yoori's
"Yoori mari tolong eomma kemas stor" panggil Puan Seo dari bawahYoori memberhentikan kerjanya yang sedang melayari Youtube.
"Ye eomma, kejap"
"Hah tolong apa eomma?" soal Yoori ingin tahu. Kemas-kemas ni bukan untuk dia lah, lagi-lagi stor.
"Tolong eomma ambik album-album ni letak dan susun kat atas rak yang baru beli tu" Puan Seo menunjukkan album-album yang tidak jauh darinya.
"Ni aje?" soal Yoori sekali lagi ingin kepastian. Yelah eomma ni bukan boleh nanti lepas kemas ni kena kemas tu pula. Baik tanya siap-siap.
"Kenapa? Kamu nak lagi?"
Cepat-cepat Yoori menggeleng "tak tak hehe"
"Dah pergi susun album-album ni cepat" arah Puan Seo. Yoori dengan semangatnya mengangkat album-album. Jangan risau, Seo Yoori ni kuat orangnya.
ㅡ
"Aduh habis sakit belakang aku" kata Yoori seraya meregangkan badannya. Tadi punyalah semangat sangat angkat.
Yoori memandang album-album tersebut. "Hm banyak jugak" dia membelek-belek album sehingga dia terjumpa sebuah album yang menarik minatnya.
"Huh? 'Hoshi ♡ YooYoo' ?"
Dia membuka album tersebut. "Huh ni-"
'Diamond Kindergarten' - 2005"Hi saya Hoshi!"
Yoori memandang ke arah Hoshi
"Saya Yoori"
"Awak baru pindah sini ke?" soal Hoshi
Yoori hanya mengangguk tanpa bercakap. Masih malu agaknya. Dia baru saja berpindah di tadika ni.
Hoshi mengangguk tanda faham
"Mari berkawan"
-
Yoori tersenyum mengenangkan memorinya. Tetapi tidak lama. Memori yang paling sedih baginya masih dalam ingatan.
"Yoori, awak jaga diri okay"
Yoori menangis dalam dakapan Hoshi.
"A-awak p-perlu pergi ke?" soal Yoori yang masih menangis
Hoshi mengangguk perlahan. Sebenarnya dia pun sedih untuk tinggalkan Yoori. Atas kerja appanya, keluarganya terpaksa berpindah ke Seoul.
YOU ARE READING
[H] Neighbour • ksy
Fanfic± apa kau rasa kalau parent kau jodohkan kau dengan jiran rumah sebelah? . . . Start : 31Dec2018 End : ---- ⓒchochoshi