f o u r

513 54 11
                                    

『 ► now on air : the cruel one 』

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

『 ► now on air : the cruel one

suggested song:
cake waltz
- pjm BTS WORLD

chapter 4

Haerin menuruni tangga sambil menatap skrin telefon. Senyuman tersinggung di bibirnya. "Woi, Ae! Cepatlah, kau ingat kau Cinderella ke, hah?" Suara Soobin memotong mood cerianya.

"Kalau tak kacau hidup aku, tu memang bukan Choi Soobin, kan? Ergh," komen Haerin geram lalu mempercepatkan langkah. Suara tetamu kedengaran, makin pantas kakinya bergerak.

"Aish, biasalah tu. Ae tu memang."

"Kau ni. Sekali sekala cakap elok-elok memang tak boleh, gak nya?"

"Well.. it's Choi Soobin."

"Haa, bawang, bawang.. kumpul dosa je abang ni." Haerin menjeling Soobin tajam dengan amarah yang memuncak. "Hek eleh. Betul apa." Balas Soobin sinis sebelum melagakan bahunya dengan bahu Haerin.

"Hei. Dah lah, depan aku pun nak gaduh ke, Soobin oii?" marah Jungkook lalu tangan disilang ke dada. "Eo? Jungkook-ssi! We meet again!" Ceria Haerin menegur jejaka itu.

Almaklum, crush.

"Ah! Haerin-ssi!" Mereka tersenyum dan tertawa kecil. Soobin dipalau hebat. Terus dua orang itu hanyut dalam dunia masing-masing. "Next time kita keluar lagi, okey?"

"Okey je." Mereka teruskan perbualan. Soobin sudah seperti cacing kepanasan. Kaki sudah dihentak-hentak beberapa kali, penumbuk dikepal kuat.

Soobin needs attention!

"Eh, helo helo. Ya pun nak dating tempat lain, please? Aku ajak kau masuk makan, duh." Soobin mencelah dengan kata-kata berbaur cemburu. Haerin tersenyum sumbing.

"Jealous cakap, duh." Adiknya membalas lalu bahu Soobin ditepuk. Dia berlalu ke ruang makan. "Aii? Kalah ke, Soobin? Haha" Jungkook ketawa mengekeh seraya mengikut langkah Haerin ke dalam.

"Okey.. aku dah mula sangsi dengan korang berdua." Soobin memerhatikan Haerin dan Jungkook seperti helang memerhatikan mangsa. Dia berjalan dan melabuhkan punggung di sebelah Jungkook.

"Jemputlah makan. Bibik aku masak special ni hah," Soobin memelawa Jungkook menikmati hidangan, namun mata si teruna masih tak bosan memerhari gerak geri Haerin. Macam tersumpah pula.

"Jeon Jungkook! Helllllllooooooooooo" Soobin menjerit di telinga Jungkook bagi membawanya pulang ke realiti. "Aish, jinjja- yaaaaaa kenapaaaaa" balasnya meleret. Tak cukup dengan itu jelingan maut dihadiahkan buat Soobin. "Ae, kau makan. Jangan nak beromantika de amour depan aku. Makan cepat."

"Hek eleh, bang. Lain kali panggil fIaNcEe abang tu. Baru tak sunyi. Perfect, gituu" usik Haerin dengan sinis. Daging disumbat masuk le dalam mulut.

"Haih. Kau jangan sampai aku stapler mulut kau, tahu." Haerin tersenyum girang. Soobin menahan api kemarahannya dari meletup di hadapan makanan.

"Jungkook, makan daging ni! Sedap! Confirm awak suka!" Haerin meletakkan daging ke dalam pinggan Jungkook. "Really? Okay, I'll try.." Jungkook menggapai chopstick dan memasukkan daging tersebut ke dalam mulut.

"Umm.. sedap!" Jungkook menjawab dengan mulut penuhnya. Haerin tersenyum kecil lalu menyambung aktivitinya yang tergendala sebentar tadi.

Soobin menarik nafas sedalam mungkin.

Haerin..
Haerin..

Kau jatuh cinta, ya?

•••

Selepas beberapa minggu sering bertemu, saling bertukar cerita, akhirnya Jungkook berjaya meluahkan hasrat hatinya.

Terperanjat juga Haerin sebenarnya. Crush memendam perasaan yang sama! Wah, cinta bertepuk dua belah tangan.

"Ish, Papa ni. Orang cakap taknak dengar- diorang dah official. Ae tu yang nak bersecret dengan kita. Tengok ni, instagram si Jungkook."

Soobin menghalakan skrin telefonnya kepada Tuan dan Puan Choi.

"Haaa taknak percaya lagi?"

"Kita tanya tuan badanlah senang," jawab Puan Choi perlahan sambil tersenyum melihat foto Haerin di media sosial Jungkook.

"Anybody homee~?"

"Hah, panjang umur anak Mama." Tuan Choi dan Puan Choi menoleh. Haerin pulang dengan sejambak bunga. Semestinya pemberian Jeon Jungkook. "Panjang umur? Ooooo tengah mengumpat pasal kita eh?"

Puan Choi menjeling sekilas jambangan itu. Haerin terus menyorokkannya di belakang badan. "Siapa bagi tu?" soalnya ibunya dengan nada yang tenang. Sengaja, mahu melihat anaknya yang baru menjinakkan diri dalam dunia percintaan itu.

"Uh.. Tadi! A-ada orang suruh b-bagi dekat Yunwoo. Haa. Bukan Jungkook bagi ehh-" pantas mulut celuparnya ditekup. Tuan Choi menahan tawa. "Just say it, Choi Haerin.. Jungkook gave that, right?"

Haerin menghela nafas lalu memandang redup kedua orang tuanya. "Mama dengan Papa tak marah Aerin, kan?" Tuan Choi tersenyum. "Sikit pun tak," jawab Puan Choi lalu kepala Haerin diusap.

"Cuma Mama nak pesan. Kena selalu jaga hati, jaga diri. Uh? Soal perasaan ni bukan mainan, tau?" Haerin mengiyakan kata-kata ibunya.

Mata gadis itu tiba-tiba terkunci dengan pandangan dingin Soobin. "Hek eleh, orang belakang itu. Jealous bagitaulah," ejek Haerin dan lidah dijelir. "Heol! Sikit pun tak, k!" Balas Soobin dengan riak annoying. Langkah disusun ke bilik.

Pasangan Choi itu sekadar menggeleng perlahan sambil tersenyum-senyum. "Haa haa! Nak mengadu kat fIaNcEe lah tu!" bahan Haerin lagi. Suka benar tengok Soobin sakit hati.

Terubat semua sakit yang Soobin pernah buat.

"Diamlah kau, Ae!" Suara Soobin jelas menunjukkan dia betul-betul geram dengan Haerin. Gadis itu ketawa sinis. "Padan muka." Dia menyilangkan tangan.

"Haih.. kalau tak gaduh tak sah." Mereka ketawa.

Bahagia.

❚❚ to be continue : the cruel one

edited.
1802, 051321.

✓ the cruel one | jjk.Where stories live. Discover now