Hisyam hanya termenung memikir kan permintaan mama nya malam tadi. Tiba-tiba pintu di ketuk dari luar. "encik hisyam, Girlfriend encik nak jumpa" beritahu diana (personal assistant). "suruh dia masuk" arah hisyam. Diana mengangguk dan terus keluar. satu ketukan kedengaran dan kelihatan linda tersenyum kepadanya. "Hai sayang" sapa Linda. "Hai!" balas hisyam sambil tersenyum senang. " I nak ajak you lunch ni." ajak linda. hisyam memandang jam di pergelangan tangan nya. laaa...dah waktu lunch rupanya tak sedar langsung. "Sorry I tak sedar dah masuk waktu lunch" balas hisyam. " You asyik sangat buat kerja, mana nak ingat" linda memuncung. Hisyam ketawa melihat muka cemberut linda. "ye lah sorry" Hisyam meminta maaf. Linda kembali tersenyum. "Jom!"
serabut nya! permintaan ayah dengan mak ni berat sangat. kawan ayah ni juga, apa pulak nak kahwin kan aku dengan anak dia. tak masuk dek akal langsung. Huh! Aku kenal and jumpa pun tak pernah, lagi nak kahwin dengan anak dia. Entah-entah lelaki tu hitam,tak handsome,gigi jongang,tua. eeee.. mintak di jauh kan. Tak nak aku!
"eh syifa, kau ni apa hal? asyik termenung je" sapa Ainan dari belakang. "Ishh..! kau ni tak dapat ke bagi salam dulu, ni main sergah je. nanti aku heart attack siapa nak tanggungjawab?" marah syifa. "sorry!" Ainan meminta maaf sambil tersengih. "ni aku tanya kau,kau kenapa? share lah kat kitaorang." tanya Ainan. "korang nak tahu kenapa? kalau korang dengar mesti korang terkejut beruk punya" kata syifa dan menyambung. " Mak ngan ayah aku nak aku kahwin." Ainan dan yana terkejut. " kau biar betul beb? kau jangan main-main benda macam ni!" tanya yana. "ye betul, aku pun tak tahu macam mana lagi. kawan baik ayah aku tu baru je meninggal dunia dan dia ada tinggal kan wasiat dia. Isi dalam wasiat tu ada pasal aku yang dia nak aku kahwin dengan anak dia. Tadi malam mak ngan ayah aku merayu kau tahu tak. Kesian aku tengok!" Terang syifa panjang lebar. "Habis tu kau terima je lah" cadangan yang 'paling' bernas daripada Ainan. "Kau gila? aku baru je 20 tahun. Tahun depan dah masuk 21 tahun, tak kan aku nak kahwin dah tu aku kenal pun tak anak dia tu. belum jumpa pun dah satu hal." jelas syifa tanpa berhenti. "Kau tolak je la, apa yang susahnya?" kata Yana. "kalau aku nak tolok, anytime aku boleh. masalahnya sekarang ni aku kesian dengan mak ayah aku tu" jawab syifa sambil memicit dahi yang berdenyut-denyut. "Aku pun tak tahu nak settle kan masalah ni, nak tolak salah-salah, nak terima salah-salah" Ainan mengeluh.