Bab 5~

13 1 3
                                    

Youngri's POV

"Mianhae Woong oppa.Tadi Ri nak cepat."kataku yang memang nak cepat

"Ri nak pergi mana pula ni?"Woong oppa bertanya.

"Nak pergi date la."kataku lagi.

"Date dengan Woojin lagi ke?"

Bila aku dengar nama tu rasa macam nak ketuk je Woong oppa ni.Nasib sepupu kalau tak dah lama aku hempuk Woong oppa yang tersayang ni.

"Ani,ngan Min oppa la.Lagi pun tak kuasa la nak date ngan Woojin.Dia tu michi tau."masih sopan tau aku cakap ngan Woong oppa.

"Ooo...Jaljayo.Semoga berbahagia la dengan oppa yang awak sayangi."kata Woong oppa lalu melambaikan tangannya.

"Nae,jalja."

Aku turun dengan cepat sebab tak sabar nak date dengan orang tersayang.Masa nak turun tu aku nampak seseorang yang memerhatikan aku.Aku just jeling orang itu.

"Ri tukar baju ke buat baju."perli Min oppa.

"Perli nampak.Takpa aku kan pandai bab-bab menjawab soalan."kataku dalam hati.

"Wahai Min oppa ku,dongsaeng oppa ni tadi buat baju.Sebab tu lama sangat dongsaeng awak ni dekat atas.Cantik tak baju yang Ri buat?"kataku sambil membuat muka mibta penumbuk.

"Cantik sangat.Ada je jawapan dia."Min oppa just rolled eye je.Dan tak sangka dia nak mencubit aku.Tapi,ni kan Im Young-ri mesti la dia boleh mengelak begiti sahaja dengan oppa dia.

"Hahahaha.Im Young-ri menang.Im Young-min kalah."aku bersorak sebab dapat buat dia mengalah.Actually,my oppa memang seorang yang asyik mengalah.

"Apa-apa je la demi dongsaeng tersayang."katanya lalu mengusap kepalaku lembut.Kitaorang pun keluar dari perkarangan rumah AB6IX sambil berpegang tangan.Readers jangan jealous au.

End's Youngri POV

Someone 1 POV

Aku perhati je dari dapur pasangan sejoli yang baru keluar.Memang ceria la muka Youngmin hyung sebab dapat meluangkan masa dengan dongsaeng dia yang ceria nak mampus.Tapi,ngan aku bapak garang gak ah.

"Oi,kau tengok apa benda tu."Donghyun tiba-tiba mengacau aku punya aktiviti iaitu  skodeng.

"Tak ada apa-apa.Hyung ni menyibuk betul la.Suka hati aku la nak buat apa."kataku.

"Kau stalk Youngri ae.Tak malu betul skodeng anak dara orang kau ni."katanya lalu pergi ke peti ais.

"Apa hyung merepek ni.Aku tengok burung tu ha.Dia tengah menari salsa."aku loyar buruk demi mengelakkan dia tahu aktiviti sebenar aku.

"Yah,Park Woojin kau mengarut apa benda ni.Macam mana la burung tu pandai menari salsa pula."katanya lagi dengan nada geram.

"Mungkin hyung kut yang ajarkan."loyar buruk dah sebati ngan aku guys.

"Kuang hajo punya budak.Dah tepi aku nak masak ramyeon ni."Donghyun hyung dah pergi ambilkan periuk dekat dalam almari.

"Donghyun hyung aku nak juga.Hyung tolong buatkan ae.I malas sangat ni."rengek aku sambil menarik bajunya.

"Kau ni macam budak-budak.Tapi, disebabkan aku sebagai hyung kau yang paling baik hati,aku akan buat untuk kau."puji Donghyun hyung sendiri.

"Sungguh perasan ini hyung."kataku perlahan.Harap dia tak dengar.

"Apa kau cakap tadi."

"Tadi aku cakap gumawo hyung sebab masakkan."aku pun meneruskan menonton drama yang dah nak start.

"Ada-ada je la budak ni."Donghyun hyung bebel sorang-sorang tau guys.Mungkin sudah gile agaknya.

