Hai! asalamualaikum korang!
Alhamdulillah, Nur selamat sampai kat rumah pukul 12 tengahari tadi...Hrmm,disebabkan baru beli topup,Nur lambat sikit la update novel Nur...tak pe,Harini kita cuti lu,esok kita start kerja wokay?
Hari ni,Nur nak bukak cerita about move on.pernah tak korang rasa tak boleh nak lupakan seseorang yg terlalu kita sayang then pergi tinggalkan kita macam tu je..
Nur bukan apa la,tapi kan asal la move on ni susah sangat?!
Memang la senang senang je orang kata
"Beb,you must forget about him and busy kan diri kau dengan benda benda yg dapat tenangkan kau,"
Tapi hakikatnya susah giler!tertekan gile dengan mangkuk tu! Ish!boleh tak pergi jauh jauh dari aku?!semak je dalam kepala otak aku🙄
Antara benda yang Nur nak shared sikit pasal move on ni kan,korang kena Caya lah yg kawan dapat membantu jugak pasal move on ni..kau kena dapatkan nasihat untuk terus strong kan diri kau.
Antara nasihat yg kawan Nur bagi adalah:
#1
Delete everything about him . such as photos, chats, number etc.Dah buat?kita cuba step seterusnya.
#2
Busy kan diri kau. Do something like writing wattpad? Do housework, listening to musics, videosDone?ikut step seterusnya lagi.
#3
Spend your time with family, cats, games#4
Think positive. That was very important. Find music that can relaxing ur mind. Or listen to surah. Repeat till u feel calm.#5
Still can't? Crying. It was a very good medicine. Luah perasaan kau to someone. Record or call. Jngn type.Nur ikut semua yang kawan Nur cakap.dan akhirnya Nur dapat ketenangan yang sepatutnya.
Ntahlah,bila Nur tengok dia dengan makwe dia berpegang pegang like suami isteri,Nur rasa sikit cemburu...but, Nur tahu Nur tak sepatutnya cemburu,cause Nur nak tengok dia bahagia. it's too much.
Apa pun Nur doakan kebahagiaan dia..Allah tahu apa yg terbaik untuk Nur dan dia sendiri...moga dia tenang menghadapi semua rintangan hidup..biar..life dia,dia punya pasal,hidup nur..biar Nur sendiri aturkan.
Insyallah.allah permudahkan.
Aminnn😎☺️
YOU ARE READING
Lynn's talk💚
Randomkat sini aku hanya manusia biasa,yang punyai hati dan perasaan...aku tahu tahap kebolehan aku dan aku takkan sesekali jatuh hanya kerana penghinaan kau.. maaf😅terlebih pulak... dulu aku ada bercita cita nak buat karya or cerpen aku sendiri....aku n...