01

83 12 0
                                    

"Cheer !" Ketiga sahabat itu melagakan botol yang berisikan soju murah bagi meraikan kejayaan mereka.

"Tak sangka kita dapat beli tiket konsert. Dapat tempat VIP pula tu !" Ujar Haru teruja usai menghabiskan sisa soju.

"Haah weh. Tak sangka betul" Sambung Soo Yeon.

"Rezeki kita en. See? Aku sudah cakap. Mesti ada hikmah kita tak dapat datang Fanmeet tu" Bongkak Areum. Rambut nya di flip tinggi.

"Apa apa lah" Kata Soo Yeon malas.

Mereka terus minum sehingga lewat malam. Meja mereka dipenuhi dengan botol bewarna hijau.

Dalam keadaan mamai, Soo Yeon menilik jam tangannya.

Dia kemudiannya menarik tangan ke dua sahabatnya yang telah dibuai mimpi

"bAngUnlAh lElaBI bAbi kU. mArI kiTA baLiK !!~~" Jerit Soo Yeon. Mujur kedai itu hanya tinggal mereka sahaja.

"urmm. kAu baLikLAH sEnDiri" Balas Haru. Areum pula tidak bergerak. Tidur mati.

Soo Yeon mengangkat tinggi botol kaca soju.

PAK PAK !

"SAKITLAH BAHENOL !"

"LABI BABI LAH KAU"

"kHajA baLiK !" Arahnya. Haru dan Areum membontoti langkah Soo Yeon dari belakang setelah membuat pembayaran.

Setelah beberapa minit berjalan. Mereka sampai di hadapan bangunan apartment mereka.

Untuk menaiki lift, mereka perlu melinkasi kawasan lobby.

Areum melihat sekeliling lobby. Tiba tiba, muncul satu lagu dalam kepalanya.

"adA lAbI LaBI dAN baBI bAbI dI lObBy" nyanyinya ikut rentak.

"Kau nak cakap yang kita ni labi labi dan babi babi lah ya?" Ujar Haru yang sudah sedar. Maklumlah, dia ni jenis tahan dengan alkohol.

"Hehe"

Soo Yeon menekan punat 'naik'.

Ting !

Lift terbuka. Bukan mereka sahaja yang berada di dalam lift, malah ada beberapa orang lagi yang memakai pakaian serba hitam.

Haru yang sedar itu berasa gerun. Sudahlah kawannya dua orang itu mabuk. Mereka yang memakai serba hitan itu pula mencurigakan.

Haru memandang mereka sepintas lalu. Dalam 6-8 orang?

Tiba tiba, satu suara serak basah menegur mereka.

"Tingkat berapa yah?" Haru terkejut dan berpaling ke arah lelaki yang memakai serba hitam seperti yang lainnya. Hanya matanya yang dapat dia lihat.

Orang ni tidur kah apa? Desis hati Haru

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Orang ni tidur kah apa? Desis hati Haru.

Dalam masa yang sama, dia seperti pernah dengar suara itu. Tapi di mana?

"Urmm Cik? Tingkat berapa ya?" Soal lelaki itu lagi.

Haru sedar daripada lamunannya.

"T-tingkat 8" Lelaki itu angguk.

Lama mereka menunggu untuk sampai ke tingkat 8.

Haru memandang sekilas skrin lift, baru tingkat 2 ?!

"Haru yaAaa~~ kEnAPa naMpak ceMas je Ni?~" soal Areum.

Haru menggelengkan kepala.

"Tak adalah. Cuma ngantuk je" Jawabnya. Dapat dia rasakan seperti seseorang memerhatikannya. Namun dia buang jauh jauh perasaan itu.

"akU taK saBAR NAK PERGI KONSERT BT—!" Areum menekup mulut kecil Soo Yeon.

"bIsiNG lAh beBAL" Jawab Areum.

"Fikir kau je ke yang exited sangat? Aku pun tak sabar nak pergi konsert BTS juga" Ujar Haru.

"baYaNGkAn laH wEH jUngKOoK opPa mEnaRi baEpsAe dEPaN kAu~"

"bAyanGkan fIrSt niGHt kAu dEnGaN TaeHYunG~"

Mata Haru membulat. Dicubitnya lengan Areum dan Soo Yeon. Sudahlah mereka bersama orang asing yang mencurigakan.

Dia pandang sekilas skrin lift. Tingkat 5 ? Kenapa lambat sangat ni ?

"hEy ! pAhAL kaU asYiK tEnGok akU hah ?!" Haru berpaling kepada Areum.

Ah sudah.

"Erm . S-saya tak pandang cik pun"

Areum mengecilkan matanya.

"tiPu ! aKU cAntiK saNgAt kE sAmPAi kaU teNunG akU bAgAI nAK tEmbUS ?" Soal Areum

"kAu tEmbUS eH ? sOowY, aKu tAk bAWA pAd" Jawab Soo Yeon polos sebelum mereka berdua ketawa bersama.

Haru menggepal tangannya.

"Ya tuhan, Kang Soo Yeon ! Min Areum ! Jaga attitude lah !" Marah Haru. Dua orang sahabatnya itu ditarik ke penjuru lift.

"Pfft—" Haru menjeling seorang lelaki yang menekuo mulutnya.

"Nak ketawa tu lepas je lah bang" Ujarnya sebelum keluar daripada daripada lift.

Tanpa mereka sedari, tiga daripada tujuh jejaka misteri itu tersenyum penuh makna disebalik mask yang mereka pakai.

"Nice~"

Obsession ft Maknae LineWhere stories live. Discover now