End Woojin's POV

SITUASI DOUBLE YOUNG

Youngmin's POV

"How your first day school?"aku bertanya sekadar memulakan perbualan.Kitaorang tengah date dekat taman.

"Beshe je."kata Youngri pula.

"Macam mana rasa sekolah kat sini?"

"Sama je macam kat sana.Tapi,hari ni kan baru first day so perasaan first day macam ni la."

"Oppa,tahu tak semalam Ri telefon Nami."

"Jeon Nami ke?"

"Ye la.Nami mana lagi."

"Wae Ri call dia."

"Sebab dia kan spy utama oppa.And than Ri bagi la ceramah sikit."

"Sian kat dia.Ri tak boleh buat macam tu dekat Nami."

"Buat apa kesiankan saeng orang.Sepatutnya oppa kena kesiankan saeng oppa yang kyeopta ni tau."aku hanya menolak Youngri dengan lembut.Dia juga buat menda sama dekat aku.

"Oppa,wae girl suka sangat cari pasal ngan Ri ae."tanya Youngri yang melihat tepat ke dalam mataku yang cantik.Eh,terperasan pula kita.

"Wae Ri tanya macam tu?"

"Kita tanya dia tapi dia kita balik.Youngri nak dengar jawapan la.Bukannya soalan tau oppa."

"Hahaha.Youngri nak tahu sebab apa?"Youngri just mengangguk je.

"Sebabnya saeng oppa ni kyeopta."

"Ish,dia ni orang tanya betul-betul tapi dia jawap main-main pula."

"Ingat oppa tak ada kerja ke nak main-main.Oppa cakap betul tau.Tadi juga yang cakap dia tu kyeota.Pastu,cakap orang main-main pula."

"Youngri-ssi,oppa nak minta maaf pasal semalam tau.Pasal oppa marah tu."

"Ye la.Benda kecil je pun.Eh,jap.Oppa marahkan saya ke?Sebab Ri tak rasa pun yang oppa marahkan Ri.

"Budak ni memang nak kena ni."

"Oppa langsung tak garang.Semalam,Ri saja je buat muka sedih biar nampak macam insaf sikit.Tak sangka oppa percaya."dia menyikukan sikunya ke arah aku.

"Oppa awak ni tak garang sebab dia tak nak tengok dongsaeng dia sedih.Oppa kan sayang awak."

"Hahahaha terharu la kita."kami pun gelak bersama-sama."

"Oppa,Ri nak makan Aiskrim coklat la."kata Youngri.

"Ri pergi la beli.Oppa tunggu sini je."aku berkata sambil menghulurkan duit.

"Oppa nak aiskrim perisa sama macam Ri tau."aku kena pesan dekat budak ni sebab nanti dia tak belikan aiskrim.Alasan dia sebab dia tak tahu nak beli perisa apa.

"Nae"jerit Youngri.

Aku pun bermain phone yang berada dalam poket seluar.Sedang aku syok stalk phone,aku terperasankan seorang yeoja yang aku kenal.

"Macam Jungmin je.Nampak sangat aku ada jodoh ngan dia."kataku perlahan.

Aku tersenyum sebab dapat jumpa ngan crush.Siapa je tak suka an.Tiba-tiba aku ternampak macam sorang namja pergi dekat Jungmin.Nampak macam mesra je.Maybe itu namjachingu si dia kut.Rasa macam aku tengah potong bawang pula.

"Oppa,nah ni aiskrim oppa.Eh,oppa tengok apa tu?"Youngri sudah datang dengan aiskrim yang dipesan olehku tadi.

"Oppa tu bukannya Jungmin unnie ke?"tanya Youngri lagi.

"Ye la kut.Ri,jom balik.Oppa kena belikan barang dapur ni.Woong baru mesej oppa tadi."

End Youngmin's POV

Youngri's POV

Aik,tadi aku rasa macam okay je.Dah kenapa oppa aku ni?Demam ke?Aku terpaksa ikut je.Aku malas nak tanya nanti dia kata penyibuk pula.So,benda ni bermain dalam kepala aku je.

Kitaorang gi masuk supermarket pastu beli barang yang patut.Aku masuk bilik bila dah sampai rumah.

End's Youngri POV

AB6IX Story LoveWhere stories live. Discover now