🌸 Karnival 🌸
: 1937 PM :
// 13 MAC 2019 //
Saturday
°°°NO ONE / Author POV
"Auch !"
"Haemin ! " Jungkook menuju ke arah Haemin yang sudah terjatuh .
" Haemin , macam mana kau boleh jatuh ni ? " soal Jungkook . Jihoon dan yang lain-lain menuju ke arah mereka .
Haemin mula menangis . " Huaaaaaa ... Sakiitttt .... Ka-kaki akuuuu ... "
" Weh , Jihoon !! Panggil ambulans weh !! " Jungkook memangku kepala Haemin yang sedang menangis di pahanya .
"J-jungkook .. Kaki aku .. Sakit .. " tangis Haemin .
"Shhh , Haemin , kau akan ok . Aku janji . Maafkan aku sebab abaikan kau Haemin , aku akan pastikan kau tak tercedera lagi lepas ni ok ? Dah , jangan lah nangis lagi .." pujuk Jungkook .
"J-Jungkook , saya pun nak minfa maaf jugak sebab nakal sangat dekat karnival ni .. Semua ni salah saya .. Huwaaa .." Haemin tidak berhenti-henti menangis .
"Jungkook . " Jihoon memanggil .
"Ha , kenapa ? " soal Jungkook yang matanya sudah berair menahan tangis .
" Boleh tak kau orang hentikan sinetron indon korang ni ? Kaki Haemin tercalar sikit je pun , bukannya terus lumpuh . " Jihoon , IU , V dan Uee memandang Haemin dan Jungkook dengan pandangan kosong .
" Apalah , baru je nak feeling sikit . Aku penat-penat menangis , kacau lah kau ni Jihoon . " kata Haemin lalu berdiri dan menepuk debu di seluarnya .
" Oh , nak feeling ? Uee , kau bawakan kain kafan sekarang ." Kata IU pula .
" Deep lah bongok . " Kata Haemin lalu memukul kepala IU . " Ok lah , aku main-main aje kut . Dah , jom pergi makan . Aku dah lapar ." sambung Haemin selamba sambil berjalan di hadapan mereka .
Mereka hanya menggelengkan kepala dan mengikuti Haemin di belakang .
.
.
.づ Kerusi Di Taman づ
.
.
.Haein memeluk kostum gebu Encik Beruang lalu berjalan keluar dari taman tersebut . Dia menghubungi Jihoon , "Hello ? Jihoon ? Korang kat mana ni ? "
" Hello , Oh Haein . Kitorang ada dekat restoran sebelah feeris wheel ni . Si Haemin dah lapar dia kata . " jelas Jihoon .
" Oh , ok . Aku pergi sana sekarang . Bye . " kata Haein lalu menamatkan panggilan .
.
.
.
.
.♡(。’ Restoran Bapak Aku ’。)♡
: 2005 PM :
// 13 MAC 2019 //
°°°Haein berjalan kaki menuju ke restoran yang dinyatakan oleh Jihoon .
Haein kemudiannya memasuki restoran tersebut . Jungkook melambaikan tangannya ke arah Haein dan Haein berjalan ke tempat duduk mereka .
" Korang dah lama ke kat sini ? " soal Haein lalu mengambil tempat duduk di sebelah Haemin .
" Kitorang baru sampai 14 minit yang lalu . " jawab V ringkas . Dia memerhatikan kawasan sekeliling restoran tersebut . " Cantiknya restoran ni . "
YOU ARE READING
[ OG ] Trust Who? | PJM
Fanfiction"Trust what you see and hear. Not what you only see, neither what you only hear." ~ h y u n i e ~ ________________________________________ "penuh dengan kemerapuan oleh author yang gileww" - sekian. 🌙️©hyuniePuddle ♬ start : ╰ 17 Nov 2019╯ ♪ e...