Chap 9

19 9 2
                                    

〃: Fly High Highschool   :〃
: 090319 :
Tuesday
°°°

NO ONE


Selepas tamat waktu sukan , semua pelajar kelas  5A-1  kembali ke kelas mereka untuk matapelajaran Bahasa Inggeris .

Bunyi detakan tapak kasut tumit tinggi Cikgu Hani mulai kedengaran . Semua pelajar duduk di tempat masing-masing sambil menanti kedatangannya .

Selepas beberapa minit , Cikgu Hani pun memasuki kelas mereka dengan wajah 'bidadari' nya seperti biasa .

"Semua murid bangun ! Annyeonghaseyo songsaengnim ! " kata Baekhyun , diikuti pelajar-pelajar yang lain .

"Semua sila duduk . Baik, tanpa membuang masa , sila susun meja dan kerusi anda semua . Dalam masa 10 minit dari sekarang, saya akan adakan kuiz bahasa Inggeris mengejut untuk anda semua . " kata Cikgu Hani sambil tersenyum manis .

Inilah sebab Cikgu Hani digelar Cikgu Bidadari , kerana senyumannya yang manis tetapi sentiasa dipenuhi kejutan .

Kadang-kadang dia akan menjadi guru paling baik dan menyuruh pelajarnya melakukan kerja masing-masing , kadang-kadang pula dia akan menjadi guru paling menakutkan dan paling garang .

Dan yang paling ditakuti para pelajar , kadang-kadang, dia akan mengadakan ujian mengejut .

.
.
.
.
.

Semua pelajar 5A-1 hanya menurut arahan Cikgu Hani untuk menyusun meja dan kerusi mengikut standard peperiksaan rasmi . Selepas itu , mereka duduk di kerusi masing-masing sambil menanti Cikgu Hani mengedarkan kertas soalan .

" Everbody take your time and answer every single question correctly . No cheating and please be honest while answering . This time , the average score for you guys is , 60 . NO ONE are allowed to  get lower score than that or , you know what'll happen . " kata Cikgu Hani dengan senyuman semanis honey .

Semua pelajar hanya mengangguk dan mula menjawab soalan .
.
.
.
.
.

Selepas memberikan arahan , Cikgu Hani duduk di kerusinya . Dia mengambil telefon pintarnya dan bermain permainan video Mobile Legend .

'You has slained an enemy ! '
'Double Kill ! '
'Triple Kill !'
'Legendary !'
'Godlike !'
'Unstoppable ! '
'Maniac !'
'Savage !'

Semua pelajar melihat Cikgu Hani dengan wajah
* Cikgu, r u kidding ? * -_-

Cikgu Hani tersenyum malu dan mengurangkan volume telefonnya lalu menyambung permainannya yang tergendala .

Jimin kelihatan sedang nyenyak tidur . Dia tidur kerana telah selesai menjawab kuiz Bahasa Inggeris tersebut 15 minit selepas kertas soalan itu diedarkan . Baginya soalan itu terlalu mudah .

V pula sedang memerhatikan kertas soalan tersebut , "Hmm.. 'What is Jackie favourite hobby ?' Please refer to the text below for the answer . " , dia membaca soalan berulang-ulang kali untuk memahaminya barulah dapat menjawabnya .

Haein dan Haemin juga tidak mengalami sebarang kesukaran untuk menjawab soalan-soalan tersebut .

1 jam berlalu dan Cikgu Hani mula mengutip kertas soalan yang diberikannya itu . " Baiklah , esok pagi kita akan tahu markah kamu semua ." katanya lalu menyambung , "Oh ya , sebelum cikgu terlupa , Pengetua ada menyuruh cikgu untuk mengingatkan kepada kamu semua yang esok ada dua orang pelajar baru akan datang ke sekolah kita ."

[ OG ] Trust Who? | PJMWhere stories live. Discover now