t w e n t y : f i n a l

506 32 12
                                    

『 ► now on air : the cruel one 』

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

『 ► now on air : the cruel one

|| final chapter

Tiga tahun dah berlalu.
Kehidupan Haerin sungguh bahagia dengan Taehyung dan juganya puteri kecilnya, Hara.

Dan rindunya semakin membuak-buak terhadap Jungkook. Rasa kesal yang teramat dalam dirasakannya.

Sungguh, dia terlalu berdosa melukai hati lelaki itu.

"Jimin.."

Jimin mendongak, memandangnya yang sedang duduk di atas sofa. Mainan Hara diletakkan di atas lantai. "Apa?" Mata Haerin ditenung. Satu rasa sedih dapat dirasai oleh Jimin.

"Tolong jaga Hara baik-baik? Janji dengan aku tau, Jimin." katanya tiba-tiba. Jimin mengerutkan dahi. "Ae, kau ni kenapa? Sihat tak ni?" soal Jimin geram. Tak habis-habis merepek aje kerja si Ae ni, hatinya menggumam sendirian. Haerin ketawa namun ia perlahan-lahan mati.

"Promise me, Chim?"

Jimin mengeluh panjang. "Iyaa, Haerin. Iyaaaa, aku jaga Hara macam anak aku sendiri. Kau ni kan, macam nak meninggal, tau tak? Macam nak turunkan wasiat aje." Haerin tersenyum hambar.

"Ni husband kau mana ni? Dari tadi tak nampak pun batang hidung." soal Jimin. Matanya jatuh kepada Hara yang sedang menyusun blok semula. "Tadi dia keluar kejap-"

"Yo, yo, yo wasseo!" Sebuah suara menerjah ruang tamu. "Panjang umur kau, Tae." Jimin membalas. "Tau. Mesti kau mengutuk aku, enn?"

"HAISHH, tak elok memfitnah tau?" nafi Jimin. Tapi sebenarnya memang niat nak kutuk pun. "Aerin, saya ada beli dessert favorite awak ni.. Hara.. Daddy ada belikan brownies untuk Hara! Come here!"

"Daddy beli brownies? Yeayyyy" gadis berusia empat tahun itu segera menerpa ke arah ayahnya. "Eh, eh. Aku?"

Jimin dan Taehyung berbalas jelingan. "Alololo, datanglah sendiri. Ada kaki, kan? Nak aku panggilkan jugak ke? ATOTOTOTO JIMIN OOO JIMIN" balas Taehyung lalu melupakan perihal Jimin yang tercengang dek perliannya tadi.

Haerin merekahkan senyuman.

I'm gonna miss all of this sweet memories.

"Mama! Aaaaaaaaaaaa" Hara menghantar sebuah brownies kepada Haerin. "Umm! Thank you, sayang." Pipi Hara dielus, serta-merta matanya terus berkaca. Pipi gebu itu dicium.

"I love you, Hara. Ingat tau?" Hara mengangguk-angguk dan memeluknya erat. "I love you too, Mama."

God.
I love 'em so much.

•••

Kereta Maseratinya dipandu sendirian tanpa pengetahuan sesiapa. Jalan di waktu dihinari itu sunyi. "Mianhae, Taehyung-ah.. mianhae, Jimin-ah.., m-mianhae, Hara-ssi.." tubir kristal tumpah dengan lebat.

"Saya sayang awak, Taehyung.. tapi- saya rindukan Jungkook sangat-sangat.." dia teresak-esak.

"Thank you for loving me, Kim Taehyung. I love you too.."

Air matanya dilap.

Setelah tiba di destinasi, kereta itu diberhentikan dan dimatikan enjin. Haerin menarik nafas panjang sebelum tekad keluar dan berjalan menghampiri trek keretapi.

Dengan nafas berat kakinya melangkah ke tengah trek. Wajahnya didongak memandang langit malam yang penuh dengan bintang.

"Awak kejam, Jungkook. Awak buat saya terseksa dalam setiap nafas yang saya hembuskan.." bibirnya menguntumkan sebuah senyuman manis. "But I really love you, Jeon Jungkook."

I miss your smile.
I miss your laugh.
I miss your touch.
I miss every single thing about you.
And it's drive me crazy.

Haerin ketawa kecil.

"내가 보고싶어, 전정국. 정말 보고싶어."
(I miss you so much, Jeon Jungkook. I really miss you.)

"Can we meet again in the afterlife.. or in the hell, perhaps?" Mata dipejamkan. Haerin menghembuskan nafas tenang.

PIN!!! PIN!!!

Keretapi menghon kuat memberi isyarat supaya Haerin segera melangkah pergi dari trek. Haerin memandang keretapi yang sedang meluncur laju ke arahnya dan hanya tersenyum indah.

"Saranghanda, Jeon Jungkook."
































"사랑한다."































the end : the cruel one
jeon jungkook •


2019 © jimengkim

||
thanks for reading my noob story

edited.
1915, 051321.

✓ the cruel one | jjk.Where stories live. Discover now