17

1.6K 174 56
                                    

Bahu Nia aku pegang. Dari tadi asyik termenung kejap menangis kejap gelak kejap marah aku sendiri pun tak faham.

"Kenapa kau datang. Keluar lah aku taknak tengok muka kau" kata Nia dengan datar. Jari jemari aku main

"Saya bawakkan makanan jom makan?"

"Taknak"

"Nia please makan utama kan kesihatan awak nanti awak sakit macam mana?"

"Kalau aku makan aku boleh dapat anak aku balik ke? Lantak lah kalau aku sakit bukan masalah kau" aku diam taknak gaduh. Aku letakkan dulang makanan di atas katil dan beredar keluar dari bilik.

Seungwoo hyung pandang aku.

"Dia tak okay lagi?"

"Tak. Biarlah aku bagi masa"

Aku mengambil tempat di sebelah Seungwoo aku sandarkan badan dan pejam mata nafas aku tarik perlahan.

"Sabar lah nanti dia okay lah tu. Dia masih tak boleh nak terima kenyataan yang baby dah takda"

"Tapi sampai bila. Kalau dia berterusan macam tu anak tu boleh hidup balik ke hyung takkan lah aku nak isteri aku yang dulu"

"Then mengandungkan la dia" aku pandang Seungwoo tajam. Menyempat nak buat lawak bodoh dia dekat sini.

"Hyung lawak ja haih kau ni"

"Eh hyung yena macam mana eh sekarang?" Bukan apa menanya sebab aku dah lama tak dengar kabar dia.

"Mati dah"

"Kau biar betul hyung"

"Tak percaya ka? Tak baca news? Tu lah kau sampai apa satu pun tak tahu"

"Aku ada bini nak kena jaga hyung mana sempat nak ambil tahu lain lah hyung ni goyang kaki duit turun dari langit makanan terbang datang sendiri" kata aku selamber. Tenganga dia dibuatnya.

"Suka buat aku sentap betul budak ni" aku ketawa kecil.

"Seungwoo hyung masuk bilik jap" kepala aku menoleh pandang Dohyon yang panggil Seungwoo. Hangyul pula ganti tempat Seungwoo.

99liners uwus.

Maaf bukan hangyul tapi sekali dengan Junho,Eunsang, Wooseok dan Hyeongjun.

"Yohan hyung Nia noona dah okay?"

"Macam tu lah Hyeongjun takde perubahan. Entah lama mana lagi dia nak macam tu" hyeongjun mengangguk.

"Hyung aku ada la search google tentang keadaan noona Nia sekarang. Dia cakap itu angin meroyan setiap ibu yang melahirkan bayi mesti angin meroyan tu ada. So hyung sebagai suami kena jaga dia baik baik sebab tak menentu bahaya juga angin meroyan ni kadang kadang libatkan nyawa" terang Junho panjang lebar. Aku terdiam sejenak.

"Betul ke?"

"Kalau tak percaya search lah sendiri" sampuk Eunsang. Menyebok tul lah.

"Arghhhhhh!!" Kami bertujuh terkejut mendengat jeritan dari Nia.

"Aku dah cakap"

"Kau pergi la tengok dia Yohan bahaya tu nanti jadi apa apa kang" suruh Wooseok kepada aku.

"Gyul jom teman aku"

"Jom"

"Lah takut bini ke?" Savage Junho kembali menyucuk aku. Tajam aku pandang dia sebelum aku dan hangyul masuk ke dalam  bilik bersama.

"Keluar lah! Aku nak anak aku!"

"Nia baby dah takda. Tolong la terima kenyataan yang baby dah takda"

"Siapa cakap?! Ta-tadi dia datang dekat aku dia sembang dengan aku lepastu tiba tiba dia hilang. Kau culik kan?!"

"Nia awak merepek apa ni? Baby dah takda Nia. Baby dah takda!" Separuh jerit aku. Dah tak tahu macam mana nak bagi dia faham.

"Kau penipu. Keluar!" Dia tolak aku dan hangyul keluar dari bilik. Kuat dia hempas pintu.

Aku jatuh terduduk. Rambut aku selakkan ke belakang. Penat.

Semua member datang dekat dengan aku. Erat mereka peluk aku.

"Aku penat hyung" aku letakkan kepala aku pada dada Seungyoun.

"Sabar lah Yohan mungkin ini dugaan yang kau dapat. Hyung tahu kau mampu sabar"

Aku mengangguk kecil. Perlahan Seungyoun hyung lapkan air mata aku. Lemahnya kau Yohan.

[C] Pregnant ❥ Kim YohanWhere stories live. Discover now