Aku tak sedar aku pegang tangan Ryan sampai tingkat bawah sampai kan Qira tegur aku"alah-alah pengantin baru sweet bebenor sampai turun dari bilik pon berpegangan tangan."Adu masak aku kena usha camni.
"Wahh dah boleh kasi abang anak buah ke?"Asal ngan diorang ni geramnyaa aku,kalau muka aku ni dalam anime dah merah berasap rasanya.
"Mama tengok abang dengan Qira ni cari pasal dengan Yaa.Yaa nak turun makan je dah la lapar,sob sob".Haa ambik korang aku mengadu kat mama.Padan muka nanti mama backup aku.
"Dah jadi steri orang pon mengadu kat mama lagi.Yaa-yaa perangai tu tak berubah kan."Ambik kau Miya, mama kau sendiri taknak side kau dah huwaaaa.Si Ryan tu boleh pulak gelak-gelak kan aku eiiii.
Takpe-takpe aku ada ramai lagi boleh mengadu."Mommy tengok diorang usha Yaa,kesian Yaa kan mommy."Korang jangan lupa aku ada mak mertua yang sayang aku hekhek.
"Ala kesian menantu mommy kena kacau ya,tak payah layan diorang tu mehh makan tadi cakap lapar kan."hek-hek ambik korang mommy side aku werkk.
"Mengada"ungkapan dari Qira dan abang.Eleh ingat aku kisah ke.
Masa aku nak suap makanan tu Ryan bisik kat aku"manjanya,tak malu ke mengadu kat mommy aku?"dia boleh buat muka sinis camtu aiii ni dah melampau.Suka hati aku mak mertua aku.
Heheheh kau cakap aku manjakan meh nak tunjuk manja yang sebenar."Mommy tengok hubby ni dia cubit Miyaaaa huhuhu".Ryan tersedak hahahaha tu la cakap lagi aku manja kau tak kenal sape aku.
"Mana ada mommy Ryan cuma nak bunuh nyamuk je eii sayang ni manjanya".Ambik kau nak kenakan dia kau pulak yang terkena.Takde mood la camni nak makan.
"Mommy mama rasanya tak lama lagi boleh la menimang cucu,dari tadi hubby sayang tak sweet ke camtu?"Abang nak mula lagi la tu eiii.
"Dah-dah makan asyik bertengkar je kerja".yeaa papa side aku siap berhi-five lagi.Sayang papa.
Lepastu aku boleh makan dengan aman sebab dah takde orang kacau hehehe.
...................................................................................................
Selesai membasuh pinggan dan mengemas apa yang patut aku minta izin untuk naik kebilik.Gila penat tak pernah aku rasa sepenat ni.
Sedap aku berbaring dan bergolek atas katil,Ryan masuk ke bilik aku.Aih dia ni tak boleh kasi aku bernafas sikit ke?
Dia masuk,letak phone dia atas meja sebelah sana dan duduk sebelah aku."kau kata nak cakap banyak benda tadi,haa cepat la sebelum aku mengantuk".Aku lupa nak tanya dia mujur dia tanya kan hehehe.
"Awak kan yang langgar saya..."
"Ye kau perempuan yang jalan pakai pinggan tu kan".What the fish dia cakap eii dah la aku tak habis cakap lagi,boleh dia potong cakap aku.
"Awak boleh tak bila orang tengah cakap jangan potong".
"Potong pergi mana?"Selamba dia tanya camtu aiii panas betul aku.
"Dah la malas nak cakap pasal tu.So sekarang kita pon dah kahwin apa kata kita kenal-kenal dulu,Saya Miya."Baik kan aku siap nak berkenalan.
"Aku Ryan."
"Awak hodoh la cakap aku kau eiii kasar".Aku rasa tak best la bila Ryan bahasa kan aku dengan diri dia aku-kau.
"Dahtu kau nak aku panggil ape?sayang baby".See dia buat muka lagi eii.Dah la mata tu tajam serius scary tapi hensem macam kim woo bin(media).Eh aku puji dia ke?
"No la i mean Ryan Miya panggil nama ok ape".
"Ok aku try"Good dengar cakap pon.
"Family kau panggil kau Yaa kan.Nama family je ke?"
"Ha ahh just for family."
"So aku pon akan panggil kau camtu,aku pon dah terkira family kau juga.Aku kan husband kau".
"Ye la Ryan.Ok la Ryan Yaa nak tido ngantuk,penat sangat.Goodnight Ryan."Aku terus tutup mata.
"Yaa?"
"Ape lagi?"orang penat ni.
"Ryan nak tido mana?"Mak aihh lembutnya suara.cair-cair ehh, tak boleh aku baru kenal dia.
"Tido je la atas katil tu,kan punya besar katil Yaa.Ryan ingat Ryan monster ke tak muat nak tido sini.So just sleep ok jangan nak buat benda lain sudah."tanya macam budak kecik aihh.
"Ooo,benda lain tu ape?"Suara dia macam dekat ngan aku je,sengaja la tu tanya macam tu.Saat aku pusing nak pandang dia aku terkiss hidung dia.WHATTT,omg maluuuu.
"Sory-sory,dah la pergi tido la Aryyan Danish dah lewat ni.Yaa penat la".
"Wow Yaa kiss Ryan so Ryan kena balas balik."Ryan cium dahi aku macam lepas akad nikah tadi.Serius aku tergamam.
"Goodnight my wife".Dia boleh je tido camtu tak reti malu ke aduuu.
OMG hati aku rasa tenang dan selamat.Betulla orang cakap kalau berada dekat dengan suami rasa tenang.Eh stop fikir yang bukan-bukan,tadi cakap penat pergi tido la Miya.Eishh aku ni macam-macam.Gudnite.
...............................................................................................
ARYYAN POV
Sebenarnya aku tak tido pon lagi saja nak kasi Miya tido dulu.Serius aku tak sanga aku kena kahwin dengan perempuan manja,childish and nakal.Omg camne aku nak handle dia nanti.
Teringat time makan,boleh dia pergi mengadu kat mommy aku cubit dia walhal aku tak cubit pon.Dah tu siap panggil aku hubby.Rasa macam happy la gak perempuan panggil kita hubby macam nama manja hehehe.
Then,time dia tak suka aku bahasakn aku kau serius dia nampak comel dengan mimik muka macam tu.Betullah daddy cakap aku tak menyesal kahwin dengan Miya.Cuma sekarang macam mana aku nak zahirkan cinta aku dengan dia?dapat berputikkah cinta antara kami?Boleh terima ke dia kalau dia tau aku mafia?
Aku berpusing mengadap Miya.Comel sangat muka dia time tido.Nampak tenang je muka dia dengan muka yang macam barbie doll,bulu mata lentik,hidung yang mancung,bibir merah macam buah delima serius perfect.Ya Allah terima kasih atas segala kurniaan mu kepadaku.Semoga hubungan aku dengan Miya kekal sampai jannah.Inshaa Allah.
#sory typo n xbest
#tolong vote tau,TQ.
YOU ARE READING
My Hubby Mafia Sweet
RomanceMiya Qayla seorang gadis manja yang dipaksa berkahwin oleh mama dan papanya dengan seorang jejaka yang tidak dikenalinya. Arryan Danish seorang jejaka yang misteri,dingin dan menakutkan tetapi disebalik semua itu terdapat cerita yang tidak kita keta...