Chapter 3 : Controlling The Beast

11.5K 324 5
                                    

"Okey

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Okey."

Jawab Gavin tanpa teragak-agak. Niat dia satu, dia tak nak Bella rasa takut and boleh jadi ada stalker lain kat luar sana. He can't take the chance to leave her alone by herself.

Bella memandang Gavin dengan wajah yang penuh dengan ucapan terima kasih. Walaupun dia masih takutkan Gavin, tapi dia tahu Gavin boleh dipercayai. Gavin bukanlah seorang yang mudah bertindak mengikut emosi.

Bella terkebil-kebil apabila Gavin meletakkan jaket kulit milik lelaki itu ke bahunya. Dia memandang Gavin dengan tanda soal. Tidak pasti kenapa lelaki itu melakukannya walhal mereka di dalam rumah yang hangat.

"Ahem..." Gavin berdehem sambil mengusap lehernya perlahan. Telinganya masih merah.

"Walaupun aku ni orang yang ditanggungjawabkan untuk jaga kau, aku tetap seorang lelaki." Gavin ketap bibirnya bila mengucapkan ayat itu. Terasa seperti seorang yang pervert.

Bella tergamam. Secara perlahan darah menyerbu mukanya yang putih bersih. Mulai menyedari bahawa dia masih mengenakan pakaian tidur yang sexy. Dia pantas menarik jaket itu menutupi bahagian depan tubuhnya.

"Err, tapi jangan risau. Aku tahu jaga batas." Sambung Gavin laju.

Entah kenapa, terbit rasa kecewa dalam hati Bella. Rasa apa ni?

"Oh...Okey" Hanya itu yang dia balas.

💌💌💌

"Gavin."

Panggil Bella dengan perlahan. Sekarang ini dia sedang terlentang memandang Gavin yang sedang duduk di sofa bertentangan dengannya.

"Hmm?"

Hanya itu yang dibalasnya. Namun, buku di tangannya tadi diletakkan ke bawah. Ingin memberi perhatian kepada Bella sepenuhnya.

"Tak boleh tidur ke?" Tanyanya bila gadis itu tidak menjawab. Dia merenung Bella yang sedang bermain selimutnya dengan jari.

Bella mengeleng perlahan. Matanya yang tertumpu pada simpulan selimut tadi naik melihat Gavin yang merenungnya. Matanya membesar sedikit.

Untuk beberapa saat, mereka memandang sesama sendiri.

Dup. Dup. Dup.

Terus kedua-dua mereka berdehem untuk hilangkan rasa awkward antara mereka.

Bella memegang jantungnya yang berdegup pantas apabila bertentangan mata dengan Gavin sebentar tadi. ...I'm sure it's because I'm still nervous with what happened earlier.

"Gavin..." Panggilnya lagi.

" What is it?"

"That stalker, dia kata ada orang yang arahkan dia." Masih jijik terasa bila mengenangkan lelaki itu menyentuh kulitnya tadi. Yuck!

Mr Police Officer, I Love You! ✔ {Under Editing}Where stories live. Discover now