Bab 2

232 1 0
                                    

"Hai,korang." sapa syifa. "apesal lambat sangat?" tanya Ainan. "ha ah penat tau kita orang tunggu kau kat sini,tinggal separuh minuman aku ni." marah yana. syifa hanya tersengih. "sorry lah korang lecturer johan tu hah! macam-macam hal pulak." jelas syifa. "eh lepas ni kita pergi shopping nak tak?" cadangan yana. syifa dan ainan hanya mengangguk sahaja tanda setuju.

sesampai mereka di PD, mereka berjalan-jalan memasuki satu kedai ke satu kedai. "eh aku rasa nak kencing lah, Ainan teman kan aku ketandas." Ainan hanya mengangguk. "Syifa kau tunggu kat sini tau, jangan kemana-mana" arah yana. "ye lah..." jawab syifa malas. mereka pun berlalu ke tandas. Syifa berjalan-jalan di situ tiba-tiba terlanggar seseorang. Aduh! sakitnya. tu la..tak tengok depan. "oii! kau tak ada mata ke?" wow! aku terlanggar lelaki lah. patutlah sampai terjatuh aku dibuatnya. syifa mengangkat wajah. ya Allah,tampannya dia. syifa terkhayal seketika "Eh,perempuan ni berangan pula bukannya nak mintak maaf tak ada adab langsung" sindir Hisyam. Ini dah lebih ni.syifa bangun dan menentang Hisyam. "Hello encik, kalau saya tak punya mata maknanya encik pun tak punya mata juga.kalau tahu saya tak pandang depan kenapa tak elak je? maknanya encik pun tak tengok depan belakang kiri kanan." Balas syifa sambil berpeluk tubuh. " Habis tu kau nak tunding jari kat aku lah ni?" balas Hisyam. "Encik tanyalah diri encik tu" balas syifa pula. Eh perempuan ni dah tahu salah tak nak ngaku pulak. Ketika Hisyam ingin membalas telefon bimbit Hisyam berbunyi lalu di jawab panggilan itu. Tanpa berkata apa-apa Hisyam hanya berlalu begitu sahaja. Huh! Tak ada adab langsung. Tak padan dengan tampan dia tu. menyampah aku. kutuk syifa dalam hati. Tidak lama itu yana dan ainan pun menghampiri syifa. " korang buat apa kat dalam tandas tu? mencuci tandas ke? marah syifa. " sorry lah syifa, perut aku tiba-tiba nak berak pulak" terang yana sambil tersengih. syifa hanya menggeleng. " dah lah, dah nak waktu maghrib ni jom balik." mereka pun beiringan keluar dari PD.

JANJI KITAWhere stories live. Discover now