Beberapa bulan kemudian.
Hanya menanti saat lahirnya anak ke dua aku rasa gementar tu sangat kuat walaupun yang nak melahirkan tu Yeji effect dia apda aku haha.
Tangan Yeji aku pegang erat wajah dia berpeluh teruk menahan rasa sakit mujurlah awal lagi doktor bawa Yeji di dewan bersalin berapa jam ja lagi.
"Sayang sabar ya"
"Sakit"
"Saya tahu awak tahan sikit ja lagi ok dah tak lambat dah"
Dia mengangguk. Yoshi aku tinggalkan Hangyul sebentar mereka dah tunggu di luar.
"Yohan saya sakit"
Doktor masuk dengan pakaian mereka seorang nurse hulurkan aku penutup rambut. Ini kali pertama aku masuk dalam dewan bersalin dan tengok sendiri.
Baru aku tahu bertapa sakitnya wanita menahan sakit nak bersalin.
Kaki Yeji sudah dikangkangkan pembukaan cm pun sudah mencapai tahapnya.
Dia genggam tangan aku kuat.
"Okay Puan Yeji bila saya kata push awak teran ya"
"Erghhhh"
Aku pandang wajah Yeji air mata dia mengalir tangan aku masih digenggamannya, umbun kepala dia aku usap lembut dahi dia aku cium.
"Push!"
"Arghhhhhh"
"Sikit lagi Puan sikit lagi push lagi push"
Semakin kuat Yeji menjerit situasi saat ini sangatlah tegang. Dada aku terasa ketat aku rasa sebak sebab aku terharu sebesar ni pengorbanan seorang perempuan melahirkan seorang bayi.
Seteruk ini.
"Sayang sabar sikit lagi"
"Dah nampak kepala ni puan teran semampu puan ya. Suami beri sokongan"
"Erghhhhh sakit!"
"Yeji sikit lagi kuat demi saya demi Yoshi tolong jangan mengalah"
"Last push satu dua tiga"
"ARGHHHH"
"Uwekk!"
"Tahniah Encik dapat anak perempuan"
Terlepas pegangan tangan kami Yeji terbaring lemah bersama keringat yang penuh pada wajah dia air mata dia mengalir. Satu kucupan lama di dahi dia dari aku.
"You did it sayang. Kuatnya isteri saya"
Yeji mengangguk lemah kemudian nurse membawa bayi letakkan dia atas dada Yeji. Comelnya anak aku muka iras yeji hidungnya mancung serta bibir terbentuk elok.
Aku ambil anak aku dan aku cium pipi dia jujur aku cakap bau baby ni paling aku suka wangi ja tak busuk pun.
"Encik Yohan tunggu di luar sebentar ya kami ingin uruskan Puan Yeji dan baby nanti jumpa di ward"
"Baik"
Beredar aku dari dewan bersalin, Hangyul yang ada di luar tu terus datang pada aku bersama Yoshi.
"Macam mana dengan Yeji?"
"Syukur selamat melahirkan baby"
"Hah lega"
"Yoshi merengek tak? Aku minta maaf lah kalau susahkan kau jaga dia"
"Taklah tak ada merengek apa pun Yoshi ni budak baik"
Aku ketawa kecil.
🌼
Aku masuk ke dalam ward Yeji mata aku tertumpu pada dia yang masih tidur aku biarkan dia rehat baby disebelah aku ambil dan baringkan dia di katil bersebelahan dengan Yeji.
YOU ARE READING
[C] Pregnant ❥ Kim Yohan
Fanfic"Aku minta maaf aku salah" Start : 16 August 19 ©Younsnow