Bab 9

7.5K 347 15
                                    

"Haih...bosan duk rumah ni sorang².." Keluh Lynn kebosanan.

"Nak keluar dah malam...pergi markas malas nak buat apa???" Tanya Lynn pada diri sendiri.

"Hah...tempat menghilangkan stress..kita gi taman!!" Kata Lynn gembira...Sekali tengok dah macam orang hilang akal dah.

Lynn terus bersiap untuk keluar..Dia cuma menggunakan sweater berhoodie over size warna pink cair dan seluar fit hitam mengikut bentuk kaki yang kurus. Rambut ungu cairnya ditutup dengan hoodie lalu Lynn menyarungkan kasut nike hitam dan mengambil sling beg putih miliknya.

"I'm coming!!!" Kata Lynn gembira seolah² taman memanggil.

********

Di taman.

"Isya.....Aku rindu kau..." Kata Lynn sendiri di taman.

"Aku janji akan cari pembunuh kau sampai jumpa!!" Tekad Lynn lalu termenung.

********

Rayyan pov.

"Eh!! Tu bukan budak yang aku buli tu ke??" Kata Rayyan yang kebetulan di taman juga.

"Apa dia buat malam macam ni??" Tanya Rayyan lalu berura² untuk pergi ke arah Lynn.

Rayyan pov end.

"Nak balik ah....ngantuk.." Kata Lynn lalu menuju ke tempat parking kereta.

Lynn ingin membuka pintu kereta lamborghini hurácan miliknya tetapi terbatal apabila disapa seseorang yang amat dikenalinya.

"Kau sapa Lynn???" Tanya Rayyan.

"A...ak...aku..." Haish awat gagap ni!!.

"Apa!!" Jerkah Rayyan.

"Tak da pape...ermmm..ermm..bye assalamualaikum..aku balik dulu." Ucap Lynn lalu terus memboloskan diri kedalam perut kereta lamborghini hurácan miliknya.

Setelah itu dia menghidupkan enjin lalu memecut laju meninggalkan Rayyan yang melihat dengan perasaan ingin tahu dari tadi.

"Siapa kau Lynn!!??" Tanya Rayyan setelah kereta milik Lynn hilang dari pandangan.

"Aku mesti cari.." Tekad Rayyan lalu menelefon seseorang.

"Assalamualaikum Raikal aku nak kau cari maklumat pasal Lynn."

"..............."

"Ala~ Lynn tu Syazlynn Ariana tulah!!"

".............."

"Hurm...aku nak kau cari sampai dapat tak kira macam mana cara pun!! K cau!!" Rayyan menamatkan panggilan telefon diantara dia dan Raikal.

"Pelik!! Sapa dia??? Argh~sapa kau Lynn kenapa kau sorokkan identiti kau??? Perluke buat macam tu??" Setelah itu Rayyan menuju ke kereta BMW hitam miliknya lalu mula memecut laju di jalan raya.

Assalamualaikum,,,ini khas untuk harini buat readers tersayang...ecehhh!!

Bye....

Your author,

iezfararif_fa10

The Mafia Story!! (COMPLETE)Where stories live. Discover now