Chapter 13 : Deal

11.5K 269 44
                                    

"Gav..."

Terkejut habis dia melihat wajah Gavin di muka pintu. Riak sedih dan terluka lelaki itu turut merobek hatinya. Muka Gavin penuh dengan peluh yang merenik, lelagi nafas lelaki itu masih tidak teratur.

Goldman sekali lagi membuat muka takut dan sekali lagi juga rahangnya hampir jatuh melihat wajah Bella. The famous youtuber!

"Apa.." Bibir Gavin terkatup semula. Tak dapat menjelaskan apa yang dirasanya. Lagipun, apa hak dia nak marah? Dia bukan siapa-siapa dalam hidup Bella.

Gavin mula berjalan kebelakang. One step. Two steps. Bella yang tahu benar cara Gavin berfikir mula menerpa laju ke arah Gavin dan ditarik tangan lelaki itu masuk ke bilik Victor. Goldman yang tidak bekelip dan ternganga hanya diberi senyuman tipis. Pintu ditutupnya laju sebelum dia menghadap Gavin.

Mata lelaki itu dilihat agak berair dan merah memandang wajahnya. Oh Gavin. Tanpa mempedulikan kewujudan abangnya dalam ruang ini, dia menangguhkan boikotnya untuk seketika dan memeluk Gavin dengan erat.

Mukanya disembamkan ke dada keras Gavin yang masih berentak laju. "It's not like what you think." Bicaranya perlahan. Dia enggan buat hubungan mereka dalam kesalahfahaman lagi. Dia mengetatkan lingkarannya di pinggang Gavin apabila Gavin hanya terkaku.

"Ahem, ahem!" Victor sengaja berdehem dengan kuat apabila dua hekor tu tak lepaskan pelukan walaupun dah beberapa minit berlalu.

"Gav. Meet, Victor. My eldest brother." Bella lepaskan pelukan dan menarik Gavin supaya lelaki itu menghadap Victor yang sedang berpeluk tubuh. Bella hanya tersengih.

"Bro..brother?" Macam Bella melakukan magik terhadapnya, rasa sedihnya tadi terus hilang serta merta. Diganti dengan rasa malu yang menebal. Peluk adik Victor di depan lelaki itu sendiri!?

"Ah. Yeah. I'm Victor. Bella Audilya's fake boyfriend alias her brother." Victor menghulurkan tangan. Namun wajahnya tiada senyuman. Wajah bisnes.

"Abang!" Bella menjegilkan matanya melihat riak tegas Victor.

"Saya tolong abang saya tadi. Sorry tak kasi tahu." Bella memegang lengan Gavin dan digoyang perlahan. Wajahnya didongak melihat wajah Gavin yang sudah lega.

Victor yang melihat sudah mula terasa berbulu mata. Geli. Awkward sangat.

"Saya Gavin." Gavin menyambut huluran Victor. Dia hanya menghadiahkan senyuman kecil kepada Bella yang mendongak memandangnya.

"So, what's your job and what's your relationship with my sister?" Victor menyilangkan kakinya dengan dirinya bersandar pada meja. Tubuh dipeluk apabila shake tangan mereka dilepaskan.

"He's my boyfriend lah abang!" Terang lagi bersuluh kot! Gavin menggigit bibirnya menahan senyum. Ini sudah official depan family Bella.

Giliran Victor menjegilkan mata. "Abang tak tanya awak. Abang tanya dia."

"Saya pegawai polis merangkap private bodyguard Bella."

Nak tergelak Bella melihat Gavin yang sentiasa cool, macam robot menjawab soalan abangnya.

"Polis... That's good. But,kenapa Bella nak kena guna bodyguard pula?"

"Abang, shh, shh. Bell dah ada Gavin. He's strong enough to protect me, so don't worry. And abang patut risaukan our miss Aurelia." Bella tersengih melihat mata abangnya membuntang.

"Tak salahkah abang risau?" Meh, mesti adik dia tahu dia tengah berpoyo sekarang ni. Macam Luna Bella, dia turut letakkan kepercayaan kepada adiknya itu. Cuma, saja nak berbual-bual dengan boipren adiknya itu.

Mr Police Officer, I Love You! ✔ {Under Editing}Where stories live. Discover now