BAB 1

2.3K 33 0
                                    

Hujan turun dengan lebat namun aku masih dapat melihat dia iaitu seorang jejaka yang berbaju hitam di perhentian bas di seberang sana.Mungkin sedang menunggu bas atau menunggu hujan reda.Aku...

     "MIYAAAAA!!!Betulke kau nak balik rumah mama papa kau esok?"jeritan Qira mengejutkan aku yang sedang mencari idea menulis novel.

"Ishh kau ni habis hilang idea aku.Ha ahh aku nak balik rumah mama papa aku,Lagipon dah lama aku tak jenguk diorang.hmm"

Ehh minah ni kenapa pulak diam.Aku salah cakap ke?

"woii asal kau diam huh??"

"Ehh kau ni,ishh tak la cuma.... AKU PON NAK BALIKK RUMAH MAK BAPAK AKU JUGAAAA"jeritan Qira memenuhi ruang bilik aku.

"WOIIII pekak la aku,tak payah la nak jerit nanti pecah gegendang telinga aku ni kau nak tanggungjawab ke?"geram betul aku ngan Qira.Boleh pulak tu senyum-senyum kambing kat aku,an ada juga yang kena pelempang an haa naya.

"HEHEHE,sory la Miya sayang alele manja la kau ni,aku jerit sikit dah marah-marah.Kalau nanti encik suami yang jerit tak tau la aku"

Kurang asam punya kawan,dia kait dengan suami eii ni aku panas ngan Qira ni aku ni tak pernah fikir pon nak kahwin dia boleh pulak cakap pasal suami aishh."kau ni tau an aku tak suka la nak cakap pasal kahwin hmm spoil mood betul".

"Kau ni asal aku cakap pasal kahwin nak sentap .Chill la sahabatku aku cakap je.Lagipon kita muda lagi an baru 23 tahun takkan dah nak kahwin an.Aku minta maaf eh?".

Dia pula yang moody.Aihh Qira ni buat aku bertambah  sayang je kat kau hekhek."Tak payah laa nak minta maaf aku tak terima.Ishh kau ni Qira sikit-sikit minta maaf macam mana la aku nak marah ngan merajuk dengan kau hehehe."

"Suka hati kau la,aku pulak yang nak merajuk byee"sambil hempas pintu bilik aku.Kurang asam punya sahabat nanti kan pecah macam dia yang nak baiki.

Malas aku nak layan merajuk Qira tu nanti dia ok la tu.Aku kenal sangat perangai kau tu kalau merajuk tak lama.Jadi sekarang aku nak pergi mengemas la,nak sambung menulis dah takde idea gara-gara Qira.Haihhhh.



#sory typo or xbest

#nnti vote ok,tq




My Hubby Mafia SweetWhere stories live. Discover now