9 tahun kemudian,
Seorang lelaki berumur 26 tahun membunuh seorang lelaki 30 an dengan kejam. Kepala, tangan, kaki semuanya telah dipotong tanpa belas kasihan.
"Ray kau dah makin kejam lepas kematian dia dulu." Kata Z.
"Bukan sebab dia aku kejam." Kata Ray datar.
"Kalau dia masih hidup. Mesti dia marah tengok kau macam ni!" Marah Kasy pula.
"Senyap!" Bentak Kal.
"Kita ni kawan. Susak senang bersama. Janganlah gaduh-gaduh. Dah lah aku nak balik! Nanti bini aku marah." Nasihat dan pamit Luq.
"Ceh macam kau sorang ada bini... kitorang pun adalah." Z yang terlepas cakap trus menutup mulut.
"Aku balik dulu." Kata Ray dingin dan datar.
"Ish kau ni Raizal! Tengok tu..." Marah Kal a.k.a Raikal.
"Ala sorry lah." Pinta Z a.k.a Raizal.
"Dah lah jom balik." Kata Luq a.k.a Luqman lalu terus pergi ke keretanya.
"Aku pun nak baliklah. Assalamualaikum" Pamit Kasy a.k.a Kasyaf.
Di sebuah taman,"Kau tinggalkan aku... sanggup kau kan? Aku baru nak dekat dengan kau. Kau pula jauh dengan aku. Haih. Hati aku ni hanya untuk kau je. I Love You Golden Girl." Kata Ray a.k.a Rayyan sayu.
"Riyadh pergi. Kau pun pergi. Nasib baik mammy aku masih ada dengan aku. Terima kasih Lynn. Sebab kau diri aku yang dulu muncul balik. Kejam! Aku harap kau bahagia kat sana ye Tengku Kim Syazlynn Ariana Louise." Kata Rayyan lagi lalu memandang ke arah tasik di taman.
"Argh! Jangan apa-apakan aku." Laung seorang gadis. Rayyan yang duduk berdekatan terus mencari ke arah suara itu. Hatinya berdetik mengarahkan dia ke sana.
"Woi!" Jerit Rayyan apabila melihat seorang gadis dipukul menggunakan kayu.
"Kau sapa!? Baik blah jangan kacau aku!" Marah lelaki yang memukuk perempuan itu.
"Tolong saya." Rayu gadis itu dengan air mata yang tidak berhenti keluar.
"Baik kau yang blah." Arah Rayyan sambil mengacukan pistolnya di kepala lelaki itu.
"B-baik..." Kata lelaki itu mengalah.
"Kau dah selamat." Kata Rayyan.
"Terima kasih." Ucap gadis itu lalu pengsan.
"Hurm." Balas Rayyan lalu mencempung badan kecil gadis itu.
'Hidung mancung, mata bulat, putih, perfectnya dia...' Puji Rayyan kepada gadis kecil itu.
"Aku rasa aku dah terfall kat dialah." Kata Rayyan lalu rersenyum sebelum membawa gadis itu ke keretanya.
"Aku janji akan jaga kau macam mana aku cuba nak jaga gadis pertama dalam hidup aku. Aku akan pastikan kau gadis yang terakhir untuk aku. I'm promise." Rayyan mencium dahi gadis itu dengan senyuman yang tak lepas dari bibir.
Yeay!!Habis.
Your author,
iezfararif_fa10
YOU ARE READING
The Mafia Story!! (COMPLETE)
FanfictionKisah mengenai seorang gadis yang tidak pernah merasai kasih sayang seorang ibu.Dia hanya mendapat kasih seorang ayah.Semua ini berlaku disebabkan ibu bapanya bercerai.Dia mula mengikuti jejak langkah ayahnya semenjak dia masih kecil lagi.Tetapi set...