara sahaja sudah cukup untuk membuatkan aku tersenyun bahagia dalam kepahitan realiti.
Sambil melangkah aku memandang pasangan yang berjalan sambil memegang tangan antara satu sama lain.
Aku berasa sedikit cemburu.
'Kalaulah Hara dan aku pun begitu...'
Aku menggeleng perlahan apabila aku mula berangan.
Aku meneruskan langkah untuk ke arah parking kereta.
Namun langkah kakiku terhenti apabila melihat dua orang insan yang sangat aku kenali sedang bergelak ketawa dengan penuh mesra.
Pada mulanya aku ingin bersangka baik tetapi apabila melihat bibir mereka bersatu buat beberapa detik dengan penuh kerelaan dan rasa gembira membuatkan aku rasa sangat marah.
Minjae...
dan
oh!gadis di kafe tempoh hari-
hyunji.
Aku kertap bibir kuat.
Tangan aku genggam kuat.
Saat ini aku mahu meluru ke arah Minjae yang sedang galak mencium pipi hyunji dan menyakatnya seperti yang dia sering lakukan kepada Hara.
Aku mahu menumbuk bibirnya yang tersenyum nakal kepada hyunji dan sering menabur kata-kata cinta yang palsu pada Hara selama ini.
Aku mahu mengerjakan dia secukup-cukupnya kerana mengkhianati gadis yang aku cintai sepenuh hati dalam diam dan memberi harapan palsu kepadanya.
Aku mahu menampar wajah hyunji yang sanggup menikam belakang kawan baik sendiri dengan bercinta dengan teman lelaki kawan baiknya sendiri.
Menyedari aki yang sedang berdiri tidak jauh daripada mereka membuatkan wajah kedua mereka bertukar pucat terutamanya hyunji.
Segera mereka menjauhkan jarak antara mereka berdua.
Hyunji memberikan sebuah pandangan resah kepada minjae namun minjae cuba menenagkannya.
Dia memandang aku dengan ketapan kecil dibibirnya.
Aku sekadar memerkatikan mereka berdua dengan pandangan marah dan tidak percaya.
Sungguh sanggup minjae menduakan hara seperti ini sedangkan gadis itu mencintainya sepenuh hati.
Perlahan sahaja langkah minjae mendekati aku.
Aku memandangnya tajam.
"Kangjun-ah..aku-"
"Apa kau buat ni?"aku menyoal dengan suara yang ditekan dan wajah yang tegang.
Dia mengetap bibirnya.
"Okay macam ni..aku explain kat kau semuanya.okay?"soal minjae dengan penuh pengharapan.
Aku sekadar memandangnya dengan pandangan kosong.
"Aku dan hyunji dah bercouple 5 bulan selepas aku bercouple dengan hara.Aku dah lama nak putus dengan hara tapi..yelah kan?diakan kawan baik dengan kita sejak kecik.takkan aku nak putuskan macam tu je.aku taknaklah persahabatan kita retak sebabkan benda ni.so-"
YOU ARE READING
FAR AWAY YOUNG LOVE{♡story}
RandomA Far Away Young Love~ ''I want to tell you that i love you.. but i cant..." #short story @Bang_Yeolri Started;Dec 2019 End;26 jan 2020