Chap 11

16 7 0
                                    

ʕ• . Haein and Haemin House . •ʔ
: 2100 PM :
°°°

NO ONE

Haein dan Haemin memasuki bilik mereka untuk mandi dan bersiap . Setelah selesai mandi dan memakai baju , mereka berdua duduk di katil masing-masing sambil berbual seketika .

"Weh Haein. Sepupu kita , Jihoon ? Jungkook ? Kehanatan apakah ini ? Macam mana dorang boleh ada kaitan keluarga dengan kita ? Sepupu pulak tu . " kata Haemin sambil menggaru dagu dan kepalanya serentak .

"Entah ." jawab Haein sambil memerhatikan telefon pintarnya dengan khusyuk .

"Woi . Roh kau dah hilang ke apa ni ? At least jawablah soalan aku panjang sikit . Ini tak , 'Entah' je kau jawab ." kata Haemin . Dia memberikan pandangan tidak puas hati kepada adiknya .

"Tak tahu ." jawab Haein semula , dengan ringkas .

"Woi ! Aku dah tanya elok-elok , jawab pun elok-elok lah ! Takkan lah masa kau nak kahwin pun kau nak jawab 'Entah , Tak tahu' dekat laki kau masa dia nak lamar kau nanti HAH !? " kemarahan Haemin semakin meninggi . Dia menaikkan seoktaf suaranya agar Haein mendengar kata-katanya kali ini .

"Ish , aku dengar lah ! Kau tak payah la citer pasal kahwin ke melamar bagai ni ! Sensitif tau tak !" balas Haein lalu meletakkan telefonnya di atas katil .

Haein dan Haemin saling berbalas pandangan yang tajam .

"Lah , sensitif ya ? .. AKU . KISAH . APA ?" sindir Haemin sambil menggulingkan biji matanya ( rolling eyes ) dan memeluk tubuh .

"Kuang hajo . Kau nak gaduh ke apa ni hah !?" teriak Haein kepada Haemin . Haein menjegilkan matanya ke arah Haemin . Di dalam minda nya , mahu saja dia sepak terajang kakaknya itu biar koma terus . Tapi nasib baik Haemin tu masih kakak dia .

"Eh , boleh , jom lah gaduh !! " jerit Haemin yang sudah berdiri kerana sudah tidak dapat menahan kemarahannya itu .

"Ohh ok , hah meh ah , meh sini ." kata Haein sambil mengacah-acahkan penumbuk nya ala-ala petinju antarabangsa .

. . . . . . .

Baru sahaja Haein dan Haemin hendak meneruskan perlawanan WWE di bilik mereka , tiba-tiba Jihoon dan Jungkook datang ke bilik mereka untuk memanggil mereka turun dan makan malam bersama .

Haein dan Haemin — Jungkook dan Jihoon keempat-empatnya terkejut . Haein dan Haemin terkejut kerana melihat Jungkook dan Jihoon yang datang secara tiba-tiba .

Jungkook dan Jihoon pula terkejut kerana melihat Haein menarik rambut Haemin , manakala Haemin menarik kaki Haein .

krik krik .

"HAHA-hah . H-Haein , kaki kau kotor ni , haha , ah , m-mari kakak bersihkan ya ? Ha , ni ada habuk ni " kata Haemin yang tiba-tiba meniup dan membersihkan tapak kaki Haein .

"H-Haemin , rambut kau k-kotor ni , ada kelemumur sikit , ish ish ish , ni mesti d-dah sebulan tak basuh ni kan ? Hahaha " kata Haein pula sambil menepuk-nepuk rambut kakaknya.

Kembar tersebut kemudiannya ketawa dengan janggal sambil melihat Jungkook dan Jihoon .

"E-eh , Jungkook , Jihoon . Buat apa kat bilik kitorang ni ? Ha , ni mesti nak skodeng anak dara orang ni kan ? Hmm ? Hmm ? " kata Haemin .

[ OG ] Trust Who? | PJMWhere stories live. Discover now