Bab 9

93 2 0
                                    

Zulaikha membetulkan tudungnya dihadapan cermin. Figuranya ditilik lama untuk memastikan semuanya kemas dan rapi. Telefon Zulaikha berdering. Zulaikha pelik. Siapa telefon dia sedangkan dia sudah menukar nombor.

Nombor peribadi. Zulaikha teragak-agak untuk menjawab. "Hello?"jawab Zulaikha perlahan. "Hello Zulaikha, this is Marc Marquez."sapa pemanggil itu. Zulaikha lega.

"How do you get my number?"soal Zulaikha musykil. Marc ketawa kecil. "I'll tell you later. Now, come down. I'll send you to the airport. I have to go to Catala. Why not we go together."ujar Marc dengan lembut. Zulaikha menggigit bibirnya. Inilah apa yang terjadi apabila crush nak hantar pergi lapangan terbang.

"Alright. Give me 10 minutes."kata Zulaikha mematikan panggilan lalu mempercepatkan gerakan. Bagasi kecil ditarik keluar dari bilik. Tidak sampai lima minit Zulaikha sudah turun. "Marc."panggil Zulaikha. Marc menoleh. Hampir tersedak dia melihat Zulaikha bersolek. Sebelum ini tidak pakai solekan.

Zulaikha memegang wajahnya. Ada apa-apakah? "Eres bella como un ángel." ( You're beautiful like an angel ) puji Marc tanpa disedarinya Zulaikha memahami setiap bait bicaranya

Zulaikha membuang pandangan ke arah lain. Malu dan membahang wajahnya. "Let's go."kata Zulaikha menuju ke but kereta. Lamunan Marc termati lalu membuka but keretanya menggunakan kunci. 

Mereka memasuki kereta dengan senyap. Marc meneruskan pemanduannya dengan sebelah tangan. Zulaikha menjeling Marc. Uhuk, pengsan aku. Kacak sangat.

"How do you get my number?"soal Zulaikha sekali lagi. Marc menoleh memandang Zulaikha. "Ryan gave me. I asked her for it."jawab Marc sambil memberi sepenuh perhatiannya pada pemanduan. Zulaikha mengangguk.

Sepanjang perjalanan mereka hanya bertemankan lagu pada radio yang sepenuhnya bahasa Sepanyol. Zulaikha mengamati pemandangan Sepanyol. Marc mencari parkir drop by. Sesudah itu, pintu kereta pada bahagian Zulaikha dibuka oleh Marc. 'Laju betul Marc ni."getus Zulaikha.

"Muchas gracias Marc."ucap Zulaikha dengan senyuman manis. Marc terpaku melihat keindahan ini. Zulaikha musykil dengan Marc yang seperti patung.

Mata Zulaikha melilau, mereka menjadi perhatian ramai. "Marc."kejut Zulaikha. Marc menggelengkan kepalanya. "Yes?"

"Can I take my bag now?"tanya Zulaikha. "S-sure."jawab Marc lalu menekan punat pada kunci keretanya. Zulaikha ternampak bayang Maryan dan...Alex?! Hahaha sudah tersangkut kah?

"Here, your bag."kata Marc menghulurkan bagasi Zulaikha. Zulaikha menyambut dengan lemah. Zulaikha melambai ke arah Marc. Marc melambai kembali.

Hati Zulaikha sungguh berat. Zulaikha berpaling memandang Marc lalu memanggil Marc. Marc menoleh pantas. Zulaikha menghampiri dengan jantung yang berdegup seperti perlumbaan Marc.

"I need to tell you something. I ...already...engaged and I hate that guy. I accidentally liked you."luah Zulaikha jujur. Marc terdiam. "En-engaged?" Zulaikha mengangguk. "How can you engaged with someone you hate?"soal Marc keliru.

Marc masih menanti jawapan dari Zulaikha dengan penuh harapan. Zulaikha menunduk. "I have been forced to get married with that guy. His name is Syed Farid Syed Falis."ujar Zulaikha dengan berat.

Marc memandang wajah polos Zulaikha. Dagu Zulaikha dinaikkan sehingga memandang wajahnya. Jarak mereka begitu dekat sehingga terasa deruan nafas Marc yang hangat. Mata mereka bertentangan seperti sedang meluahkan perasaan yang terpendam. "I like you from the first sign. I love you. You make me obsessed of you. The way you walk, you speak, smile and laugh killing me every night, every second. Without you by my side drives me crazy."Luah Marc jauh di hatinya. Suara merdunya berjaya membuatkan Zulaikha mengalirkan air mata.

Pujaan Hati Si Pramugari Mr.100%Where stories live. Discover now