فصل ٦_٧

19.9K 568 24
                                    

شمس الانصاري
___________
استغفر الله العظيم

الفصل(٦)

بعدما انهت حديثها مع ناديه واقنعتها علي مرافقتهم الي الصعيد ..
جهزت كل اغراضها وما ستحتاجه هي ووالدها نزلت الجنينه واتجهت ناحيه البوابه توقفت عند البوابه وعلي شفتيها ابتسامه خفيفه لتقول بهدوء ..

ملك : مسالخير ياطارق

توقف طارق مسرعا عندما سمع صوتها من الخلف: مسالخير يافندم

ملك:طارق اعمل حسابك بكره مسافرين..

طارق: فين يافندم

ملك :الصعيد في عندي شغل هناك ..نظرت له بهدوء طارق انت حر لو مش حابب تيجي براحتك أنا عارفه انك عندك بيتك واولاد مش مجبور علي السفر..

قاطعها طارق ليقول : امرك يافندم أنا معاكي في أي مكان وتحت امرك

اشارت له برأسها لتقول بهدوء:ماشي ياطارق المهم حنسافر كلنا بعربيتي الجب انت حتسوق تمام ...

طارق :حاضر

اتجهت الي باب فلتلها ولكن توقفت مره اخري لتقول له:

"صحيح متنساش تحضر عربيه ل ماكس ولايكا حناخدهم معانا..

طارق: حاضر يافندم

ملك : طارق انت اكفي حد اشتغل معايا في حراسات وانا بثق فيك جدا اختار راجل تاني معاك بس يكون كويس زيك وعلي ضمنتك..

ابتسم طارق بلطف: شكرا يافندم.. امرك ..

ملك :تصبح علي خير

اتجهت الي غرفته لتطمئن علي والدها اقتربت من فراشه لتقبل جبينه أعادت فرش اللحاف مره اخري علي جسده ثم أطفأت الانوار واوصدت الباب متجها الي غرفتها لتنام فغدا يوما طويل سيبدأ بالسفر ولن تعلم سينتهي بماذا..

في صباح يوم جديد..

استيقذ ملك في الصباح كعادتها توجهت الي المرحاض وبدأت يومها بصلاتها ثم ارتدت شميز ابيض وبنطلون ازرق وكاب وضعت تلك العدسات ثم وضعت نظاراتها الشمسيه واتجهت الي والدها خبطت ثم دخلت اقتربت منه مقبله جبينه ...

"صباح خير ياسياده اللواء"

محمد: صباح خير يا حبيبتي

ملك :انا نقلت الحاجات المهمه في فلتنا الجديده زمانهم وصلوا والعمال بيرصوها..

محمد: ماشي يابنتي

ملك :جهز نفسك للسفر ياحبيبي

محمد :حاضر

جهزت ملك واستعدت للسفر أدارت كرسي والدها المتحرك الي سيارتها كان طارق راكب سيارتها ركبت والداها ورا وبجانبه داده وركبت هي قدام بجانب طارق..

    شمس الانصاريحيث تعيش القصص. اكتشف الآن