Jestem już niedaleko przejścia granicznego dzielącego Niemcy od mojego kraju. W dalszym ciągu nie mogę się przyzwyczaić, że to są moje ziemię... A Wilno? Lwów? Pomimo Polskiej kultury są to rosyjskie miasta.
Bielik próbował umilić nam czas, ale coś mi nie wyszchodziło. Przedemna stały tylko trzy samochody. Wtedy bielik znów zaczął mówić.
Bielik - A właśnie... Masz jakieś plany na przyszłość? - zapytał zainteresowany
Jakby się tak zastanowić to nie mam żadnych... Chociaż jakby tak na to spojrzeć to mam kilka : Pozbierać się po tym wszystkim i być znowu silna. Jednakże najważniejszymy rzeczami są obalenie komunizmu i oczywiście...
Bielik - Halo?! Słyszysz mnie?! - wykrzuczal mi do ucha
Polska - Boże, tak, tak! - odpowiedziałam nawet nie myśląc nad opowiedzą
Bielik - Więc pooowiesz? - zrobił takie słodziutkie oczka
Polska - Powrót do normalności, życie jak dawniej - powtórzyła tą najnudniejsza cześć z swoich marzeń.
Bielik - Nie martw się ja ci oczywiście w tym pomoge! - mówił to z takim przekonaniem
Polska - To fajnie...- w tej chwili ktoś niegodziwie mi przerwał
Strażnik Graniczny - Dokumenty poproszę - powiedział chłodnym głosem.
Polska - Eee czyli?
SG - Żartujesz prawda? - zapytał wyraźnie zdziwiony
Polska - Ja się serio pytam... - odpowiedziałam z zarzenowaniem
SG - Dowód osobisty i prawo jazdy.
Szybkim ruchem wyjęłam moje dokumenty z kieszeni i kulturalnie podałam dokumenty o które mnie poprosił strażnik.
Polska - A proszę bardzo - powiedziałam to z takim sztucznym uśmiechem.
SG - Proszę poczekać.
Ile ja bym dała żeby usiąść na kanapie, napić się herbaty i przemyśleć wszystko co mam zamiar zrobić. Tak sobie myślałam, aż chwilę ciszy przerwał Bielik.
Bielik - Pss, Polska słuchaj go, on coś do ciebie mówi!
Faktycznie, gdy wróciłam z krainy myśli do prawdziwego świata usłyszałem tylko szorstkim głosem -
SG -...Nie mozesz przekroczyc granicy...
Polska - Że co?! - poziom zdenerwowania rósł
SG - Masz przedterminowany dowód osobisty o ponad rok.
Bo przecież mogłam poprosić, żeby zaborcy oddali mi moje tereny, abym mogła pójść do urzędu, zmienić oficjalny język na polski, aby potem pójść po nowy dowód... Przecież to takie proste! Dlaczego ja o tym nie pomyślałam...
CZYTASZ
~𝓒𝓸𝓯𝓷𝓲𝓳 ~ Countryhumans [Polska & ???]
Teen FictionCofnąć można źle napisaną literę na klawiaturze, czy nieodpowiednio narysowaną kreskę, ale są rzeczy, których nie cofniesz... ,, Nie cofniesz mojego smutku, mojego bólu czy strachu"~mówi Polska Jednak czy znajdzie się osoba kto pomoże jej z wszystki...