t e n

378 38 7
                                    

『 ► now on air : the cruel one 』

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

『 ► now on air : the cruel one

|| chapter 10

" abang.. Ohh abang.."
Jungkook yang baru tersedar dari mimpi menoleh perlahan. "Hmm? Kenapa?" Haerin memuncungkan bibir. Rasa bersalah mengganggu si arnab kesayangan berehat sebentar.

"Aerin lapar.. Abang letak biskut kat mana?" soal Haerin sambil mengusap rambut hitam Jungkook. Lelaki itu membuka sebelah mata, melihat isterinya yang sedang merayu inginkan makanan. "Abang kan ada."

Haih. Tunggu masa nak kena lempar keluar pesawat je ni.

"Abang.. Aerin lapar ni.. Memain pulak dia.." jeling Haerin. Haih, dengan orang yang tengah kebuluran ni mana boleh bawa main. Dia buat kau jadi rendang kang ha.

"Alah.. Lagi setengah jam je dah nak sampai.. Sayang tidurlah dulu, eh? Abang penatlah.." Haerin mencebikkan bibir. "Tapi Aerin lapar.. Perut dah karaoke sakan sangat dah ni haa" rayunya lagi. Aduhh lapar sangat lah tu.

Jungkook, dengan mengantuk tambah malas kuasa tiga bangun dan mencapai plastik putih berisi makanan yang dibeli di airport Incheon tadi. Disuanya kepada Haerin.

Gadis itu tersenyum lebar. Huluran itu disambut lalu bibir Jungkook yang agak kering itu dikucupnya pantas. "I love you, abang. Terima kasih.." kepalanya didaratkan di bahu jejaka kacak itu. Jungkook yang sudah melelapkan mata sekadar tersenyum nipis. "Me too, lovely. Dah, abang nak rehat jap."

Haerin mengangguk dan menghadiahkan satu ciuman di pipi mulusnya. "Sweet dreams."

•••

"Wahhhhh... Nyamannya.." Haerin tersenyum sambil menghirup udara segar. Permandngan laut yang terbentang indah benar-benar cantik dan menenangkan.

"Yah.. enjoying the view, my love?" Jungkook menyoal perlahan sebelum berdiri di belakang Haerin dan merehatkan dagu di bahu gadis itu. Isterinya tersenyum manis dan mengangguk lalu tenggelam dalam keindahan alam ciptaan tuhan.

"Sayang nak jalan-jalan? Or you want to rest first?" tangan Jungkook merangkul kemas pinggangnya. "Rest. With the scenery.. and you." jawab Haerin. Tangan lelaki yang merangkul pinggangnya disentuh.

"Okey.. But.. we have to grab our lunch first, sayang. Abang dah lapar ni."

Tawa Haerin dan Jungkook meletus. Potong mood betul. Haerin memalingkan badan dan bersandar pada balkoni, sambil menatap iris coklat gelap milik Jungkook.

"Thanks for bringing me here. I love you." gadis itu berbisik di telinganya dengan sengihan kemudian melangkah masuk ke dalam bilik mereka semula.

Jungkook yang tadi tersenyum bahagia kini mula memudarkan senyuman.

"I can't love you too, Jeon Haerin. I'm so sorry, lovely.." tuturnya sayu. Laungan Haerin memanggil namanya mematikan kesayuan saat itu. Jungkook cuba mengukirkan senyuman indah biarpun plastik.

Cause she gonna suffer soon.

•••

"I don't feel like going out tonight.." Haerin berbaring di atas katil sambil hujung matanya memerhati Jungkook yang sedang melihat skrin telefon yang sedang bercahaya.

"Abang nak mandi kolam. Nak ikut?" soal Jungkook tiba-tiba. Haerin duduk. "Abang mandilah kolam sorang-sorang. Aerin dah mandi. Wangi tauu"

Jungkook tersenyum kecil lalu berdiri, menanggalkan baju kemeja putih yang tersarung sempurna di badannya. Haerin sekadar menjadi pemerhati tak berbayar meneguk air liur.

Sexy and seductive.

Dia bukan tak perasan isterinya memerhatinya dengan mata tak berkedip. Dia cuma abaikan sahaja. "At least teman abang, boleh sayang?" pinta Jungkook. Haerin pura-pura mengeliat dan menguap. "Umm.. tak laratlah abang.." mulut sengaja dimuncung-muncung.

"Tu muncung-muncung nak minta kiss ke?"

"Eh! Mana ada! Perasan!"

"Teman abang, please? Sayang duduk kat tepi pun dah kira okey. Jeball" rayu Jungkook sungguh-sungguh. Haerin mengeluh perlahan. Tak boleh tengok si suami merayu lama-lama. Comel sangat.

"Yelah yelah. Aerin teman. Haih, depan tu je pun. Aerin duduk atas katil pun nampak." Jungkook tersengih lebar. Langkah kakinya disusun ke arah jacuzzi di hadapan balkoni. Kaki kanan dimasukkan dahulu.

"Sejuk ke?" Jungkook menggeleng. "Suam. Nak?" Haerin menolak pelawaannya. Mandi sekali? Oh no no no no no no no..

Jungkook terus menenggelamkan badan di dalam jacuzzi berair suam itu. Hilang sekejap lenguh dan sakit di bahagian badan.

"Sayang. Sinilah.. jangan berdiri je kat situ." ditepuk-tepuk lantai marmar di sebelah. Haerin menjeling lalu menurut perintah untuk melabuhkan punggung di situ. Kakinya ditarik masuk ke dalam kolam.

"Abang."

Mata Jungkook memandangnya sekilas sebelum dia berenang dengan bahagianya di dalam air. Ini mesti kes dah lama tak mandi kolam ni. Tapi rumah diorang pun ada swimming pool. Okey, sila teruskan pembacaan anda.

Senyuman nipis terbentuk di bibir munggil Haerin. Berselangkan ketawa melihat aksi pelik-pelik Jungkook. Risau.

Dalam diam tangan Haerin ditarik Jungkook ke dalam kolam. Dia yang tak sedar terus menjerit dan jatuh ke dalam air suam itu. Nasib ada Jungkook.

"Abaaaaaaangggg!!"

Dada lelaki itu ditampar geram. "Terkejut tau tak?!" Jungkook sekadar tertawa kecil dan meraup rambut Haerin ke belakang. "Bila lagi nak berendam dalam jacuzzi sama-sama bila balik Korea nanti, sayang? Hmm? You tell me."

Haerin mencemik. Habis basah blaus pink sakuranya!

"Look into my eyes, Jeon Haerin." Gadis itu memerhatikan anak mata Jungkook. Pergerakannya terkaku sebentar dek panahan hangat iris suaminya itu.

"I am too grateful.. for having you as mine, Haerin-ssi."

Haerin masih kaku dan menanti bibir Jungkook menuturkan bait seterusnya.

But they just fell in love again.

Slowly, their lips met.

『 ❚❚ to be continue : the cruel one

edited.
1823, 051321.

✓ the cruel one | jjk.Where stories live. Discover now