*Siren sound
"argh! Siapa yang pecahkan tabung uji 'Y'? " kata salah satu saintis yang sedang mencatat segala maklumat yang diperoleh. "Tuan! Tiada siapa yang pecahkanya! Nampaknya genetik virus di dalam tabung tersebut sangat kuat sehinggakan tabung uji pecah! " kata salah seorang saintis yang berhampiran tabung uji tersebut. Cecair lendir hitam yang keluar dari tabung tersebut keluar, mengalir dengan laju seolah olah mencari mangsanya.
"Semua! Keluar dari makma-warghhhhhh!! " tidak sempat pekerja tersebut menghabiskan kata katanya, mulutnya dimasuki oleh cecair tersebut. Matanya hitam, giginya berubah menjadi hitam, dan mula menyerang orang di sekeliling. "Tutup pintu tersebut! " teriak Ayah Misoo dan Ayah Lu En. Mereka segera berlari ke bilik kecemasan dan menghubungi pihak berkuasa dan lalu menghubungi keluarga masing masing. Setelah itu, mereka terpaksa mengambil keputusan untuk terjun dari bangunan tersebut, nasib baik bagi mereka kerana terjun dari tingkat satu dan jatuh ke pancuran air hiasan.
***
"Hey! Itu Jin Yuan! " teriak Amelia. "Diam lah!" kata Lu En dengan penuh rasa malu. "Hei, takpa, selain Jin Yuan... Ada Lancelot! " teriak Misoo sambil menunjuk ke arah Lance. "Wooooooo~ dia perasan lah Amelia" kata Ann dan Klara. "Sh*t! Dia pergi sini!! " kata Amelia menutup muka nya menggunakan buku. "Come on, kita baru 16 tahun, enjoy our live, this is America bro! Baru tahun lepas kita pindah sini, apa salahnya kita belajar pasal lelaki America? Kan? " kata Klara menepuk bahu Amelia. "Hey Ame.. Kalau awak sudi, nak pergi temankan saya beli bubble tea kat sana? " kata Lance mempelawa Amelia. "Sure! " kata Amelia.
*Bunyi deringan telefon Misoo
"Ermm.. Hai ayah, ada apa ni? " kata Misoo dan dibalas "Misoo, dengar, saya dengan ayah Lu En sekarang di rumah dan kami nak bagi tahu tentang satu virus yang terlepas dari makmal kami" kata Ayah Misoo dengan risau
"Virus? Jenis apa? " balas Misoo dengan risau
"Virus yang membuatkan manusia berubab jenetik, atau dna, lebih senang, zombie, " kata Ayah Misoo.
"Kamu harus bawa kawan kawan kamu lari selamatkan diri! Sekarang kawasan kita, Seoul. Itu baru permulaan, esok, kemungkinan separuh Korea Selatan kena! " kata ayah Misoo dengan risau.
"Baiklah! Kami pergi dulu" kata Misoo dan meletak telefon nya.
"Guys! We must get out from here, ayah aku baru je bagitau pasal virus zombie terlepas dari makmal" kata Misoo menarik lengan Lu En dan Klara.
"Apa yang awak merepek ni? " kata Klara.
"Ya, betul kata Misoo, ayah saya pun dah hantar pesanan tentang virus tu" kata Lu En.
Tiba tiba, bunyi penggera kedengaran beserta teriakan yang kecoh. "Alamak! Ada sesuatu datang! " teriak Lance menunjuk ke arah belakang sekolah mereka. Iaitu, sekumpulan mayat hidup yang berdarah berlari dengan laju ke arah mereka.
"The Zombie! Run for your life " teriak Ann.
Mereka semua berlari sepantas yang mereka boleh.
"Hei! Semua! Panjat belakang sini" pelawa seorang lelaki yang memandu hilux hitam yang bertayar besar dan terdapat pelbagai jenis senjata di dalamnya. Lelaki tersebut ialah ayah Ann, serta rakan sekerjanya yang lain iaitu ayah Klara dan Amelia. Mereka pun cepat cepat memanjat belakang kereta tersebut dan mengambil senjata. "Wow! Cool! " kata Lance memegang salah satu senjata. "Ayah akan hantar kamu ke rumah Misoo, di sana ada ayahnya dan ayah Lu En, kamu semua selamat di sana bersama bekalan air, makanan" kata Ayah Amelia.
"Tapi ayah... Kami nak menolong... " kata Ann dengan sedih. "dengar, luar sini bahaya untuk budak perempuan seperti kamu semua" kata Ayah Ann sambil mengusap rambut anaknya.
YOU ARE READING
Meet my Boy'Zombie!(Malay)
FanficSebuah tabung uji yang mengandungi virus di makmal telah pecah dan membebaskan virus. Kini, kumpulan sahabat Egirlz berusaha menolong ayah mereka yang bekerja sebagai saintis dan FBI untuk menghapuskan semua zombie berikut. Misoo percaya akan dirin...