Sukan akan berlansung pada minggu ini... Ya , biasalah kalau nak jadi atlet sekolah tu..
Kenalah berusaha sikit untuk sukan sekolah.
"Joel, ko sdh bersedia kh ?" tanya willglad.
"Sdh bhh, jan ko risau.." balas ku.
"Ko kasi sumbang 1 emas arhh.. Nnti sia belanja ko.."
"Okay bh sayang...ehh" saya main² cakap ja masa tu... Bkn ada niat nak couple kh ape??
"Ehh.. Apa yg ko ckp tu.. Mmm malu lh" balas willglad sambil mukanya menahan merah.. (Lupa nak bagitau yang willglad ni putih jga muka dia.)
"Ahh.. Jan nak mengada sna.. Ko silap dingar ja tu." balas aku.
Dah awal-awal pagi lagi acara saya akan bermula.. Memanglah acaranya boleh sampai berpuluh puluh kilometer.
"Oii apa yg ko mengelamun ja tu... Owhh ko mesti ada crush ni knn..??" saya mengejutkan dia dari mengelamun.
"Ehh... Manadaaa..lhh.. Sia masih single lgi nii.. Kenapa?? Bhh ko siap sedia lh dulu.. Bye.." dia meninggalkan saya dengan mencubit pipiku sambil mengukir senyuman yang paling hot... Aduhai.. Cair lgi..
Baru saya teringat kenapa dia layan saya macam suka sama saya jak..
Lain macam lah gaya dia ni.. Haha padahal diri sendiri pun ... Mmmm hahaaa..
Acara aku dah bermula tepat jam 7:00 pagi.. Rasa gementar lah juga sudah first time join.. Lawan pun dengan budak form 3..
Budak form 2 manada ikut.. Haha takut?? Haha.. Biarlah, saya sorang jer budak form 1. Lagi pun dah belajar teknik² dia semua.. Simple ja kot..
Ramai juga lah setiap rumah sukan hantar 2 wakil. Jadi bilangan kami 8 orang bagi kategori Lelaki 15.
Bila berlepas.. Pomm.. Saya berada di belakang sorang abang ni.. Rumah sukan merah.. Huks.. Laju juga orang ni yer..
Dalam 4-5 pusingan sudah tu, perasan tak ada orang tengok saya jak dari tadi.. Ya si Willglad.. My crush..
"Lawalh Joel.. 1 pusingan sudah owh ko ksi tinggal yang lain.. Ko buli tu kejar yg di dpn ko tu.. Ndak jauh juga dia ksi tinggal ko." jerit Willglad.
"Ko buli tu Joel. Common!!" Jerit Cikgu rumah sukan saya dan yang lain turut support saya.
Saya pula buat bentuk tangan ok.. Rasanya saya boleh kejar lagi yang di depan saya sebab makin lambat pula dia jalan. Mungkin penat kot. Haha
Dalam 20 pusingan selepas itu. Saya sudah memotong yang lain sebanyak 5 round. Haha bangga lah juga. Manakala jarak saya dengan saingan saya tu tidak lagi jauh sangat. Beza dia dalam lingkungan 8 meter lebih.
Bila round terakhir, lonceng berbunyi. Ting.. Ting.. Ting.. Ting.. Ting..
Apalagi pecut lah kami dua berjalan dowh.. Terdengar juga suara sorakkan..
"Joel..Joel..Joel..Joel...." sokongan padu dari Rumah sukan Hijau.
Saya nampak saya sedang menghapiri saingan saya. Saya cuba untuk memotonginya.
20 meter terakhir sebelum garisan penamat adalah penentuan antara kami siapa dapat rebut pingat emas.
"Cepat Joel.. Emas!!!" willglad teriak terhadapku. Wah keluar suara jantannya. Haha.
Akhirnya kami tiba di garisan penamat. Penat mahu berputar dunia dibuatnya. Apalagi pengsanlah saya.. Haha.
Bila dah sedar, Willglad dan Cikgu rumah sukan kami ada di kem PBSM. Saya sedar yang bukan lamapun saya pengsan cuma dalam 2 minit gitu ja. Haha..
"Taniah Joel.." cikgu rumah sukan saya jawap.
"Kenapa cikgu?" saya jawap dengan penuh tanda tanya.. Yelah tiba-tiba pulak.
"Ehh ko ndak perasan kh tdi.. Tia pah ko dingar ja penguguman." willglad balas.
"Apa yang.." belum sempat saya habiskan ayat sudah ada penguguman..
"Sebentar tadi, acara Jalan Kaki Lelaki 15 tahun kebawah. Adik Joel dari rumah sukan Hijau telah memecahkan rekod yang dibuat oleh adik Russel dari Rumah sukan Merah pada tahun lepas dengan masa 36 minit 43 saat digantikan dengan rekod baharu 34 minit 09 saat pada tahun ini."
Wahh.. Macam tak percayalah. Gembiralah juga.
Nak diceritakan tentang willglad yang ada acara tu.. Haha semua dia makan. Memang dasyatlah 3 emas dalam tangan campur acara lari berganti-ganti.
Taksah lah willglad ni olahragawan sekolah. Buat rekod baharu lagi. Dia Tetap dihatiku.. Haha.. Apalagi. Naik lh rumah sukan Hijau. Top 1 haha..
Selepas peperiksaan semester 1 habis..
Bersambung...
Okok... Ni cuma nak uji korang ajer.. Nanti admin post part S*X nak???...
Klo nak Share lh dan Vote.. Biar banyak yang dapat enjoy part seterusnya...
Admin tau, korang mesti tak sabarkan... Haha..
#sabaryer untuk part tu..
#jangan main sorang² kat bilik bila admin publish part tu...
#enjoy lh ni cerita sikit haha...
#love you all.. Muahh
YOU ARE READING
Cerita Hidupku
Romantik"Kau teman hidupku Joel, Aku Sayang kau" ~ Unk(haha baca lah) Ni cerita 100% benar okay. (Percaya ka?) ni cerita khas untuk remaja BXB(phm lh tu kn) Vote klo suka Kisah Remaja Guys!! In malay mix sabahan. #kalau nak tau read #kalau suka vote #kalau...