Bu bölümde Fen liselerinde sınavlar ve ders zorluklarından bahsedilmiştir :)))
1)-Ne zaman geldiğini anlamadığın Sınav haftası
Fen lisesini kazanmış, yeni arkadaşlıklar edinmişsinizdir. "Sınav bitti, artık rahatım" diye düşünürken dersler ağırlaşmaya başlar. Ve birden sınav haftası gelir.Eğer bu dönemde zor bir duruma düşmek istemiyorsanız düzenli bir şekilde çalışmalısınız. Benim önerim not tutarak çalışmanız üzerine olacaktır. Çünkü öğrendiğiniz onca bilgiyi akılda tutmak yalnızca okumakla olmaz.
Diğer okullarda sınav sistemi değişkenlik gösterebilir. Ancak benim okuduğum Fen Lisesinde sınavlar 2 haftaya yayılır ve Bu iki hafta boyunca yaklaşık 15 sınava girersiniz.
Eğer tekrar yapmadıysanız oldukça zorlayıcı bir sistem olacaktır.
2)- Bir türlü anlayamadığın dersler
Öncelikle hepinizin de bildiği gibi Fen liseleri sayısal dersler bakımından(Matematik,Fizik,Kimya,
Biyoloji vb.) ;Anadolu , Sosyal bilimler ve Meslek Liselerinden daha kapsamlıdır.○Müfredatta daha detay ve teknik bilgiler vardır
○Ders kitapları ve soru bankaları buna göre hazırlanır
○Öğretmenler diğer liselere göre daha
acımasızdır. Anladın anladın...( Ki bu bazı liselerde böyle ve öğretmenden öğretmene değişir. )○Eğer sayısalcı değilsen. LGS den yüksek puan aldım diye fen lisesine geldiysen seni zor günler bekliyor demektir.
Not 2:
Bu kanalların videolarıyla sınavlara hazırlanabilirsiniz .📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖
Fen lisesinde okuyorsanız rekabet duygusuna alışmalısınız. Çünkü sizi orada sıkı bir rekabet bekliyor.
Kalk insanların yapamayacağını söylediği şeyleri yapma saati geldi :)))
buraya hep "ders çalışın,Çok çalışın" diye yazıyorum. Ders çalışmanız oldukça önemli ancak sosyal hayatınıza devam etmeniz de ruhsal açıdan size iyi gelecektir.
Unutmayın günlük tekrarın halledemeyeceği problem yok.Notlarınıza da fazla takılmayın Kendinize güvenin :)))
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fen Lisesinde okumak
AcakFen liseleri hakkında merak ettiğiniz bilgileri bulabilirsiniz.