"Itu Zombie guys! Zombie! Let me escape first" teriak Lance sambil menarik lengan Amelia. "Hei! Saya nak tembak zombie ni lah! Jangan ganggu! Kalau tak kamu RIP" kata Amelia sambil berundur ke belakang.
"Damn! Peluru habis! Dahlah peluru tu dalam beg kecemasan, Lari Amelia! " teriak Misoo menarik lengan Amelia lari ke pintu belakang.
"Ada kereta! " teriak Ann dan Klara
Mereka berlari secepat mungkin ke arah hilux terbiar tersebut manakala Misoo dan Amelia memanjat belakang hilux tersebut."Hei Lance! Cepat pandu! " teriak Lu En yang sedang duduk di sisi tempat duduk Lance.
"Takda kunci lah! Tapi jangan risau, just biar hacker yang uruskan" kata Lance sambil membuka dan memutus segala tali wayar di bahagian pemandu.
"jangan lupa! Kami kat belakang ni hampir jadi makanan mayat lapar! " teriak Amelia dan Misoo sambil menembak zombie yang bilangan nya semakin bertambah.
"Ok done! Biar kita jalan.. I will rock the road yeah" kata Lance dan mula memandu. "Lance terbaik! Wohhooo" jerit Misoo sambil mengangkat kedua tangan dan menembak senapang ke arah langit.
Tapi tak seperti yang dijangkakan.. Semuanya tidak berjalan lancar.. Sepanjang perjalanan, kereta mereka asyik terlanggar tiang lampu, pokok dan segala benda di sekeliling
Keadaan di belakang tidak stabil, Amelia hampir jatuh ke tepi dan nasiblah Misoo sempat menariknya ketika mereka sedang menembak zombie
"Kau ni panda memandu ke tak? " kata Klara sambil melihat ke luar tingkap, manakala Ann sudah nyenyak tidur.
"Ermm.. Ok jujur, aku tak pandai memandu pun.. Ok? " kata Lance sambil fokus ke jalan.
"Ah Lance, kau patut anggap ni game kereta. Kau kan gamers, of course kau tau kan? " kata Lu En sambil memeriksa bekalan kecemasan mereka
"Ye lah! Aku tak terfikir pun" kata Lance dan mula memandu dengan baik.
Setibanya mereka di rumah Ann, mereka mendapati rumah nya bersepah, pintu roboh dan tingkap rumahnya pecah.
"woah, rumah saya dah kena ceroboh oleh diorang rupanya" kata Ann dengan marah.
"Relax Ann, biar saya masuk dulu, nak check keadaan" kata Lance memberani kan diri.
"Nanti ada zombie dekat dalam tu.. Macam mana? " kata Klara menakut nakutkan Lance.
"Eh, kau dulu lah! Ladies first" kata Lance sambil berpura pura relax
"Uish, banyak betul kesan darah sini" kata Misoo dengan jijik dan keluar dari rumah tersebut dengan alasanya mahu berjalan sekitar perumahan.
Misoo memanjat ke bahagian belakang hilux dan memerhati keadaan sekeliling dan bosan.
"Arghh.. Baik kalau aku pergi halaman belakang rumah Ann, rasa nak main pulak" kata Misoo dan pergi ke halaman belakang namun berhenti di bahagian dapur.
Dia mengintip bahagian dapur dan melihat Lance dan Amelia bermesra mearaan dan bersentuh sentuhan manakala sahabatnya yang lain sibuk mencari peluru dan bekalan kecemasan di seluruh rumah.
'what the heck? Holly crap? The hell? Mereka dah couple meh? Wow! Good news' fikir Misoo sambil tersenyum
Suasana sangat romantik, sehinggalah Misoo mula jadi menjengkelkan
"Pewweet! Ada orang dating lerr! Pewweet! Kawan kita dah maju, bilalah saya nak ada kekasih macam korang oh? " kata Misoo sambil ketawa."Hei! Manada apa apa! Dia tolong saya buang kotoran kat baju lah! " kata Amelia.
And yup! Sebenarnya apa yang Misoo saksikan tu salah faham, baju Amelia hanya terkena tanah dan Lance cuba menolong Amelia membuangnya.
"Mana lah tahu. Lance ada perasaan kat awak..." kata Misoo sambil mengelap senjatanya.
"Eh! Memang tak lah! Not My Type! " kata Amelia
"psst.. Jual mahal pulak dia ni, jangan percaya, dia ni suka awak sebenarnya" bisik Misoo kepada Lance
"Hoi! Dah tu, jom pergi, kami ni letih letih cari bekalan, korang pula main, jom pergi" Kata Klara sambil membawa beberapa beg dan letak di bahagian belakang, tempat di mana Misoo dan Amelia duduk.
