"Ta-taehyung oppa?!" Kaget Haru
"Holyshit !" Desis Taehyung.
"Wae (kenapa) hyung?"
"Ju-jungkook oppa ?!" Kaget Areum pula yang tiba tiba berada disebelah Haru. Kotak ditangannya selamat mencium lantai. Otaknya masih menghantar impuls untuk memastikan jika benar jejaka di hadapannya itu ialah Jeon Jungkook !
"PEKAK BABI. Jangan jerit sebelah aku lah setan !" Marah Haru
"Ko diam dulu dajjal. Jodoh aku kat depan kita je ni hah" sempat lagi Areum merapu.
Yeon yang sedar akan keadaan itu, perlahan lahan mengangkat wajahnya. Mata hazelnya bertemu dengan sepasang mata bewarna hitam pekat yang dari tadi merenungnya.
Tanpa mereka sedar, sudah lama mereka dalam posisi yang sama.
"Dah dah lah tu main renung renung. Kang nanti ada kes rogol punca dari tenung anak mata" Sampuk Haru sambil memanjangkan lehernya.
Niatnya untuk mencari kelibat Jimin. Tapi hampa.
Serta merta, Yeon berdiri daripada posisinya.
"Mi-mian. T-ta-tak se-sengaja" Jelasnya kemudian membongkok badannya.
Taehyung tidak berkata apa apa. Malah hanya merenung gadis dihadapannya itu.
''Maaf ya, ermm.. op-oppa. Kawan saya memang penakut hehe" Ujar Haneul gagap. Ekor matanya sibuk memerhati kelibat anak Jeon yang berdiri di celah pintu.
"Ani gwenchana (tak mengapa) saya faham. Ireumi mwoyeyo (apa nama awak?) '' balas tae smbil bertanya. Matanya tidak lepas daripada memerhati gadis yang memeluk kakinya itu.
Soo Yeon's
Darah terasa berderau hingga kepala, telapak tangan aku terasa sejuk.
Soalan Taehyung membuatkan jantung aku lemah.
Ya tuhan, bagaimanakah suara hamba tuhan boleh se seksi ini?
"Weh, Tae oppa tengah tanya kau tu" Tegur Haru yang tiba tiba berada di samping aku.
"Ergh? Ya?" Tanya ku kembali.
Taehyung ketawa kecil dan senyuman kotak menyinggah di wajahnya. Argh hensemnya.
"Kacak sangat ke saya nak tenung sampai soalan saya tak terjawab? Hmm?" Usik Taehyung sambil tersenyum kecil.
"Bw-bwoya??! Ani (tidak) . Eh maksud saya tentulah. Op-oppa kacak err.." Kepala aku hantuk menggunakan hujung telapak tangan.
'Bodoee lah kau Soo Yeon asal gagap ni erghh' desisku.
Tiba tiba, Haru menarik lengan kami berdua.
"Maaf ya, kami ada kerja sikit nak buat."
"eh kjp la apa ni main tarik-tarik pulak kejap laa aku nak hadap muka kacak dia ni puas-puas dulu" bisik soo yeon
"otak engkau!sabar laa keadaan sekrang tak sesuai lagi jom balik laa"ajak haru
"lagi pun kita tinggal satu bangunan jer kan tak menyabar betul ko erhh"sambung haru
"emm nak tanya korang tinggal kat sini ker"tanya haru
"ha'ah"jawab nya ringkas
"ouh ok laa kalau macam tu nanti kita jumpa lagi bye!jangan pindah tauu!"kata areumm
"Oh ya, nama saya Kang Soo Yeon. Jumpa lagi !" jerit soo yeon dah serupa macam tarzan kat hutan tu, kami menghilangkan diri daripada pandangan abangtan yang encem lagikan hawt
"macam-macam laa diorang ni haihh nasib comel ermm,harap bukan ssasaeng laa muka macam familiar jaa kat mana eh?ahhh molla(tak tahu)"gumam taehyung
P/s:sorry sebab lama tak update kami ada reason tertentu tak update.
•Thank you kepada yang support cerita ni
•Vote ok
YOU ARE READING
Obsession ft Maknae Line
Fanfic[Slow Update] Obsession ft Maknae Line Tiga orang sahabat sakai yang meminati kumpulan Kpop terkemuka di dunia. Pertemuan mereka semasa berada di lift telah membuatkan tiga jejaka itu mulai memendam rasa terhadap mereka. Perasaan itu semakin lama se...