Keadaan hospital gelap, hanya lampu yang menyala, namun malap. Ying Mon yang baru sahaja keluar dari tandas sedang berjalan menuju ke wad pesakit di mana terletaknya Misoo dan Amelia.
Skrr...skrr......
Bunyi yang datang dari hujung koridor telah membuatkan Ying Mon terasa cuak. Tambahan pula, hujung koridor tersebut gelap semacam..
"Tenang, tu cuma bunyi air kot..." kata Ying Mon untuk menenangkan hatinya.
Skr...skrrrr....
Bunyi semakin kuat, dan kedengaran semakin berhampiran dengan nya.
"Sapa tu? Dah lah! Tunjukan diri kamu!" kata Ying Mon dengan takut
Dia terlihat kelibat hitam berambut serabai yang sedang berjalan terhuyung hayang ke arah nya.
"Wuarrghh!!!" teriak Ying Mon dengan takut.
"THE THINGS GOES SKKRAAAAA!! PAPAPAP!!! SKKRIIIIPAPA!"
Rupa rupa nya, kelibat tersebut ialah Lance yang sedang menyanyi sambil berjalan, oleh kerana Lance rambut nya dalam keadaan serabai dan jalan terhuyung hayang dan berjalan dalam gelap, Ying Mon tidak dapat melihat muka nya sehingga menjangkanya hantu.
"Lance! Apa awak buat ni? Cuba takutkan saya yer?" soal Ying Mon dengan marah.
"Apa benda awak merepek ni? Saya tengah menyanyi lah!" kata Lance sambil membuka headphone nya.
"habistu, kenapa jalan pelik semacam? " soal lagi Ying Mon yang sedang bercekak pinggang.
"Aku menari ler, kau tak tau tren kah? Aku menari! Ish ish, teruk sangat kah tarian aku" kata Lance lagi.
"Habistu kenapa dalam gelap?" soal Ying Mon.
"Hah! Nice question! Aku tadi... Pergi stor belakang sana. Aku dengar ada suara panggil aku. Suara dia tu seiras macam Efan, dia macam nak minta tolong, tapi aku berhenti setengah jalan sebab time aku pusing belakang aku nampak kau, mana lah tahu, kau nak ikut aku periksa juga" kata Lance sambil menunjuk ke arah belakang stor yang gelap tersebut.
"Ish... Gelap tu, tak sangka kau berani, ada telefon, tak pakai light nya. Ni hebat ke bodoh?" kata Ying Mon sambil buka light telefon dia.
"Hehe... Saja...nampak macam best jak jalan dalam gelap." kata Lance sambil memasang balik headphone dia.
Belum sempat Lance mengguna headphone dia di atas kepala, Efan tiba tiba sahaja menyampuk dari belakang.
"Kau kata aku panggil kau? Bila masa? Sedangkan aku kat belakang Ying Mon time dia menjerit." kata Efan memyampuk.
"Yarggh! Kau ni, suka sangat buat orang terkejut, kenapa tak cakap awal awal kau ada sini?" kata Ying Mon sambil melompat.
"Aku nak dengar je...manalah tau korang gossip, rupanya kau kata pasal aku, aku manada pergi stor, setahu aku, aku hanya teman Misoo je. Pastu aku pegi toilet, tak pasal pasal kau kata aku panggil kau, aku manada berani pegi sana, gelap wei" kata Efan dengan nada terkejut.
"Abistu..sapa panggil aku?" kata Lance sambil seluruh badanya bergetar
"Tolong.....Lance?.....Ying Mon?....Efan?....Tolong saya...."
Kata suara misteri tersebut.
"Aih? Sekarang dia sebut nama kita bertiga!" kata Ying Mon memegang tangan Efan.
"Ish budak Gay ni! Tak yah main pegang pegang please?" kata Efan dengan jengkel.
"Ok, How about we check it? We never know? Maybe the person who calling us is Amelia? Klara?" kata Lance .
YOU ARE READING
Meet my Boy'Zombie!(Malay)
FanfictionSebuah tabung uji yang mengandungi virus di makmal telah pecah dan membebaskan virus. Kini, kumpulan sahabat Egirlz berusaha menolong ayah mereka yang bekerja sebagai saintis dan FBI untuk menghapuskan semua zombie berikut. Misoo percaya akan dirin...