Mereka meneruskan perjalan ke tempat pusat beli belah. Tujuan mereka pergi kerana mereka percaya, masih ada segelintir manusia masih bertahan untuk hidup dan ingin menyelamatkan mereka.
Sewaktu perjalanan, kereta yang dinaiki mereka kehabisan minyak dan berhenti di kawasan yang banyak pokok dan semak samun. "Minyak dah habis, sila isi minyak cepat cepat, nanti ada makhluk tu datang" kata Lance sambil menyikat rambut nya.
"Ye lah, Jom Lu En, turun, kita isi minyak" kata Klara membawa Lu En sambil membuka beg kecemasan untuk mencari minyak kecemasan. Manakala Misoo dan Amelia tidur keletihan di belakang.
"Hehe, im very Handsome " puji Lance kepada bayangan mukanya yang terpantul di dalam cermin.
Misoo terbangun dan rasa ingin kencing dan cuba membangunkan Amelia yang letih ketiduran.
"Pstt.. Bangun.. Aku tak tahan lagi ni.. Aku nak kencing...... " kata Misoo sambil menolak nolak bahu Amelia dengan perlahan sehingga dia sedar dari mimpi indah dia.
"Ish kau ni.. Kencing jak dalam botol tu" kata Amelia sambil ketawa
"jangan buat aku macam ni.. Kau ni bukan sahabat ke apa.... " kata Misoo sambil terseksa tahan kencing.
"Aku teman kau Misoo" sampuk Ann sambil mengeluarkan kepalanya dari tingkap.
"Ish kau ni, penyibuk jak perbualan orang, tapi neh.. Kau teman si Misoo ni, aku nak sambung tidur" kata Amelia kembali tidur.
***
"Wei, dah ke belum?" kata Ann sambil melihat ke tempat lain
"Done it, jom balik" kata Misoo sambil memeriksa sekeliling dan tiba tiba, seekor zombie muncul dari semak samun yang berhampiran.
"Oi oi! Tembak tembak! Nanti kita kena serang" kata Ann memegang lengan Misoo.
Misoo ingin menembaknya namun tidak jadi, kerana ada sesuatu yang aneh pada zombie tersebut yang menarik perhatian nya.
"Misoo!! Tembak lah" pujuk Ann
"Takyah dulu, ni satu je, bazir peluru.. Jom pulang terus" kata Misoo menarik lengan Ann.
Hari semakin gelap, matahari semakin tenggelam, bulan semakin timbul..
Mereka memutuskan untuk berhenti di sebuah sekolah lama yang berhampiran dan tidur di perpustakaan sekolah."Oi, aku ngan Amelia check kawasan, korang pegang senapang tu baik baik,kalau ada apa apa, tembak jak, tapi check dulu, takut benda tu manusia" kata Misoo kepada Lance lalu membawa Amelia memeriksa kawasan sekolah.
"Oi, aku bosan.. Jom cari buku buku yang best, komik... Majalah, whatever lah" kata Klara kepada Lu En.
Manakala, Lance dan Ann sibuk menyusun bekalan mereka.
Sewaktu Ann dan Lance mengambil bekalan minuman, mereka terdengar satu jeritan.
"Arghh!! " teriakan daripada Klara.
"Zombie kah? Jom check" kata Lance dan Ann.
Setibanya mereka di bahagian komik, mereka melihat Klara yang menutup mulutnya menggunakan kedua tangan manakala Lu En berdiri di sampingnya sambil mencekak pinggang.
"Kenapa ni? " soal Ann
"Ni hah, Klara terkejut tengok kawan baru kita kat bawah timbunan buku, dia ingat zombie" kata Lu En sambil memegang bahu Klara
"Hai... Saya Efan... Dan dia Ying Mon.... " kata salah seorang daripada mereka berdua.
HEYYOOOO!!!
DID U ENJOY THE STORY?
IM VERY SORRY KALAU CERITA NI BOSAN T_TBut i promise, i will improve my skill!
And dont forget left a vote for me~~
YOU ARE READING
Meet my Boy'Zombie!(Malay)
FanfictionSebuah tabung uji yang mengandungi virus di makmal telah pecah dan membebaskan virus. Kini, kumpulan sahabat Egirlz berusaha menolong ayah mereka yang bekerja sebagai saintis dan FBI untuk menghapuskan semua zombie berikut. Misoo percaya akan dirin...