"Kau jumpa Gavin!?"
Bella membuat muka meluat. Apa? Dia ni tak pekak lagi okay. Dia boleh dengar dengan jelas dan terang!
"Aduuh, pekak telinga aku ni, janganlah tiba-tiba terpekik." Bella jeling minah yang suka menempik itu. Lily tersengih.
"Ha'ah, aku jumpa Gavin masa tengah chatting dengan kau."
Lily buat muka teruja. Akhirnya! The knight in shining abs coming!
"Aku rasa betullah dia ada crush kat kau!"
Bella membuat muka malasnya. Sahabatnya yang satu ni sejak dulu lagi kata Gavin tu ada crush dengannya. Tapi, crush apa bendanya kalau dapat surat bertompokkan darah macam tu sekali!?
"Apa bukti dia ada crush dengan aku? Adoilah kau ni, jangan buat spekulasi yang fake boleh tak." Bagi harapan palsu betul.
Bella mengacau fresh orangenya dengan straw lalu meminumnya. Lepas jumpa Gavin tadi terus dia call minah ni and ajak jumpa. Tempat mereka agak tersorok, jadi tak ada masalah nak buka mask.
"Bukti apa lagi kau nak!? Dia kasi kau surat, pelajar perempuan yang confessed perasaan mereka kat dia, dia tolak mentah-mentah." Bersungguh Lily cuba meyakinkan kawannya.
"Lily, dia ada type perempuan yang dia suka la tu. Sebab tu budak-budak tu dia tolak. And pasal surat tu, bukan ke aku dah kata, penuh dengan darah!" Siap dijegilkan lagi matanya.
Bella melemparkan pandangannya ke luar. Malas nak melihat riak wajah kawannya yang kecewa.
"Aduh! Kau tak lihat pun isinya! Kesian Gavin tau!" Rasa nak lempang pun ada makhluk yang bernama Bella Audilya ni. Kalau bab reka perkakas recording, memang genius habis. Tapi kalau bab perasaan ni, dia slow sikit.
"Hmmm"
Hanya itu yang dibalasnya. Kalau berdebat dengan kawannya seorang tu, memang takkan pernah habis. Nak tak nak, salah sorang dari mereka kena give up.
Tapi betul juga kata kawannya itu, dia tak lihat lagi isi surat, dah kenapa dia bodoh sangat kira tu surat ugutan terus?
Ah! Let's see how it goes la!
Lily mengeluh dengan reaksi rakannya. Tapi dia tahu, kawannya tengah memikirkan ayatnya. Itu yang dia suka pasal minah ni. Dia amik serius setiap perkataan atau cadangan yang diberi walaupun reaksinya sebaliknya.
Lily tersengih. Macam ada harapan.
💌💌💌
Bella tersedar apabila terdengar bunyi dari pintu depan ruang tamunya. Dia memang mudah tersedar walau sekecil mana pun bunyi tu!
Siapa pula yang ceroboh rumahnya? Tak pula dia ingat beri kunci ke siapa-siapa. Dia cuma berikan kuncinya pada Lily! Tapi, Lily kata tadi dia dah nak tidur! Takkan minah tu sleep-walking sampai ke sini. Rumah mereka pula jauh jaraknya antara satu sama lain.
YOU ARE READING
Mr Police Officer, I Love You! ✔ {Under Editing}
RomanceHIGHEST RANK : #6 in romance #12 in romance #4 in ffriendship Pertemuan semula dengan Gavin, orang yang digeruni sewaktu sekolah menengah dulu memang tidak dijangka. Apatahlagi , dia...