"Mama boleh tak Lynn nak tanya something??" Soal Lynn.
"Mestilah boleh sayang." Kata mama.
"Jangan marah eh." Kata Lynn lagi.
"Macam mana nak marah anak mama ni. Tanya jelah." Ujar mama lembut.
"Kenapa papa dengan mama berpisah??" Soal Lynn.
"Sebab kami tak de jodoh kot!!???" Kata mama lalu bergerak ke dapur.
"Haih~" Keluh Lynn.
*************
Keesokannya.
"Baby betulke tak nak ikut sekali perfi sekolah ngan abang??" Tanya Syazrin.
Baby??? Sebenarnya abang² Lynn yang nak panggil camtu..Lynn mula² tak nak tapi diorang panggil je...so Lynn pun biarkan je...kita layan jelah ye!! Back to story.
"Iya...nanti orang tahu lah Lynn ni sapa kalau pergi dengan abang." Kata Lynn lalu menolak Syazrin masuk ke dalam kereta Mercedes Benz-C 300 yang dipandu pak mat..
"Jangan lah tolak!!" Marah Syazrin lalu menggosok kasar rambut Lynn sehingga rosak.
"Abang Rin!!!!! Rambut Lynn..ergh..siap abang nanti!!" Jerit Lynn bila Syazrin terus menyuruh pemandunya membawa kereta dengan laju meninggalkan Lynn yang sedang membebel.
Di dalam kereta Syazrin.
"Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha....ergh...hahahahahaha...ha.ha.ha.ha..huf..huf..huf..air...air.." Syazrin tergelak sehingga terjatuh ke bawah lantai kereta dan tersedak air liurnya..padan muka!!!
"Tuan muda tak apa² ke dekat bawah tu??" Soal Pak Mat.
"T...t..tak.....aduh..." Tadi kata tak!! Tetiba ngadu sakit.. tarak betul ini manusia!!
Sesampai sahaja di Syaz Highschool milik Syazlynn...Syazrin terus lelyar dari kereta Mercedes Benz-C 300 dengan rambut yang tak terurus.
"Wah...aku melt tengok dia punya rambut tu!!" Bisik seorang perempuan kepada kawannya.
"Haah...tetap hensem lah.....argh". Balas rakannya lalu menjerit gedik.
"Hey you berdua jangan berangan nak Tengku Kim I tu...dia hak milik I!!" Kata salah seorang pengawas perempuan dengan skirt pendek pengawas berwarna black blue.
Syazlynn yang baru sahaja sampai kesekolah menaiku kereta Ferrari 488 Spider berwarna hitam yang diletakkan di tepi jalan yang sunyi berasa pelik dengan bisikan perempuan² iyu terhadap twinnya.
"Abang aku yang serabai pun ada orang minat??? Pelik budak sekolah hak milik aku ni....Macam mana budak tu boleh jadi pengawas?? Tak boleh jadi ni...aku takkan benarkan pengawas tu dekat ngan abang aku.Puih.." Lynn membebel seorang diri lalu terus berjalan menuju ke kelas tanpa menghiraukan pandangan orang lain.
"Haih...." Keluh Lynn apabila dia terlanggar orang tanpa sengaja..
"Maaf saya tak sengaja." Ucap Lynn lembut lalu memandang muka orang yang dilanggarnya tadi.
"Oh sh*t habis aku....pasal dia hugak aku kene langgar ni??"
"Maaf je kau kata?? Woi kau tahu tak aku paling tak suka perempuan langgar aku!!! Terutama kau!! Ouh..aku tahu kau sengaja langgar aku kan?? Sebab nak tarik perhatian aku!!" Herdik manusia bernama Rayyan.
"Ouh saya pulak tak suka lelaki langgaar saya!! Saya bukan sengaja langgar awak pun kan!! Yang nak naik angin sangat kenapa??? Dan tak masa nak tarik perhatian awak. Muka pun macam tu..tak hingin I..euwww jijiks." Balas Lynn sambil memandang jijik kearah muka Rayyan dengan tangan diletak dimulut mengacah ingin termuntah.
"Eh kau!!!" Belum sempat Rayyan ingin memijak kasut Lynn. Seseorang telah menahan kaki Rayyan dengan kakinya.
"Jangan kau berani nak pijak kasut dia!! Dah pergi masuk kelas sekarang kalau kau lambat aku denda kau macam biasa!!" Marah headprefect sekikah itu iaitu Syazrin.
"Heh!! Setakat lari keliling sekolah apalah sangat!! Aku pernah lari keliling tempat yang lagi besar tau." Kata Rayyan bongkak + sinis.
"Hah??" Soal Lynn pelik.
"Dah lah. Aku nak masuk kelas. Tepi!!" Kata Rayyan sambil menolak bahu Syazrin sehingga Syazrin terdorong kebelakang tapi sempat ditahan Lynn.
"Abang Rin tak pape??" Tanya Lynn lalu mengusap lembut bahu abang kembarnya.
"Takpe...Lynn jangan dekat dengan dia tau..bahaya!!" Syazrin memberi peringatan kepada Lynn.
"Haih sorry bang tapi Lynn lagi bahaya dari dia and macamlah abang tu tak bahaya." Bebel Lynn dalam hati.
"Hurm...dahlah Lynn nak masuk kelas. Assalamualaikum bye." Lynn sempat mengucup pipi abangnya lalu menarik tie abangnya sehingga terbuka dan terus berlari dengan laju.
"Eh..budak ni!! Nasib adik aku.." Bebel Syazrin seorang diri lalu dia juga berlalu pergi dari situ.Tanpa disedari sesiapa..
"Apa dia buat tu...Dia kiss pipi boyfriend I....Ish tak boleh jadi ni. You semua sempat ambil gambar tu??" Soal seseorang kepada geng rahsianhya.
"Of course I dapat..heh..Biar dia tu tahu..Yang dia takkan boleh dapat Rayyan dan harta milik mama dengan abang I." Kata leader mereka.
'Woi kau tu keluarga tiri dia jelah! Tak layak nak dapat harta tahu!!'
Janganlah kita berdendam. Tetapi sebaliknya sentiasalah bermaaf-maafan.
Ok bye...Assalamualaikum.
Your author,
iezfararif_fa10
YOU ARE READING
The Mafia Story!! (COMPLETE)
FanfictionKisah mengenai seorang gadis yang tidak pernah merasai kasih sayang seorang ibu.Dia hanya mendapat kasih seorang ayah.Semua ini berlaku disebabkan ibu bapanya bercerai.Dia mula mengikuti jejak langkah ayahnya semenjak dia masih kecil lagi.Tetapi set...