03

81 11 0
                                    


Areum masih menatap layar telefon tidak percaya biasnya menyentuh telefon miliknya. Kiranya dia adalah antara ARMY yang bertuah.

"dah-dah laa tu tak habis lagi dengan jungkook sentuh phone kau tu" ujar Haru malas

"memang tak akan habis punya jungkook tuu~ heihhh memang itu moment terbaik laa sepanjang hidup aku"jawab areum

"Tak lupa taehyung ada dalam video. Nanti kau bagi aku ehh" usik Soo Yeon.

"Kau nak video tu? Hmm 2 minit seringgit !" Ujar Areum sengaja menyakitkan hati sahabatnya itu.

"Ceh, tak hamaklah dengan video kau tu. kat Insta berlambak. Pi mati lah" Bidas Haru.

Kami terus masuk ke dalam bilik masing-masing tanpa banyak songeh.

Eleh Haru tu acah je kat depan diorang padahal dia pun sama tak boleh nak lupakan Abe Jimeng.

Yang paling win, Maknae Line adalah ahli paling menyerlah pada concert malam itu berbanding ahli yang lain. Aura Sexy dia lain macam.

++++++++++++

"Kook ! kenapa kau tak minta number awek lift tu" ujar taehyung

"bodoh kau memang tak boleh nak bawak bincang en ? Takkanlah kau nak minta number diorang time concert. Tak pasal-pasal dispatch reka reka cerita merapu"balas jungkook

"ha'ah apa laa kau ni dah laa kook ambil handphone diorang jer dah macam-macam rumors keluar " celah jimin

"alahhh apa susah sangat dah kita first time jumpa diorang kan kat lift dorm kn confirm laa diorang pun tinggal kat situ jugakk aduu tiga tiga otak tak boleh pakai" Sindir Namjoon yang sibuk membaca surat khabar lama~

"Yalah weh ! Asal aku tak terfikir !" Jerit Taehyung.

"Tak paya laa nak jerit bagai pekak aku karang. Kalau korang nak bagi telinga korang tak pe laa" bebel Seokjin yang mengenakan apron bewarna pink lembut.

Handsome auch !

"Kan hyung kan! Bising sajalah dua ekor ni" adu Jimin.

"Eleh, taulah kau minat salah satu daripada diorang. Yang mana satu Min? Jangan kebas aku punya eih~" Usik Taehyung dan Jungkook.

"ishh diamlah !" Marahnya.

"Ayoo. Pipi Jimin hyung dah merah !"

"Aku kata diamlah ! eeee aku sumbat ramyeon pedas ni kang !"

+++++++++++++++

"Aku nak cari rumah diorang. Mesti salah satu daripada apartment ni. Tak silap aku, diorang berhenti dekat tingkat 8? Khaja (jom) hyung !" Semangat Taehyung.

"Kejap, setiap tingkat ada kira kira 30 apartment. Takkan nak ketuk satu satu kut?" Protes Jungkook.

"Yalah, betul juga" Kata Jimin mengendur.

"Macam mana ni?"

Sedang mereka bersendu kerana tidak dapat mencari rumah 'puteri' mereka.

Tiba tiba, satu jeritan nyaring datang daripada luar.

Terkejut mereka bertiga.

"Waeyo (kenapa tu) ?"

"Tak tahu, jom kita tengok"

++++++++++

Terkedek kedek Soo Yoen berlari anak mengejar Haru yang berada dihadapannya.

"Kejarlah kalau kau nak gantung gantung Tata kau balik!" Usik Haru sebelum sambung berlari semula.

Soo Yeon berhenti seketika. Telapak tangan direhatkan diatas lutut.

Penat fuh~

Seekor lipas tiba tiba muncul dihadapan Soo Yeon.

"AAAAAAA !" Jatuh terduduk dibuatnya.

++++++++++

Klik !

Pintu dibuka.

"Gwenchana (awak okey) ?" Soal Taehyung.

"Animida (saya tak okey) ! Ada lipas aaa !" Secara langsung. Soo Yeon memeluk kaki Taehyung.

_'kenapa macam kenal je suara ni?'_ desisnya.

"Yeon-ahh !" Panggil Haru.

Terkejut dia apabila dia melihat Soo Yeon sedang memeluk kaki seorang namja (lelaki)

Perlahan lahan matanya naik untuk melihat wajah jejaka itu.

Matanya bulat, nafas ditarik sedalamnya.

Sedaya upaya dia tahan daripada menjerit.

"Ta-Taehyung oppa?!"

Obsession ft Maknae LineWhere stories live. Discover now