Antidot is already

50 8 2
                                    

Setelah mereka semua berkenalan satu sama lain, Lance pula mula kelaparan,  dan yang paling menyedihkan bagi dia...bekalan makanan tersebut tinggal di dalam kereta mereka.

"Wei...  Amelia.. nak tak teman saya ambil makanan... Saya lapar... " kata Lance sambil buat muka comel di hadapan Amelia.

"Blueekk... Muka macam ikan bilis, ada hati nak buat muka comel" kata Amelia dengan penuh meluat.

"Pergi lah... Cuba bayangkan... Lance buat bising sepanjang malam sebab dia lapar... Kau rela tak tidur...?? " kata Klara sambil membaca komik.

"Hmmm yelah... " kata Amelia lalu mengekori Lance sambil membawa senapangnya.

And one more problem, Ying Mon dan Efan mula bergaduh tentang rupa paras mereka.

"Saya lebih cantik! " kata Ying Mon sambil menggoyang kan pinggang nya.

"siapa kata.. Saya lebih BEAUTIFUL!  Tak macam awak,  kaki macam itik" kata Efan sambil mengusap rambut nya.

Dan tiba tiba ada satu kelibat menyampuk di perantaraan mereka berdua... Iaitu Lance

"Im Beautiful, Sexy,  hot and attractive " kata Lance sambil membuat gaya sexy sambil memegang bakul di mana terletaknya makanan.

"Ceh!  Aku paling cantik! " kata Efan
"Aku! " sambung lagi Ying Mon
"semestinya aku! " sahut Lance
"Kau dua ni macam badut sarkas! " kata Efan sambil menjelirkan lidah
"Kau macam penari bogel! " teriak Lance sambil menghayunkan bakul makanan yang dipegangnya

"Listen all! " teriak Misoo yang mula naik angin kepada para lelaki tersebut.

"Kita semua sahabat...  Kita semua sama,  kenapa nak dibandingkan rupa? Jangan lah kita bergaduh hanya kerana rupa...  Dan kamu kena sedar... Yang kamu ni lelaki...  Jadi mulai hari ini..  Kita harus eratkan hubungan silaturahim kita!  Setuju? " kata Misoo yang sedang berdrama.

"ya kan!  Kita lelaki,  always handsome! " kata Lance sambil memeluk Efan dan Ying Mon.

Namun...  Ceramah Misoo tidak memberi kesan kepada para lelaki tersebut.

"jadi dengan ini, saya istiharkan, Saya paling kacak! " kata Lance
"Tak!  Saya yang kacak" sahut Ying Mon
"oh,  kamu dua salah,  saya yang paling kacak! " sambung lagi Efan.

"Buang masa jak" kata Klara sambil menepuk bahu Misoo.

"guys!  We got a good news" kata Ann dan Lu En.

"What news? " soal Amelia.

"Pemberita berkata yang antidot dah siap dihasilkan oleh para saintis" kata Ann dengan gembira.

"Ohh... Good news" kata Klara dan mula tertidur.

Mereka semua mula tidur, hinggalah Lance terjaga kerana terdengar pintu masuk perpustakaan mula dirempuh oleh zombie.

"Guys!  Bangun!  Zombie datang! " kata Lance membangunkan semua orang dan mula sedia untuk mengangkut bekalan mereka.

"ahhh...  Kenapa time ni juga zombie ni datang..  Misoo? Ready? " kata Amelia memandang Misoo yang sedang mengambil senapang dan segera menyerahkan kepada Amelia.

"Sentiasa ready, 5 saat nanti tepat pukul 3 pagi" kata Misoo sambil tersenyum.

Pintu mula hampir roboh. Mereka mula mengira saat tersebut..

"5"
"4"
"3"
"2"
"1..... Pukul 3 pagi, Lets rock" kata Lance sambil bergaya dan masa yang zombie berjara merobohkan pintu.

Misoo dan Amelia mula menembak manakala Lu En, Ann dan Klara membawa Lance,  Ying Mon dan Efan memukul zombie yang cuba masuk dari pintu kedua perpustakaan.

Meet my Boy'Zombie!(Malay)Where stories live. Discover now