๏ Fly High Highschool ๏
: 080319 :
Monday
°°°JIMIN POV
.
.
.
.Aku memeluk Haein untuk menenangkan dirinya. Aku tak tahu sebab dia menangis dan kenapa dia nak minta maaf dengan aku.
Well , aku ingat kaki dia betul-betul sakit. Tapi tiba-tiba dia menangis , jadi aku peluklah dia. Mungkin emosi tak stabil sebab err—'girls problem' kut ?
Tapi tak. Aku yakin ada sesuatu yang menganggu perasaan Haein, lagipun mustahillah dia tiba-tiba nak menangis dan minta maaf dengan aku padahal kami baru kenal hari ni.
Selepas Haein berhenti menangis barulah aku meleraikan pelukanku.
"Haein ? Awak dah ok tak ni? Kalau dah ok marilah masuk kelas, lagipun rasanya guru-guru dah habis mesyuarat dah. " kata aku kepadanya.
"Saya dah ok, maaf sebab saya peluk awak, sa-saya tak sengaj—"
"Tak, tak apa. Saya yang peluk awak . Lagipun awak tengah menangis jadi saya peluklah. Awak tak payah fikir saya suka awak ke apa. Saya cuma nak tenangkan awak. " bidas aku sebelum dia selesai berkata-kata.
"Lagipun, mak saya ajar saya untuk sentiasa gembirakan orang yang sedang sedih. Sebab tu lah saya peluk awak. " sambungku dengan pandangan kosong.
"Oh..O-ok. Jom lah balik kelas. " balas Haein sambil tersenyum nipis kepadaku. Aku mengendahkan senyumannya dan berjalan dahulu ke kelas .
"Ok, awak boleh jalan sendiri kan? Lagipun awak kata kaki awak tak sakit dah. Mari lah. " kataku lalu meninggalkannya di belakang.
HAEIN POV
.
.
.
."Jimin-ssi, tunggu lah saya. " kata ku sambil mengejarnya yang semakin menjauh.
Jimin berpusing memandangku, "Ppalliwa." katanya lalu meneruskan perjalanan.
"Arasseo. " balasku. Aku berjalan mengikutnya di belakang. Lagipun aku masih tak tahu selok belok sekolah ni.
Sepanjang perjalanan kami hanya berdiam diri.
Aku sebenarnya masih terkejut Jimin peluk aku tadi. Tapi, dia dah kata yang dia peluk aku cuma untuk tenangkan aku.
"Jimin, gumawo. " kata ku kepadanya. Walaupun aku tak terfikir dia akan peluk aku tapi aku masih perlu berterima kasih kepada dia sebab cuba tenangkan aku dan tolong urut kaki aku.
" Wae? Kenapa nak ucap terima kasih? " Soalnya kepadaku.
"Sebab awak tenangkan saya dan sudi urut kaki saya tadi. " jawab ku sambil tersenyum .
"Oh, tak apa. Saya ikhlas membantu. Kita kan kawan. " balasnya tanpa menoleh ke belakang.
' Jimin.. Aku .. Aku harap bila kau dah tahu perkara sebenar, kau akan maafkan aku. '
.
.
.
.
.NO ONE
Jimin dan Haein kembali ke kelas. Semua pelajar sedang melakukan hal masing-masing.
"Eo, Yah! Haein-ssi! Jimin-ssi! Korang berdua pergi mana tadi? " soal V.
YOU ARE READING
[ OG ] Trust Who? | PJM
Fanfiction"Trust what you see and hear. Not what you only see, neither what you only hear." ~ h y u n i e ~ ________________________________________ "penuh dengan kemerapuan oleh author yang gileww" - sekian. 🌙️©hyuniePuddle ♬ start : ╰ 17 Nov 2019╯ ♪ e...