BAB 1~

34 2 0
                                    

"Youngmin,jaga dongsaeng kamu ni betul-betul tau.Youngri,dengar cakap oppa kamu ni.Jangan degil sangat."kata Encik Lim.

"Nae,appa.Youngri bukan degil pun.Cuma nakal sikit je appa."kata Youngri mempertahankan diri sendiri.

"Youngri belajar elok-elok tau.Youngmin pun sama.Jangan nakal-nakal.Dengar cakap oppa kamu.Kamu tu seorang je yeoja dalam adik beradik kamu berdua ni."Puan Jeon berpesan.

"Nae,eomma.Youngri janji akan dengar cakap oppa."

"Eomma and appa jangan la risaukan Youngri ni.Youngmin kan ada.Woong pun ada juga."Youngmin memberi jaminan kepada eomma dan appa nya.

"Ya la.Eomma dan appa pergi dulu ye.Bye..."kata Puan Jeon sambil melambai kepada kedua-dua anak mereka.

"Bye..."Youngmin dan Youngri melambai kembali kepada eomma dan appa nya.

"Youngri,kajja masuk rumah."ajak Youngmin sambil menarik tangan saengnya.

"Korang,ni la saeng hyung."kata Youngmin kepada AB6IX yang berada di ruang tamu.

"Anneyong,Im Youngri imnida. Eh,Donghyun hyung.Jumpa lagi kita dekat sini."kata Youngri memperkenalkan dirinya.

"Nae,rupanya Youngri ni dongsaeng Youngmin hyung rupanya."Donghyun berkata.

"Yang lain,perkenalkan la diri sendiri."kata Woong.

"Park Woojin imnida.Panggil Woojin."

"Lee Daehwi imnida.Panggil Daehwi."

"Nae.Youngri boleh kenal dah."

"Mulai esok Youngri bersekolah di Seoul School Art Highschool.Youngri maybe sekelas dengan Woojin sebab Youngri ni sebaya dengan Woojin."Youngmin beritahu diaorang.

"Kiranya,Daehwi kena panggil Youngri noona la."

"Yup."

"Dah la,hyung nak pergi masak pula ni.Woong kau tunjukkan bilik dekat sepupu kau ni."arah Youngmin.

"Nae.Youngri,kajja ikut oppa pergi tengok bilik Ri."kata Woong.

"Donghyun nak ikut.Hyun tak tengok lagi bilik Youngri."

"Bilik Youngri ni oppa Youngri yang kemas sendiri tau.Oppa tolong dia sikit-sikit je.Dia buat kebanyakkanya sampai kan dia tak nak bagi orang lain masuk."terang Woong apabila sampai ke bilik Youngri.

"Lawa giler."kata Donghyun.

"Serious la.Hmm..lawa juga oppa buat.Nanti Youngri kata gumawo la kat dia.Youngri nak kata gumawo juga dekat oppa sebab tolong Youngmin oppa."ucap Youngri sopan.

"Hal kecil je."kata Woong.

"Youngri,aku nak cakap sesuatu dengan kau jap."panggil Woojin apabila mereka bertiga datang semula ke ruang tamu.

"Kita cakap dekat luar la."kata Woojin.

"Nak cakap apa?"Youngri blur.

"Tak ada apa-apa pun.Saja je panggil kau kat sini."kata Woojin selamba.

"Sebenarnya,aku nak kau pergi mana-mana dengan aku.Arasseo?"

"Nae.Tu pun kalau aku sekelas dengan kau"kata Youngri.

"Kau confirm sekelas dengan aku."Woojin tersenyum sinis.

"Ikut kau la.Aku nak masuk bilik.Bye"

Youngri's POV

Apa benda la Woojin ni.Takkan la aku nak ke tandas pun dia nak teman.Michi agaknya.Semasa perjalanan aku nak masuk bilik,ada suara seseorang panggil aku.

AB6IX Story LoveWhere stories live. Discover now